he
door hebbeding_1 Oct 5, 2004 om 16:24
Vakantie & reizen

Problemen met mover

Twee jaar geleden hebben wij een Hobby-caravan aangeschaft bij een Chateau dealer in Nijmegen. Het was een 2de handsje uit 1998. Tijdens de rondleiding werd ons beloofd dat alles nagelopen en eventueel reparaties uitgevoerd zouden worden. Alleen "uitsoppen" daar begonnen ze niet aan, dat moest ik dan maar doen. In die tijd waren er 2 eigenaren (of eigenaar en compagnon). Toen wij de caravan op gingen halen en in de buurt op een camping gingen staan, (je weet maar nooit) had ik al een eigenaardig gevoel over me.

Geïnstalleerd en wel en de watertank wilde vullen, bleek er een groot gat in te zitten. Nieuwe watertank opgehaald, (werd niet moeilijk over gedaan)de kranen werden opengedraaid en wat denk je, het water kwam overal uit, behalve uit de kraantjes. Boiler kapot. Intussen de voortent proberen te zetten, voortent te klein. Nou, dan begin je zolangzamerhand behoorlijke moordneigingen te krijgen. Men had toch alles gecontroleerd en gerepareerd? Daar werd wat lacherig over gedaan en wat maakte we ons druk? Het werd toch ter plekke opgelost?

Enkele weken erna, bleek dat de caravan helemaal niet Bovag-gekeurd was. Hierop de eigenaren aangesproken en er ontstond een verhitte strijd, dat dat wel gebeurd was en wij de papieren hadden. Nou, papieren? Nooit gezien! Er ontstond een lekker welles-nietes spelletje en uiteindelijk bleek, dat ze in de tijd van de aanschaf van de caravan nog helemaal geen Bovag-keuringsbedrijf waren! Dit tekent dus al hoe het beleid van dat bedrijf was.

Wij wilden ook nog wel een mover onder de caravan, daar had hij nog wel een goede 2de handse van liggen. Waren we er maar nooit "ingestonken". Want een jaar later bleek, na onderzoek bij een gewone autogarage dat de acculader naar de filistijnen was, want er zat nog Spaans zand in. Bleek dat ding onder water te hebben gestaan. Toen begrepen we ook, waarom de mover het zo moeilijk deed. Tussentijds was er ook al een pin afgebroken, omdat de rol zo strak stond afgesteld. Motortje kapot, nieuw motortje eronder gezet.  De caravan draait rondjes om zijn as, omdat de motortjes tegengesteld draaien, worden de draadjes "omgezet" en dan moet ie het maar weer doen.

U begrijpt wel, dat wij nooit meer naar die zaak gaan. Verschrikkelijke slechte service en je word nog afgebekt ook, dat het allemaal aan ons zou liggen. Ja, lekker! Sta je in Spanje een caravan van 1400 kg. te duwen, omdat je er een zo goed aangelegde mover onder hebt liggen. Intussen zijn we bij de Caravanbeurs geweest en hebben de fabriekant van de mover gesproken en die sprak er schande van. We hebben de afspraak gemaakt om in het voorjaar even langs te komen in Sliedrecht en dan wordt ie helemaal binnenste buiten gedraaid.

Ik hoop dat we volgend jaar, wanneer we weer naar Spanje gaan, niet meer uitgelachen worden over  "dat ding" wat eronder zit!

Heeft U het ook ooit zo zuur gehad?

Groet Betty

3136 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hebbeding,

Heel begrijpelijk dat je nooit meer naar dat bedrijf gaat. Jullie zijn gewoon bedrogen en belogen. Ik heb er wel begrip voor dat je de negatieve ervaringen wel eens van je af wil schrijven. Groeten, Ton én meer geluk met je caravan in de toekomst.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2004 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie.

Dit komt er allemaal van wanneer je je laat imponeren en door mooie praatjes laat verleiden. Ben toch blij dat wij van de Fa. Powerr in Sliedrecht zo'n fijne aanbieding hebben gehad. Per slot van rekening kunnen die ook denken, zoek jij het lekker uit!

Groet

ve
door verwijderd - Mar 15, 2005 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft de caravan, wij nu onze tweede caravan gekocht bij Fa. Jongen in Sittard, de eerste was een van Hobby van 1994, een jaar later ingeruild, bijna hetzelfde terug gekregen op een Elddis van 1997, zowel de eerste als de tweede keer moesten we de caravan op afspraak afhalen, deze stond toen in hun showroom compleet met voortent en aangesloten op electra en gas en gevulde watertank opgesteld, alles werd gedemonstreerd, gas. warm en koud water, verwarming, noem maar op.daarna gezamelijk koffie in de caravan en vervolgens gezamelijk de voortent afbreken, zo kan het ook !!

De (nieuwe) mover heb ik achteraf particulier laten monteren (wel bij een betrouwbare monteur) dit scheelde bijna 300 euro!

Dus kijk voor u naar binnen gaat even op de gevel of de BOVAG plaat er op zit en.... goedkoper kopen is niet altijd goedkoop!!