ThomasCook nog steeds niet terug betaald.
Ik weet niet wie me kan helpen?! Mijn geboekte reis bij ARTEMIS TOURS (maastricht) kon in sept. 2019 niet door gaan omdat THOMAS COOK failliet ging. Ik heb tot heden mijn geld nog steeds niet terug. Gemaild, over en weer met het reisburo. Geboekt met sgr garantie en het enige antwoord is, geduld. Hoeveel geduld kan een mens hebben?! ARTEMIS TOURS zegt komt door thomas cook en dat was het dan...... HELP
Topantwoord
Ik lees dat er al lang Thomas Cook SGR claims uitbetaald zijn. Ik zou nog maar eens rappelleren bij dat reisbureau. Straks zijn ze zelf failliet en kun je alsnog fluiten naar je centen.
Ja indderdaad ik blijf met hun mailen bellen enige antwoord is geduld zij kunnen ook niks het ligt bij thomascook en de duitse overheid zou bij springen. Maar verder..... ik kan geen duits en weet ook niet wie me verder kan helpen buiten artemis om. Sgr kan niks betekenen.
Topantwoord
Is er een claim ingediend bij sgr?
Ja hebben zij gedaan bij thoemas cook, maanden later en dat ging natuurlijk ook weer mis. Moest nog eens een 2e keer en voor de rest gebeurt er niks...... zelf contact met sgr opgenomen en zij kunnen ook niks betekenen.....
In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en kunt u bij uitblijven van de reacties actie neme nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Zie voor info daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ die u naar mijn mening moet richten aan ARTEMIS TOURS, dat is de dienstverlener en voorzover ik kan nagaan is die niet failliet. Adres: Wilhelminasingel 40, 6221 BK Maastricht 043 325 5278 (Aannemen dat u deze bedoelt). Het lijkt mij dat dat ook de reden is dat SGR tot op dit moment niet vergoed omdat, als al gezegd ARTEMIS TOURS niet failliet is.
Meld uw vraag ook aan bij https://www.maxmeldpunt.nl/ omdat men (hun ombudsman) vooral ook daar ingaat op problemen van consumenten met reisorganisaties als een reis niet is uitgevoerd.
En zie: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Het probleem is dat je bij Thomas Cook Duitsland de reis hebt geboekt.
Wat heeft het reisburo voor jullie gedaan?
In Duitsland wordt het faillissement van Thomas Cook Duitsland beheerd door de verzekeringsmaatschappij Kaera. Echter, omwille van het hoog aantal slachtoffers, kon de verzekeringsmaatschappij slechts 17,5% van de reiskosten terugbetalen die het onderwerp van de schuldvorderingen uitmaakten. De Duitse staat heeft de terugbetaling van het saldo daarom overgenomen. U hebt tot 15/11/2020 de tijd om het juiste online formulier in te vullen. Om de bijkomende terugbetaling te verkrijgen, moet u aan meerdere voorwaarden voldoen:
Zie voor het hele verhaal:
https://www.eccbelgie.be/in-de-kijker/faillissement-van-thomas-cook
Ja wat hebben die voor ons gedaan?! We hebben meteen toen documenten moeten tekenen misschien te goed gelovig gewees ik ken zelf geen duits maar hun zouden alles regelen en erboven opzitten. We hebben tig x gemaild, gebeld. En enige antwoord is geduld. Dat alles goed en wel opgestuurd was en dat toen de duitse overheid ging mee betalen we nog eens papieren hebben ingediend. En verder is er niks uit gekomon tot heden. Het is zo dat het (maar) over 900euro gaat niet de wereld maar goed het is mijn geld he. En wil ik hier andere partijen bij halen om erachter aan te gaan zal ik nog meer geld kwijt zijn. Hun hebben deze reis voor ons toen geboekt voor mij part met een omweg via china daar heb ik niet naar gevraagd dus dat het nu via duits heel moeilijk allemaal is is toch niet mijn probleem?
Nee, dat is het probleem van het reisburo en die probeert het van zich af te schuiven.
Misschien heb je wel geen recht op teruggave, maar dat moet je wel schriftelijk via het reisburo krijgen. Volg het advies op van Marita5 mbt het ECC
Hallo Shirley007 ,
Als dit gaat via Thomas Cook Duitsland , neem dan eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer