Schade wordt niet volledig vergoed door Univé verzekeringen
In juni een valwind [is een zeer harde wind] gehad tijdens de vakantie in spanje met de camper. Luifel kapot en automatische schotel kapot. Geprobeerd zelf alles te maken onderdelen gehaald luifel zelf gerepareerd scheelt Univé al weer eem kleine € 600,- , Schotel in eerste instantie ook gerepareerd. Maar bij thuiskomst blijkt er toch meer aan de hand te zijn. Schade herstelbedrijf begroot de schade op € 1.850,- vervangen van onderdelen, arbeidsloon etc. . Exper van Univé is niet geweest maar zeg telefonisch ja je hebt de schotel al gebruikt is dus niet meer nieuw en de schade wordt maar voor 50 % vergoed. Dit gezeurd loopt nu al vanaf juni 2017.
O ja we diverse polissen bij Univé met een totaalbedrag van € 3260,- dit wordt wel tijdig geinnt.
Dat u bij Unive meer verzekeringen hebt, dan die waar u nu op claimt, is niet van belang. Dat die premie op tijd geïnd wordt ook niet.
Fijn dat u de luifel zelf hebt kunnen repareren, had u er verder ook weer plezier van.
Ik weet niet over wat voor verzekering u het nu precies hebt, maar u kunt in de polisvoorwaarden lezen wat vergoed wordt en tegen welk percentage.
Maar mijns inziens is de nieuwprijs voor zo’n automatische schotel al minder dan € 1.850. Dus is repareren wel verstandig?
Voor hoeveel geld u aan polissen hebt uitstaan bij Univé doet niet ter zake. En inderdaad, U heeft de schotel zelf trachten te herstellen. Denk dat u een beetje krom gedacht heeft door te denken: "scheelt Univé al gauw € 600,00". U had wel iemand moeten laten komen om de totale schade te laten opnemen. Maar goed, u krijgt 50%.
Elke schadeverzekering rekent verbruikskosten. De mijne geeft exact aan met welk percentage na hoeveel tijd een artikel zijn nieuwwaarde verliest. En vervolgens wordt daarop uitgekeerd.
Gewoon die 50% nemen en dan de verzekering opzeggen, Unive is een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij, uit eigen ervaring meegemaakt.
Onafhankeleijk en controleerbare bronnen graag m.b.t. die onbetrouwbaard en niet alleen anekdotisch bewijs op basis van een enkele ervaring van jezelf. Zo niet, verwijder deze beschuldiging a.u.b. (om internetvervuiling te voorkomen).
@jorisw. +10
Jorisw, ook van mij +10. Collorado dacht vast voor zijn 20 jaar oude t.v. de hoofdprijs terug te krijgen.
@carola.83. Het gaat niet over een tv, maar over een automatisch richtingzoekende schotel op zijn camper. Maar die dingen zijn niet zo duur meer.
Tijger1, dat weet ik. Nog een keer lezen?;-))
Gewoon die 50% nemen en dan de verzekering opzeggen, Unive is een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij, uit eigen ervaring meegemaakt.
Hoezo, zeker minder vruchten kunnen plukken als dat u gewild had.;-((
Wat staat in de voorwaarden? Dat u nieuw krijgt? Ik vermoed van niet.
Het aantal polissen dat u daar heeft lopen is niet relevant, net zomin als dat voor het totaal bedrag aan polissen is. U heeft zelf ervoor gekozen daar meerdere verzekeringen te laten lopen.
weleens gehoort van afschrijving?
alles wat je koopt heeft een afschrijving, elk jaar verliest een product een percentage van zijn waarde, deze "dagwaarde" keert de verzekering uit bij schade
het doel van een verzekering is om je schadeloos te stellen, niet om er beter van te worden
Hoe bedoel je scheelt Unive €600. Je hoeft toch niet direct naar de verzekering te hollen als iets kapot is en je kunt het zelf gemakkelijk maken. De luifel is weer gemaakt, de schotel doet het weer. Wat valt er dan te claimen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer