Shirley007
door Shirley007 Jan 11, 2022 om 19:48
Vakantie & reizen

ThomasCook nog steeds niet terug betaald.

Ik weet niet wie me kan helpen?! Mijn geboekte reis bij ARTEMIS TOURS (maastricht) kon in sept. 2019 niet door gaan omdat THOMAS COOK failliet ging. Ik heb tot heden mijn geld nog steeds niet terug. Gemaild, over en weer met het reisburo. Geboekt met sgr garantie en het enige antwoord is, geduld. Hoeveel geduld kan een mens hebben?! ARTEMIS TOURS zegt komt door thomas cook en dat was het dan...... HELP

1369 5 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 11, 2022 om 20:53
2093 Antwoorden / Vragen

Ik lees dat er al lang Thomas Cook SGR claims uitbetaald zijn. Ik zou nog maar eens rappelleren bij dat reisbureau. Straks zijn ze zelf failliet en kun je alsnog fluiten naar je centen.

Shirley007
door Shirley007 Jan 13, 2022 om 06:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ja indderdaad ik blijf met hun mailen bellen enige antwoord is geduld zij kunnen ook niks het ligt bij thomascook en de duitse overheid zou bij springen. Maar verder..... ik kan geen duits en weet ook niet wie me verder kan helpen buiten artemis om. Sgr kan niks betekenen.

Topantwoord

ri
door riameul - Jan 12, 2022 om 00:02
5 Antwoorden / 5 Vragen

Is er een claim ingediend bij sgr?

Shirley007
door Shirley007 Jan 13, 2022 om 07:00
Antwoorden / 1 Vragen

Ja hebben zij gedaan bij thoemas cook, maanden later en dat ging natuurlijk ook weer mis. Moest nog eens een 2e keer en voor de rest gebeurt er niks...... zelf contact met sgr opgenomen en zij kunnen ook niks betekenen.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 12, 2022 om 10:00
16883 Antwoorden / 202 Vragen

In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en  kunt u bij uitblijven van de reacties  actie neme nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Zie voor info daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ die u naar mijn mening moet richten aan ARTEMIS TOURS, dat is de dienstverlener en voorzover ik kan nagaan is die niet failliet. Adres: Wilhelminasingel 40, 6221 BK Maastricht 043 325 5278 (Aannemen dat u deze bedoelt). Het lijkt mij dat dat ook de reden is dat SGR tot op dit moment niet vergoed omdat, als al gezegd ARTEMIS TOURS  niet failliet is.

Meld uw vraag ook aan bij https://www.maxmeldpunt.nl/ omdat men (hun ombudsman) vooral ook daar ingaat op problemen van consumenten met reisorganisaties als een reis niet is uitgevoerd.

 En zie: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

panter22
door panter22 - Jan 13, 2022 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

Het probleem is dat je bij Thomas Cook Duitsland de reis hebt geboekt.
Wat heeft het reisburo voor jullie gedaan?
In Duitsland wordt het faillissement van Thomas Cook Duitsland beheerd door de verzekeringsmaatschappij Kaera. Echter, omwille van het hoog aantal slachtoffers, kon de verzekeringsmaatschappij slechts 17,5% van de reiskosten terugbetalen die het onderwerp van de schuldvorderingen uitmaakten. De Duitse staat heeft de terugbetaling van het saldo daarom overgenomen. U hebt tot 15/11/2020 de tijd om het juiste online formulier in te vullen. Om de bijkomende terugbetaling te verkrijgen, moet u aan meerdere voorwaarden voldoen:
Zie voor het hele verhaal:
https://www.eccbelgie.be/in-de-kijker/faillissement-van-thomas-cook

Shirley007
door Shirley007 Jan 14, 2022 om 12:27
Antwoorden / 1 Vragen

Ja wat hebben die voor ons gedaan?! We hebben meteen toen documenten moeten tekenen misschien te goed gelovig gewees ik ken zelf geen duits maar hun zouden alles regelen en erboven opzitten. We hebben tig x gemaild, gebeld. En enige antwoord is geduld. Dat alles goed en wel opgestuurd was en dat toen de duitse overheid ging mee betalen we nog eens papieren hebben ingediend. En verder is er niks uit gekomon tot heden. Het is zo dat het (maar) over 900euro gaat niet de wereld maar goed het is mijn geld he. En wil ik hier andere partijen bij halen om erachter aan te gaan zal ik nog meer geld kwijt zijn. Hun hebben deze reis voor ons toen geboekt voor mij part met een omweg via china daar heb ik niet naar gevraagd dus dat het nu via duits heel moeilijk allemaal is is toch niet mijn probleem?

panter22
door panter22 Jan 14, 2022 om 14:18
6599 Antwoorden / Vragen

Nee, dat  is het probleem van het reisburo en die probeert het van zich af te schuiven.
Misschien heb je wel geen recht op teruggave, maar dat moet je wel schriftelijk via het reisburo krijgen. Volg het advies op van Marita5 mbt het ECC

marita5
door marita5 - Jan 14, 2022 om 12:41
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Shirley007 ,

Als dit gaat via Thomas Cook Duitsland , neem dan eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op