hd
door hdg52 Dec 19, 2011 om 19:17
Vakantie & reizen

Prijs vakantie

Elk jaar boek ik voor een behoorlijk bedrag hetzelfde tophotel op de Canarische eilanden.
Hoe kan het dat de prijs hetzelfde is als, ik zelf direct via Internet bij de touroperator reserveer, danwel door tussenkomst (bemiddeling) van mijn reisbureau?
In het 1e geval hoeft de touroperator de reisagent geen provisie/commissie te betalen. In het 2e geval wel. De touroperator kon mij op deze vraag geen antwoord geven.
In afwachting,

H de Geus

726 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 19, 2011 om 19:52
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat wil je hier nou horen? Ze gaan toch niet met zichzelf concurreren? Bovendien: hoe weet je dat het reisbureau dezelfde prijs aan de touroperator moet betalen als jij? Misschien kunnen ze het wel goedkoper regelen (o.a. door langlopende contracten en bulkinkoop) en rekenen ze er zelf een bedrag bovenop waardoor het op hetzelfde bedrag uitkomt.

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2011 om 20:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo hdg52,

Als je goedkoper uit wilt zijn kun je toch ook zelf het hotel boeken via hun site?
Scheelt vaak aanzienlijk.
En dan het ticket via Vliegwinkel o.i.d.

En anders: liever boeken via je reisbureau dan via internet als de prijs hetzelfde is. Heb je tenminste een aanspreekpunt indien nodig.

Met vr.gr.

ju
door juist ja - Dec 23, 2011 om 13:51
23 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er zijn genoeg internetreisbureaus die korting geven op de prijzen van de reisorganisaties zoals Tjingo, Traveltroef, 7%korting.nl, Travelbits etc etc. Goed zoeken levert u dus wel degelijk prijsvoordeel op. Succes ermee.

rj
door rjw - Dec 23, 2011 om 14:06
3280 Antwoorden / 5 Vragen
0

VOor de hoeveelheid werk maakt het niet uit of een reis via een reisbureau wordt verkocht of direct. In dat laatste moet de touroperator zelf het werk doen wat anders door het reisbureau wordt gedaan.

Daarnaast is het ook niet netjes om als touroperator onder de prijs van je resellers te gaan zitten. Dat kan je 1 keer doen, maar dan ligt je reisgids het seizoen daarop niet meer bij de reisbureau's.....

ma
door marian1957 - Dec 25, 2011 om 15:46
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=naitsoezn schreef op maandag 19 dec 2011, 19:52]Wat wil je hier nou horen? Ze gaan toch niet met zichzelf concurreren? Bovendien: hoe weet je dat het reisbureau dezelfde prijs aan de touroperator moet betalen als jij? Misschien kunnen ze het wel goedkoper regelen (o.a. door langlopende contracten en bulkinkoop) en rekenen ze er zelf een bedrag bovenop waardoor het op hetzelfde bedrag uitkomt.

Reisbureaus krijgen een commissie van de touroperator. Deze schommelt tussen de 9 en 11%.
Bij een reisbureau betaal je alleen nog wat administratiekosten, maar heb je wel hulp bij vragen, problemen, annuleringen etc.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer