Jo
door Joop jopen Apr 3, 2020 om 20:29
Vakantie & reizen

Vakantieveilingen corona

Had op marktplaats 2 hotelbonnen van vakantieveilingen gekocht.Nu kregen wij van vakantieveilingen en mail waarin werd gezegd dat je door de Corona virus je geld terug kon krijgen.wij het formulier ingevuld met naam en bankrekening was verplicht.Een week later kregen wij bericht dat het geld was overgemaakt op mijn bankrekening. Maar had niets ontvangen, gebelt bleek dat het geld overgemaakt was aan die gene waar wij de bonnen van hebben gekocht want dat ging automatisch vertelde ze mij.Ik vroeg waarom ik dan de bankrekening moest invullen op het formulier konden ze geen antwoordt op geven maar moest de mensen maar mailen waar ik het van gekocht had.Maar die geven niet thuis want de een antwoord niet terug en de ander heeft geen geld ontvangen. Vakantieveilingen wil ons 10 euro korting geven op onze volgende aankoop.Maar door hun fout ben ik 95 euro kwijt en heb geen hotelbonnen.

2710 4 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - Apr 3, 2020 om 20:35
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn de hotelbönnen overdraagbaar? Dan heeft u recht op het geld. Immers, u heeft de bonnen in uw bezit. Als de bonnen niet overdraagbaar zijn dan hadden deze u nooit verkocht mogen worden.

Jo
door Joop jopen Apr 3, 2020 om 21:01
Antwoorden / 2 Vragen

Ja de hotelvouchers hebben codes die je bij een reservering moet gebruiken .mijn vrouw koop ze altijd op marktplaats . En bij reservering is het de code invoeren en je naam (Maakt niet uit welke naam ,als diegene zich maar kan legitimeren bij het hotel)

Topantwoord

Ka
door Kassagebruiker - Apr 3, 2020 om 20:39
683 Antwoorden / 5 Vragen

Maar door hun fout ben ik 95 euro kwijt en heb geen hotelbonnen.
Had op marktplaats 2 hotelbonnen van vakantieveilingen gekocht.
Waarschijnlijk staan de hotelbonnen geregistreeerd op de eerste koper en dus ook zijn bankrekening.
En Hotelbon heeft de nummers/kenmerken van deze bonnen geblokkeerd bij het terugbetalen.
De eerste koper heeft nu geld van u en Hotelbon ontvangen. Die zal met een beste kans ook geen contact met u willen.
Dus of het "hun fout", en daarmee bedoeld u Hotelbon is, is nog maar een open vraag.
Zal zeker iets in de voorwaarden kunnen staan. Zo u ziet hieronder is handel in de bon verboden. Dus heeft u geen recht en is de eerste verkoper van de bon u dankbaar.

Uit de algemene voorwaarden:
Kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/ of op- enigerlei wijze reproduceren van bonnen en/ of andere delen, dan wel gehelen van deze gids is verboden. Handel, barter of welke vorm van verkoop in en/ of van individuele of series van bonnen of delen van deze gids is, anders dan met uitdrukkelijke toestemming Hotelbon, verboden. Overtreding van deze bepaling wordt vervolgd. bron:https://www.hotelbon.nl/algemene-voorwaarden

Jo
door Joop jopen Apr 3, 2020 om 21:06
Antwoorden / 2 Vragen

Het is de fout van vakantieveilingen. Zij vragen mij om de codes van de hotelbonnen waar het om gaat en naar mijn email adres en bankrekening waar het naar toe moet.En het was niet via hotelbon gegaan. Trouwens nog bedankt voor u reactie

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 4, 2020 om 10:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het is geen fout van Vakantieveiligen. De bonnen zijn niet door @JOOP JOPEN verkregen door een bod door hem zelf op een Vakatieveiling aanbieding maar gekocht van een ander die dat wel heeft gedaan en slim heeft doorverkocht en er dus aan verdiend heeft.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Apr 3, 2020 om 23:06
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Slimme truc, u hebt waarschijnlijk meer betaald dan de oorspronkelijke kopers. En die zijn echt niet gek om u terug te gaan betalen.
Elke retourbetaling gaat, in normale omstandigheden, altijd terug naar de rekening waarmee betaald is. Dit om te voorkomen dan mensen zich voordoen als een ander en zo geld kunnen opstrijken. Wellicht gebruikt vakantieveilingen een standaard invullijstje waar een rekeningnummer nog op stond. Ze kijken puur naar het factuurnnummer of veilingnummer en boeken het geld weer terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 4, 2020 om 10:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

De reactie van  Vakantieveilingen is geheel logisch. U heeft de hotelbonnen niet rechtstreeks via Vakantieveilingen verkregen door het uitbrengen van een bod.

Iemand anders heeft op de aanbieding het goedkoopste bod gedaan en heeft de bonnen 'gewonnen'en ze daarna slim bekenen aan u verkocht.