Teruggave gecancelde vlucht
We hebben vorig jaar de cruiseboot in Italië gemist als gevolg van een door klm gecancelde vlucht. Een dag later konden we in Marseille op de boot stappen. Ondertussen hebben we wel extra kosten gemaakt: hotel in Marseille, taxikosten, eten en drinken (cruise was all inclusieve), nieuwe covidtesten en gemiste vakantiedagen. In totaal een behoorlijk bedrag, met name omdat het hotel in Marseille weliswaar het goedkoopste was dat we konden vinden, maar toch nog bijna 400€ was. Dat had, hoorden we later, zijn redenen (filmdagen Cannes, grand prix Monaco, rugbyfinale in Marseille)
KLM betaalt slechts 250€ totaal uit (voor 2 personen dus), terwijl wij ervan overtuigd zijn dat ze gewoon alles betalen moeten. Dat was ons bij de cancelen ook gezegd door de KLM-medewerkster.
Op al onze e-mails nadien geven ze geen gehoor. Wat te doen? Max vakantieman hebben we al geprobeerd.
Topantwoord
Wat was de reden dat KLM de vlucht niet door heeft laten gaan? Dat bepaald welke rechten er kunnen zijn.
De afstand tussen Marseille en Cannes is 185km en met Monaco zelfs 210km. Als in Amsterdam de canal pride is gaan in Maastricht de prijzen van de hotels niet omhoog.
U hebt het over de volgende dag instappen en over vakantiedagen, het een is enkelvoud, de ander meervoud. En hoeveel eten en drinken gebruik je als je 1 nacht ergens bent? Hoeveel kosten wil u opvoeren?
De genoemde evenementen in Frankrijk zijn wel van een iets andere orde dan de canal pride...
Plus dat wij in Nederland afstanden al snel groot vonden, terwijl die in andere landen niets voorstellen.
In mei vorig jaar werden te pas en te onpas vluchten gecanceld door klm. Een reden hoeven ze daarvoor niet te geven en is dus ook niet gebeurd.
Er is ons door Ieren, die in Marseille waren ivm rugbyfinale tussen Ierland en Frankrijk, verteld dat de hotels in Marseille zo duur waren ivm omliggende evenementen. Je kunt googelen op de events dat weekend in mei 2022, grand prix en filmfestival. Ik heb geen idee hoever mensen bereid zijn te reizen voor deze events. Feit is dat de hotels in Marseille prijzig waren. We hebben geen gekke dingen gedaan, zoals duur uit eten of zo, gewoon pastaatje. Transfer van vliegveld naar hotel en van hotel naar terminal was al rond 100€.
we zijn 1 dag later opgestapt, maar zijn met 2 personen, dat zin dus 2 gemiste vakantiedagen.
Een reden is juist wel van belang. Bij onverwachte omstandigheden is er geen recht op vergoeding voor andere zaken. Als KLM wel invloed had op het annuleren, dan zijn ze wel verantwoordelijk voor de gevolgschade.
Ik snap het verhaal niet. Op dag A kunt u niet vliegen. U zegt op dag B op het schip te kunnen stappen.
Dus dan moet u op dag A nog baar Marseille zijn gereisd en lijken mij de kosten wel heel te vallen. Want dat B kon u aan boord. Het drinken en het betere eten zijn nooit inclusief op een cruiseschip. U dient zogenaamde drankpakketen af te nemen. Eten waar 90% can de mensen eten is inderdaad gratis. Maakt u gebruik van het betere restaurant dan is dat gewoon dik betalen.
TS heeft het niet over het betere eten, maar eten/drinken op dag 1 toen ze nog niet aan boord waren. Hadden ze wel aan boord gezeten dan was eten op die dag inclusief geweest. Nu dus extra kosten.
Drankenpakketvwas inclusief als ook de betere restaurants op het schip
Wat te doen? Je hebt een compensatie van €250 gekregen zoals dit staat in de voorwaarde bij boeking.
Je bent daarna bij de cruise aangesloten in Marseille, dat daar de hotels boven het budget liggen van €250 is KLM niet te verwijten, dit zijn omstandigheden waar KLM niets aan kan doen.
U had ook een hotel van €1000,-- kunnen nemen, moet KLM dit dan ook betalen? Ergens gaat u akkoord met de boekinsgvoorwaarde waarin dit staat beschreven. Wat nu te doen? €250 accepteren
Als het een pakketreis was, dus in 1 boeking zowel cruise als vlucht, dan wel ja. Als de cruise apart is geboekt en u bij KLM alleen de vlucht heeft geboekt dan is KLM alleen verantwoordelijk voor de vlucht die u heeft gemist.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer