Ve
door Verkade83 Jul 26, 2021 om 22:25
Vakantie & reizen

Vakantie CenterParcs annuleren wegens verplichte quarantaine

in januari 2020 (nog voor Corona uitbrak in Nederland en Duitsland) heb ik een vakantie online geboekt bij CenterParcs. Het betreft een park in Duitsland.

Deze vakantie was geboekt voor augustus 2020, maar kon helaas niet doorgaan door Corona.

Toen met veel moeite de vakantie kunnen omboeken naar de zomer van 2021. (kon ook een voucher accepteren, maar dan kreeg ik niet het volledig betaalde bedrag op de voucher, want ik had kortingscodes gebruikt van Ing met boeken.. vandaar maar de vakantie omboeken)

Nu gaan in Duitsland nieuwe coronamaatregelen in, wat inhoudt dat mijn kinderen (beide onder de 12 jaar) verplicht minimaal 5 dagen in quarantaine moeten. (we gaan 7 dagen...)

Beide kinderen hebben geen mogelijkheid tot vaccinatie (onder de 12 wordt sowieso niet geprikt) en hebben beide nooit Corona gehad.

Nu kan ik wel annuleren bij CenterParcs, maar dan kost mij dat gewoon 100%. dus mijn geld kwijt.

Ik kan, volgens CenterParcs nog een keer omboeken, en dan maken ze (hun eigen woorden) een bijzondere uitzondering....

Maar omboeken betekent dat ik weer meer geld bij moet leggen.

1. alle parken in Nederland heb ik wel gezien, dus daar hoef ik niet meer heen te gaan.

2. alle parken in zowel Nederland als België zijn bijna geheel volgeboekt in de periode dat wij gaan. (volgens de site van CenterParcs) en dan zou ik dus als ik zelf de prijsverschillen ga bekijken bijna 600 euro bij moeten leggen...

3. ik heb al eens omgeboekt en dat heeft niet echt geholpen.

Ik wil eigenlijk gewoon mijn geld terug hebben en dus kosteloos annuleren. Ik had namelijk niet kunnen voorzien dat deze maatregel er zou komen.

(en mijn oorspronkelijke boeking is gedaan VOOR Corona voet in Europa zette.)

Wat zijn mijn rechten op dit gebied ?

heb ik recht op volledige kosteloze annulering ?

of moet ik alles maar slikken wat CenterParcs zegt..

(en nog hatelijker is dat alles via de mail gaat met dit soort zaken bij CenterParcs. Dus je kan telefonisch nooit ergens iets goed over afspreken en voordat je weer antwoord terugkrijgt, ben je gelijk weer een week verder..)

5911 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2021 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar een huisje in Nederland. Het is niet anders. Of misschien kan het opgeschoven worden naar de herfst vakantie.m

Iv
door Ivo W - Jul 26, 2021 om 22:58
737 Antwoorden / Vragen

Nee helaas, u heeft nergens recht op.

Het huisje in Duitsland is voor u beschikbaar, het park is open. Het is niet de verantwoordelijkheid van Center Parcs dat u moeite heeft met het voldoen aan de eisen van de Duitse overheid.

Jammer maar helaas.

Dat Center Parcs nogmaals wil (laten) omboeken is al een tegemoetkoming die zij niet hoeven te doen. Dat er bij de opties tot omboeken niets naar uw wensen beschikbaar is, is daarbij niet het probleem van Center Parcs.

justmeagain
door justmeagain - Jul 26, 2021 om 23:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat u alle parken in Nederland al heeft gezien is mooi, maar waarom zou u niet nog een keer naar een leuk park kunnen? Dat is toch prima dan heeft u in ieder geval een vakantie. Center Parks kon corona en alle daaruit voortvloeiende verplichtingen ook niet zien aankomen. U kunt naar Duitsland toe dus u heeft geen recht op compensatie.

Ve
door Verkade83 Jul 27, 2021 om 10:47
Antwoorden / 1 Vragen

klopt, een park in Nederland zou ook een leuke vakantie worden, al is het niet iets waar wij op gehoopt hadden.
Het probleem hierin is, is dat je dan weer een paar honderd euro bij moet betalen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 26, 2021 om 23:21
2119 Antwoorden / Vragen

U heeft een losse accomodatie geboekt en geen pakketreis dus u bent zelf verantwoordelijk of u erin mag of niet en nu mag u er dus blijkbaar niet in. Dit is rekening man dus ik zou alles wat nog wel lukt grijpen.

rj
door rjw Jul 27, 2021 om 17:04
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Ook een pakketreis zou in dit geval niet uitmaken. Duitsland is niet oranje of rood.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 27, 2021 om 08:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Verkade83 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/nederland-op-rood-wat-betekent-dat-voor-uw-vakantie

Ve
door Verkade83 Jul 27, 2021 om 10:46
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel, hier heb ik tenminste wat aan.

heb dan wel een vraagje:

Begrijp hieruit inderdaad dat ik nergens recht op heb, want het park is open e.d.

Maar CenterParcs heeft toch niet alleen een huisje ? Ze adverteren met vakantiegevoel incl. zwembad, entertaiment etc etc.

maar daar kan je dan toch geen gebruik van maken, dus is het "vakantiegevoel" toch in geding ?

mahadma
door mahadma Jul 27, 2021 om 17:08
11590 Antwoorden / 51 Vragen

dus is het "vakantiegevoel" toch in geding

Bovengenoemd deel is slechts een fractie van het vakantiegevoel. Dus snijdt geen hout.

ro
door ronny530 - Jul 27, 2021 om 10:51
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Duitsland scherpt de regels wel aan maar als u en uw gezin een verplicht online registratieformulier invullen dan is voor uw kinderen een recente negatieve pcr test voldoende. U kunt zo'n test gratis in Nederland laten doen, de bewijzen uploaden en uiteraard meenemen en als u dat doet hoeven uw kinderen niet in quarantaine want die is enkel van toepassing als de test in Duitsland plaats vindt. Centerparks stelt terecht dat als u de moeite neemt om aan de verplichtigingen die Duitsland aan inreizen stelt te voldoen de reis ook plaats kan vinden en geen reden tot kosteloze annulatie ziet.

1paul
door 1paul - Jul 28, 2021 om 15:12
3188 Antwoorden / 0 Vragen

dat men nog een keer wil omboeken is al winst, neem je verlies en blijf in Nederland....

Centerparks kan niets doen aaan de aangescherpte maatregelen, dat is echt uw eigen verantwoordelijkheid....

tegelijk, als u met de auto gaat, wie controleert u?