Vakantieveilingen corona
Had op marktplaats 2 hotelbonnen van vakantieveilingen gekocht.Nu kregen wij van vakantieveilingen en mail waarin werd gezegd dat je door de Corona virus je geld terug kon krijgen.wij het formulier ingevuld met naam en bankrekening was verplicht.Een week later kregen wij bericht dat het geld was overgemaakt op mijn bankrekening. Maar had niets ontvangen, gebelt bleek dat het geld overgemaakt was aan die gene waar wij de bonnen van hebben gekocht want dat ging automatisch vertelde ze mij.Ik vroeg waarom ik dan de bankrekening moest invullen op het formulier konden ze geen antwoordt op geven maar moest de mensen maar mailen waar ik het van gekocht had.Maar die geven niet thuis want de een antwoord niet terug en de ander heeft geen geld ontvangen. Vakantieveilingen wil ons 10 euro korting geven op onze volgende aankoop.Maar door hun fout ben ik 95 euro kwijt en heb geen hotelbonnen.
Zijn de hotelbönnen overdraagbaar? Dan heeft u recht op het geld. Immers, u heeft de bonnen in uw bezit. Als de bonnen niet overdraagbaar zijn dan hadden deze u nooit verkocht mogen worden.
Ja de hotelvouchers hebben codes die je bij een reservering moet gebruiken .mijn vrouw koop ze altijd op marktplaats . En bij reservering is het de code invoeren en je naam (Maakt niet uit welke naam ,als diegene zich maar kan legitimeren bij het hotel)
Topantwoord
Maar door hun fout ben ik 95 euro kwijt en heb geen hotelbonnen.
Had op marktplaats 2 hotelbonnen van vakantieveilingen gekocht.
Waarschijnlijk staan de hotelbonnen geregistreeerd op de eerste koper en dus ook zijn bankrekening.
En Hotelbon heeft de nummers/kenmerken van deze bonnen geblokkeerd bij het terugbetalen.
De eerste koper heeft nu geld van u en Hotelbon ontvangen. Die zal met een beste kans ook geen contact met u willen.
Dus of het "hun fout", en daarmee bedoeld u Hotelbon is, is nog maar een open vraag.
Zal zeker iets in de voorwaarden kunnen staan. Zo u ziet hieronder is handel in de bon verboden. Dus heeft u geen recht en is de eerste verkoper van de bon u dankbaar.
Uit de algemene voorwaarden:
Kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/ of op- enigerlei wijze reproduceren van bonnen en/ of andere delen, dan wel gehelen van deze gids is verboden. Handel, barter of welke vorm van verkoop in en/ of van individuele of series van bonnen of delen van deze gids is, anders dan met uitdrukkelijke toestemming Hotelbon, verboden. Overtreding van deze bepaling wordt vervolgd. bron:https://www.hotelbon.nl/algemene-voorwaarden
Het is de fout van vakantieveilingen. Zij vragen mij om de codes van de hotelbonnen waar het om gaat en naar mijn email adres en bankrekening waar het naar toe moet.En het was niet via hotelbon gegaan. Trouwens nog bedankt voor u reactie
Het is geen fout van Vakantieveiligen. De bonnen zijn niet door @JOOP JOPEN verkregen door een bod door hem zelf op een Vakatieveiling aanbieding maar gekocht van een ander die dat wel heeft gedaan en slim heeft doorverkocht en er dus aan verdiend heeft.
Topantwoord
Slimme truc, u hebt waarschijnlijk meer betaald dan de oorspronkelijke kopers. En die zijn echt niet gek om u terug te gaan betalen.
Elke retourbetaling gaat, in normale omstandigheden, altijd terug naar de rekening waarmee betaald is. Dit om te voorkomen dan mensen zich voordoen als een ander en zo geld kunnen opstrijken. Wellicht gebruikt vakantieveilingen een standaard invullijstje waar een rekeningnummer nog op stond. Ze kijken puur naar het factuurnnummer of veilingnummer en boeken het geld weer terug.
De reactie van Vakantieveilingen is geheel logisch. U heeft de hotelbonnen niet rechtstreeks via Vakantieveilingen verkregen door het uitbrengen van een bod.
Iemand anders heeft op de aanbieding het goedkoopste bod gedaan en heeft de bonnen 'gewonnen'en ze daarna slim bekenen aan u verkocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer