Ma
door MajN Jul 3, 2023 om 16:39
Vakantie & reizen

Teruggave gecancelde vlucht

We hebben vorig jaar de cruiseboot in Italië gemist als gevolg van een door klm gecancelde vlucht. Een dag later konden we in Marseille op de boot stappen. Ondertussen hebben we wel extra kosten gemaakt: hotel in Marseille, taxikosten, eten en drinken (cruise was all inclusieve), nieuwe covidtesten en gemiste vakantiedagen. In totaal een behoorlijk bedrag, met name omdat het hotel in Marseille weliswaar het goedkoopste was dat we konden vinden, maar toch nog bijna 400€ was. Dat had, hoorden we later, zijn redenen (filmdagen Cannes, grand prix Monaco, rugbyfinale in Marseille)
KLM betaalt slechts 250€ totaal uit (voor 2 personen dus), terwijl wij ervan overtuigd zijn dat ze gewoon alles betalen moeten. Dat was ons bij de cancelen ook gezegd door de KLM-medewerkster.

Op al onze e-mails nadien geven ze geen gehoor. Wat te doen? Max vakantieman hebben we al geprobeerd.

3317 5 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 3, 2023 om 17:16
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht is juridische bijstand gewenst/noodzakelijk.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jul 3, 2023 om 17:28
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Wat was de reden dat KLM de vlucht niet door heeft laten gaan? Dat bepaald welke rechten er kunnen zijn.

De afstand tussen Marseille en Cannes is 185km en met Monaco zelfs 210km. Als in Amsterdam de canal pride is gaan in Maastricht de prijzen van de hotels niet omhoog.
U hebt het over de volgende dag instappen en over vakantiedagen, het een is enkelvoud, de ander meervoud. En hoeveel eten en drinken gebruik je als je 1 nacht ergens bent? Hoeveel kosten wil u opvoeren?

rj
door rjw Jul 3, 2023 om 19:41
3294 Antwoorden / 5 Vragen

De genoemde evenementen in Frankrijk zijn wel van een iets andere orde dan de canal pride...

Plus dat wij in Nederland afstanden al snel groot vonden, terwijl die in andere landen niets voorstellen.

Ma
door MajN Jul 3, 2023 om 21:34
Antwoorden / 1 Vragen

In mei vorig jaar werden te pas en te onpas vluchten gecanceld door klm. Een reden hoeven ze daarvoor niet te geven en is dus ook niet gebeurd.
Er is ons door Ieren, die in Marseille waren ivm rugbyfinale tussen Ierland en Frankrijk, verteld dat de hotels in Marseille zo duur waren ivm omliggende evenementen. Je kunt googelen op de events dat weekend in mei 2022, grand prix en filmfestival. Ik heb geen idee hoever mensen bereid zijn te reizen voor deze events. Feit is dat de hotels in Marseille prijzig waren. We hebben geen gekke dingen gedaan, zoals duur uit eten of zo, gewoon pastaatje. Transfer van vliegveld naar hotel en van hotel naar terminal was al rond 100€.
we zijn 1 dag later opgestapt, maar zijn met 2 personen, dat zin dus 2 gemiste vakantiedagen.

De kosten die we hebben gemaakt zijn daadwerkelijke kosten. Alle bonnen bewaard en ingediend bij KLM

ne
door neodutchio Jul 3, 2023 om 22:12
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Een reden is juist wel van belang. Bij onverwachte omstandigheden is er geen recht op vergoeding voor andere zaken. Als KLM wel invloed had op het annuleren, dan zijn ze wel verantwoordelijk voor de gevolgschade.

JMA2
door JMA2 - Jul 3, 2023 om 23:42
129 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap het verhaal niet. Op dag A kunt u niet vliegen. U zegt op dag B op het schip te kunnen stappen.
Dus dan moet u op dag A nog baar Marseille zijn gereisd en lijken mij de kosten wel heel te vallen. Want dat B kon u aan boord. Het drinken en het betere eten zijn nooit inclusief op een cruiseschip. U dient zogenaamde drankpakketen af te nemen. Eten waar 90% can de mensen eten is inderdaad gratis. Maakt u gebruik van het betere restaurant dan is dat gewoon dik betalen.

rj
door rjw Jul 4, 2023 om 09:10
3294 Antwoorden / 5 Vragen

TS heeft het niet over het betere eten, maar eten/drinken op dag 1 toen ze nog niet aan boord waren. Hadden ze wel aan boord gezeten dan was eten op die dag inclusief geweest. Nu dus extra kosten.

Ma
door MajN Jul 18, 2023 om 08:06
Antwoorden / 1 Vragen

Drankenpakketvwas inclusief als ook de betere restaurants op het schip

pino123
door pino123 - Jul 4, 2023 om 09:50
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Wat te doen? Je hebt een compensatie van €250 gekregen zoals dit staat in de voorwaarde bij boeking.
Je bent daarna bij de cruise aangesloten in Marseille, dat daar de hotels boven het budget liggen van €250 is KLM niet te verwijten, dit zijn omstandigheden waar KLM niets aan kan doen.
U had ook een hotel van €1000,-- kunnen nemen, moet KLM dit dan ook betalen? Ergens gaat u akkoord met de boekinsgvoorwaarde waarin dit staat beschreven. Wat nu te doen? €250 accepteren

mo
door mof - Jul 5, 2023 om 13:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het een pakketreis was, dus in 1 boeking zowel cruise als vlucht, dan wel ja. Als de cruise apart is geboekt en u bij KLM alleen de vlucht heeft geboekt dan is KLM alleen verantwoordelijk voor de vlucht die u heeft gemist.