Ryanair heeft betaling "niet ontvangen"
Op 15 oktober heb ik bij Ryanair een ticket gekocht van Eindhoven naar Faro. Ik kreeg per 1 november bericht te horen dat de regels voor handbagage zijn aangepast. Ik heb, met tegenzin, extra handbagage bij besteld. Dit was op 8 november en koste voor heen en terug €16. De betaling heb ik gedaan op de website van Ryanair zelf. Een aantal dagen later wilde ik mijn gegevens checken via de Ryanair app en tot mijn verbazing kon ik hier niet inloggen. Ik kreeg de melding dat er nog een betaling openstond, ik heb toen gelijk gekeken de €16 niet per ongeluk was teruggestort, dit was niet het geval. Ik heb toen contact opgezocht via de chat met Ryanair. Dit was enorm onduidelijk en zij vertelde mij dat ik het openstaande bedrag nog moet betalen, dit was alleen mogelijk via creditcard. Ik heb toen telefonisch contact met zijn opgenomen maar daar werd ik doorverwezen naar de chat. Ik heb ongeveer 6 keer contact gehad via de chat en elke keer aangegeven en bewijs meegestuurd dat de €16 al voldaan is. Nu blijven ze mij zeggen dat zij de €16 niet hebben ontvangen en dat ik dit alsnog moet betalen ongeacht of ik een bewijs heb van betaling. De ene medewerker vertelt mij dat het geld wordt teruggestort de andere medewerker zegt dat en nooit een betaling is geweest. Contact met Ryanair is enorm stroef, de verschillende medewerkers wimpelen mij continu af. Buiten het feit dat ik het enorm vervelend vindt dat na het boeken van mijn ticket de regels voor bagage veranderd zijn, vind ik het ronduit asociaal dat ze mij twee keer voor dezelfde dienst willen laten betalen. Ik heb aan de medewerker gevraagd of ik dit geschil niet zou kunnen oplossen op het vliegveld zelf, dit was volgens de medewerker mogelijk, alleen, omdat ik nu niet online kan inchecken zou ik op het vliegveld een check-in bedrag moeten gaan betalen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En wat is het verstandigste om te doen? (Buiten nooit meer met Ryanair reizen om)
Ik zou die € 26 maar even betalen, zodat u normaal kunt inloggen en inchecken. En het daarna verder proberen uit te zoeken.
Hartstikke bedankt voor je reactie!
Ik zou het nu betalen en daarna direct een klacht indienen. Ook dit gaat lang duren, Ryanair heeft hierin niet echt een goede reputatie.
Hartstikke bedankt! Ik zal waarschijnlijk het verlies moeten accepteren!
Wanneer wil je vertrekken? Volgens dit bericht is Eindhoven deze winter gesloten voor vluchten met Ryanair
https://www.ed.nl/airport/ryanair-sluit-basis-op-eindhoven-airport~a2c9dbe2/
Ryan blijft gewoon vliegen op Eindhoven. Echter niet meer als startpunt of eindpunt, maar als tussenstop. Geen reden tot paniek dus.
Maar TS vertrekt van Eindhoven: een ticket gekocht van Eindhoven naar Faro
Hallo Panter22,
Bedankt voor je reactie. Ik vertrek 1 december om 18:15 en kom 9 december terug in Eindhoven. Dus geen tussenstop. Ik heb hier van Ryanair niets over vernomen!
Volgens de Ryanair website staat de vlucht op "gepland". Ik weet op dit moment eigenlijk niet meer hoeveel waarde ik hier aan moet hechten. Ik heb het gevoel dat wanneer ik de tweede €16 betaal ik te horen krijg dat de vlucht niet doorgaat. Wat denkt u?
In de link van @panter staat toch duidelijk "Volgens Ryanair houdt de tweede luchthaven van Nederland de meeste bestemmingen maar worden de vluchten uitgevoerd door vliegtuigen die elders een basis hebben." Niks aan de hand, lijkt mij.
Klopt NETFLIXFAN, maar er staat ook " Welke vluchten verder gaan vervallen, is niet niet duidelijk". Dit baart mij enigszins zorgen.
De site van Ryanair is weer in de lucht. Vlucht vanaf Eindhoven:
https://www.ryanair.com/nl/nl/booking/home/EIN/FAO/2018-12-01/2018-12-09/1/0/0/0
@PANTER22 Hartelijk dank voor uw moeite. Ik ga vandaag de €16 (nogmaals) betalen en ben blij met alle reacties.
De prijs is wel erg flexibel. Het goedkoopste enkeltje van/naar Faro 9,99 tot 219,99
wat is het verstandigste om te doen?
Die €16 betalen om gewoon online in te kunnen checken.
Daarna een klacht indienen en die eerste €16 terug vorderen.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/vliegen/klacht-over-vliegmaatschappij
Goede vlucht.
Hartstikke bedankt voor je reactie!
Als u zonder problemen wilt vertrekken € 16 betalen en daarna zoals @EDRICK3 aangeeft bezwaar maken. Hoewel ik denk dat het bij Ryan Air niets zal opleveren toch wel doen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad geen enkel vertrouwen in deze maatschapij. Helemaal nu ik net lees dat ze waarschijnlijk niet eens gaan vertrekken.
Hallo Ramon66 ,
Lees deze informatie eens door ,
https://www.ed.nl/eindhoven/vaker-naar-de-zon-door-sluiting-basis-ryanair-op-eindhoven-airport~af523b2c/
Hallo @MARITA5, bedankt voor je reactie. Misschien komt het omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, maar zo als ik het stuk lees, lijkt het alsof de populairder vluchten nog wel blijven vliegen. Of lees ik het nu verkeerd?
Ik zie de halve tijd door de bomen het bos ook niet meer , en ik vlieg niet ;-)) . Uit de link begrijp ik dat de gevolgen voor de reizigers ruimschoots te overzien zijn , lijkt mij dat uw reis gewoon doorgaat .
@ramon66 ,
Hier kunt u vluchten controleren die geannuleerd zijn ,
https://www.euclaim.nl/vlucht-geannuleerd/probleemvluchten
Inchecken op het vliegveld kost je meer dan je hele vlucht dus zorg dat je dat online regelt. En daarna een klacht indienen .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer