Vakantie CenterParcs annuleren wegens verplichte quarantaine
in januari 2020 (nog voor Corona uitbrak in Nederland en Duitsland) heb ik een vakantie online geboekt bij CenterParcs. Het betreft een park in Duitsland.
Deze vakantie was geboekt voor augustus 2020, maar kon helaas niet doorgaan door Corona.
Toen met veel moeite de vakantie kunnen omboeken naar de zomer van 2021. (kon ook een voucher accepteren, maar dan kreeg ik niet het volledig betaalde bedrag op de voucher, want ik had kortingscodes gebruikt van Ing met boeken.. vandaar maar de vakantie omboeken)
Nu gaan in Duitsland nieuwe coronamaatregelen in, wat inhoudt dat mijn kinderen (beide onder de 12 jaar) verplicht minimaal 5 dagen in quarantaine moeten. (we gaan 7 dagen...)
Beide kinderen hebben geen mogelijkheid tot vaccinatie (onder de 12 wordt sowieso niet geprikt) en hebben beide nooit Corona gehad.
Nu kan ik wel annuleren bij CenterParcs, maar dan kost mij dat gewoon 100%. dus mijn geld kwijt.
Ik kan, volgens CenterParcs nog een keer omboeken, en dan maken ze (hun eigen woorden) een bijzondere uitzondering....
Maar omboeken betekent dat ik weer meer geld bij moet leggen.
1. alle parken in Nederland heb ik wel gezien, dus daar hoef ik niet meer heen te gaan.
2. alle parken in zowel Nederland als België zijn bijna geheel volgeboekt in de periode dat wij gaan. (volgens de site van CenterParcs) en dan zou ik dus als ik zelf de prijsverschillen ga bekijken bijna 600 euro bij moeten leggen...
3. ik heb al eens omgeboekt en dat heeft niet echt geholpen.
Ik wil eigenlijk gewoon mijn geld terug hebben en dus kosteloos annuleren. Ik had namelijk niet kunnen voorzien dat deze maatregel er zou komen.
(en mijn oorspronkelijke boeking is gedaan VOOR Corona voet in Europa zette.)
Wat zijn mijn rechten op dit gebied ?
heb ik recht op volledige kosteloze annulering ?
of moet ik alles maar slikken wat CenterParcs zegt..
(en nog hatelijker is dat alles via de mail gaat met dit soort zaken bij CenterParcs. Dus je kan telefonisch nooit ergens iets goed over afspreken en voordat je weer antwoord terugkrijgt, ben je gelijk weer een week verder..)
Nee helaas, u heeft nergens recht op.
Het huisje in Duitsland is voor u beschikbaar, het park is open. Het is niet de verantwoordelijkheid van Center Parcs dat u moeite heeft met het voldoen aan de eisen van de Duitse overheid.
Jammer maar helaas.
Dat Center Parcs nogmaals wil (laten) omboeken is al een tegemoetkoming die zij niet hoeven te doen. Dat er bij de opties tot omboeken niets naar uw wensen beschikbaar is, is daarbij niet het probleem van Center Parcs.
Dat u alle parken in Nederland al heeft gezien is mooi, maar waarom zou u niet nog een keer naar een leuk park kunnen? Dat is toch prima dan heeft u in ieder geval een vakantie. Center Parks kon corona en alle daaruit voortvloeiende verplichtingen ook niet zien aankomen. U kunt naar Duitsland toe dus u heeft geen recht op compensatie.
klopt, een park in Nederland zou ook een leuke vakantie worden, al is het niet iets waar wij op gehoopt hadden.
Het probleem hierin is, is dat je dan weer een paar honderd euro bij moet betalen.
U heeft een losse accomodatie geboekt en geen pakketreis dus u bent zelf verantwoordelijk of u erin mag of niet en nu mag u er dus blijkbaar niet in. Dit is rekening man dus ik zou alles wat nog wel lukt grijpen.
Ook een pakketreis zou in dit geval niet uitmaken. Duitsland is niet oranje of rood.
Topantwoord
Hallo Verkade83 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/nederland-op-rood-wat-betekent-dat-voor-uw-vakantie
Dank u wel, hier heb ik tenminste wat aan.
heb dan wel een vraagje:
Begrijp hieruit inderdaad dat ik nergens recht op heb, want het park is open e.d.
Maar CenterParcs heeft toch niet alleen een huisje ? Ze adverteren met vakantiegevoel incl. zwembad, entertaiment etc etc.
maar daar kan je dan toch geen gebruik van maken, dus is het "vakantiegevoel" toch in geding ?
dus is het "vakantiegevoel" toch in geding
Bovengenoemd deel is slechts een fractie van het vakantiegevoel. Dus snijdt geen hout.
Duitsland scherpt de regels wel aan maar als u en uw gezin een verplicht online registratieformulier invullen dan is voor uw kinderen een recente negatieve pcr test voldoende. U kunt zo'n test gratis in Nederland laten doen, de bewijzen uploaden en uiteraard meenemen en als u dat doet hoeven uw kinderen niet in quarantaine want die is enkel van toepassing als de test in Duitsland plaats vindt. Centerparks stelt terecht dat als u de moeite neemt om aan de verplichtigingen die Duitsland aan inreizen stelt te voldoen de reis ook plaats kan vinden en geen reden tot kosteloze annulatie ziet.
dat men nog een keer wil omboeken is al winst, neem je verlies en blijf in Nederland....
Centerparks kan niets doen aaan de aangescherpte maatregelen, dat is echt uw eigen verantwoordelijkheid....
tegelijk, als u met de auto gaat, wie controleert u?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer