th
door theo sprong Jun 11, 2010 om 19:09
Vakantie & reizen

Vakantie

wij gaan op 12-09 tot aan 26-09 . naar Rhodos op vakantie .en moeten wij daar een een verzekeringpasje en nog een ander en id bewijs dat voor de ziektekosten meenemen???

971 8 Rapporteer

vladja
door vladja - Jun 11, 2010 om 19:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Bel met de zorgverzekeraar.

Vladja

jo-anne
door jo-anne - Jun 11, 2010 om 20:48
36 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 11 jun 2010, 19:28]Bel met de zorgverzekeraar.

Vladja Ja uw pasje zeker meenemen en info bij de zorgverzekeraar ,maar ook als u medicijnen gebruikt een uitdraai hiervan bij uw apotheek vragen .Indien u onder doktersbehandeling bent zou ik daar ook vragen of een brief geschreven door deze nodig is .

[quote=theo sprong schreef op vrijdag 11 jun 2010, 19:09]wij gaan op 12-09 tot aan 26-09 . naar Rhodos op vakantie .en moeten wij daar een een verzekeringpasje en nog een ander en id bewijs dat voor de ziektekosten meenemen??? Hallo Theo ik zou NOOIT de data ergens achterlaten en dit zeg ik in het algemeen voor uw eigen veiligheid !! Groetjes jo-anne

ma
door marleen van tol - Jun 11, 2010 om 20:50
26 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, Theo, wij zijn vorig jaar oktober naar rhodos geweest, wij hadden onze ziekenfons pasje en nummer voor hulp in buitenland en kopie van onze verzekerings bewijs mee, en uiteraard onze paspoorten., bij ons was een nederlandse arts daar, eventueel. dat stelde ons al iets meer gerust vanwege de taal en nederlandse regels [dat de arts het zelf ook wist hoe het geregeld moet / word in het buitenland.
veel plezier daar, wij vonden het mooi, zelf een dagtocht naar turkije met de boot, havenbelasting en controle daar aangekomen.
Wij zaten in het bluebay hotel met nederlandse reisleiding, die wist ons van alles te vertellen over arts en ziekenhuis eventueel !
groetjes marleen

ma
door marleen van tol - Jun 11, 2010 om 22:01
26 Antwoorden / 1 Vragen

oja, en wij hebben ook onze verzekerings man gebeld, en die heeft ons extra verzekerd voor het geval je een been breekt en zo weer terug moet in het vliegtuig, dat is een aanrader van degene hierboven om die ook te bellen !
groetjes marleen

kr
door krieties - Jun 19, 2010 om 17:13
442 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet meenemen: een bewijs van verzekering ziektekosten en een (copy van) de polis reisverzekering. Originele polis reisverzekering bij thuisblijvers laten.
Als je een been breekt is daar de reisverzekering voor. Een extra verzekering daarvoor is echt onzin. En als je een been breekt wordt alles voor je geregeld, alleen moet je zelf het SOS nummer bellen.

ma
door marleen van tol - Jun 19, 2010 om 17:17
26 Antwoorden / 1 Vragen

ik bedoel daarmee , dat je dat wel moet afsluiten, wij hadden dat dus nog niet, en het is nogal verschillend met in hoeverre je verzekerd bent per persoon. dus wij moesten naast de gewone verzekering een reisverzekering afsluiten

=krieties schreef op zaterdag 19 jun 2010, 17:13: Je moet meenemen: een bewijs van verzekering ziektekosten en een (copy van) de polis reisverzekering. Originele polis reisverzekering bij thuisblijvers laten.
Als je een been breekt is daar de reisverzekering voor. Een extra verzekering daarvoor is echt onzin. En als je een been breekt wordt alles voor je geregeld, alleen moet je zelf het SOS nummer bellen.

argusvlinder
door argusvlinder - Jun 19, 2010 om 21:14
37 Antwoorden / 35 Vragen

Hallo Theo
Waar je ook gaat neem altijd jou zorgverzekeringspasje en de european health insurance card (blauw/grijs) mee, dit staat op de achterkant van jou zorgverzekeringspasje of anders kan je die aanvragen bij de zorgverzekerings maatschappij!
Hier staat alles op wat je nodig hebt aan tel.nrs, en verzekerings.nrs.en jou burgerservice nr.
Ook aan te raden sluit een reisverzekering af, ga je vaker op vakantie neem dan een doorlopende reisverz.(in verhouding stukken goedkoper).
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, alvast fijne vakantie, Rhodos is een mooi eiland, ga eens fijn met de taxi(niet duur) naar Rhodosstad en genieten maar!
Groet Roeli

lapjeskat
door lapjeskat - Jul 2, 2010 om 19:32
90 Antwoorden / 40 Vragen

Hallo Theo,

De zorgverzekeraar kan voor jou een pasje gekoppeld aan jou polis bij Euro Center aanvragen. Dit pasje is speciaal voor het buitenland en is 1 jaar geldig. Bij de aanvraag kan je al aangeven dat het ieder jaar automatisch verlengd moet worden. Pasje is gratis en wordt ieder jaar thuisgestuurd. Werkt prima. Iedere verzekerde krijgt een eigen pasje.

Fijne vakantie.