rh
door rhelm Mar 19, 2009 om 19:27
Vakantie & reizen

Veranderen reistijden

Wij hebben een weekendje Rome geboekt. Weg op 2-5, aankomst rome rond 1 uur 's middags. Terug op 4-5, 's avonds pas weg uit Rome. Totaal dus feitelijk besteedbaar 2 volle dagen. Nu heeft de KLM de terugvlucht uit Rome zelfstandig vervroegd naar 3 uur 's middags. Daardoor valt eigenlijk van het kleine weekendje een dag weg en wordt voor ons het weekendje een zinloos duur avontuur; we betalen al ruim € 1.000,-- omdat het meivakantie is. D-Reizen zegt dat dat kan. Ik vind het niet kunnen. Zij bieden aan om toch 's avonds met een andere vlucht terug te gaan, maar dat kost me € 85,-- pp extra. Ook bieden ze aan een ander weekend. Beide opties vind ik onredelijk; de data zijn ivm onze trouwdag + omdat we maar even in Rome zijn en het dus een heel ander verhaal is dan wanneer je 3 weken op vakantie gaat. Annuleren mag ook niet, zegt D-reizen.

2815 12 Rapporteer

op
door oplossing - Mar 20, 2009 om 14:05
119 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp uw teleurstelling maar helaas de KLM heeft het recht om zijn vluchtplan te wijzigen, het zou anders zijn als u pas de volgende dag terug kon dan is hier een vergoeding aan verbonden voor u maar nu niet, helaas, de andere twee opties die u worden aangeboden zijn redelijk maar inderdaad duur toch kan D reizen hier verder niets aan veranderen, annuleren kan wel als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten maar ook dat kost geld. U kunt uit de 2 kwade de minst kwade uitkiezen en dan maar bijbetalen om een latere vlucht te nemen,

U had natuurlijk veel liever gelezen dat KLM een fout maakt maar neen zij mogen dit doen.

Ik hoop toch dat u uw Trouwdag in Rome kan vieren en alvast van Harte Gefeliciteerd.

do
door dolcevita81 - Mar 20, 2009 om 14:07
22 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas heeft een vliegmaatschappij het recht om tot twee weken van tevoren de vluchttijden te veranderen. De aangegeven vliegtijden zijn daarom ook altijd indicatief. Of u wel of niet mag annuleren om die reden, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op zich zou dit een goede reden kunnen zijn voor annulatie... Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, zal ik de verzekeringsmaatschappij eens om opheldering vragen...

ma
door mamajoha - Mar 20, 2009 om 16:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou eens met KLM bellen en uw situatie uitleggen. Ik denk dat onze koninklijke vast wel van coulance gehoord heeft, D-reizen blijkbaar niet want anders hadden ze u wel aangeboden om  een andere vlucht te nemen op hun kosten.

Nee, heb je, ja kun je krijgen heb ik altijd geleerd dus bellen met KLM! succes en een fijne trouwdag

an
door ant40 - Mar 20, 2009 om 18:14
9 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is er toch wel alle redenen om je reis bij D-reizen te annuleren. Het is iets anders geworden dan dat je hebt afgesproken. De reis is anders geworden en om dan €85,- pp extra te durven vragen. Verder denk ik dat je een overeenkomst met D-reizen hebt. In princiepe heb je niets te maken met wat de vervoerder, in dit geval KLM, doet. Misschien prikkelt dit D-reizen om eens na te denken over hoe men bij D-reizen met hun klanten omgaat. Bel eens met D-reizen zelf. Volgens internet hebben ze een service afdeling.

an
door ant40 - Mar 20, 2009 om 18:21
9 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is er toch wel alle redenen om je reis bij D-reizen te annuleren. Het is iets anders geworden dan dat je hebt afgesproken. De reis is anders geworden en om dan €85,- pp extra te durven vragen. Verder denk ik dat je een overeenkomst met D-reizen hebt. In principe heb je niets te maken met wat de vervoerder, in dit geval KLM, doet. Misschien prikkelt dit D-reizen om eens na te denken over hoe men bij D-reizen met hun klanten omgaat. Bel eens met D-reizen zelf. Volgens internet hebben ze een service afdeling.

be
door betwetertje - Mar 20, 2009 om 19:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst eens op de website van KLM of het klopt dat KLM de tijden heeft gewijzigd. Mijn ervaring met d-reizen is dat ze je op een andere vlucht zetten als het d-reizen beter uitkomt. En boek voortaan als je met KLM wilt vliegen bij KLM zelf, is vaak stukken goedkoper en je kunt via hun website thuis al in checken.

ev
door evie01 - Mar 20, 2009 om 21:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij zijn jullie in verwarring met het volgende, Ik denk namelijk dat topicstarter een reis heeft geboekt met een hotel erbij, dus geen losse vlucht. TS heeft bij d-reizen een reis geboekt, die ondergebracht is bij een touroperator en die maakt gebruik van vluchten met KLM.

KLM heeft vervolgens de vlucht die oorspronkelijk stond eruit gehaald en de touroperator is met 2 alternatieven gekomen of de eerdere vlucht, of met een toeslag van 85 euro de latere vlucht dan gepland (de latere vluchten worden meestal met een toeslag aangeboden omdat mensen die een citytrip boeken vroeg heen-laat terug willen)

je zou eventueel kunnen vragen naar vluchten met een andere vliegmaatschappij, anders denk ik niet dat je veel kunt doen dan het alternatief te accepteren of bijbetalen voor de latere vlucht.

Wel een fijne trouwdag toegewenst!

karelstromph
door karelstromph - Mar 22, 2009 om 12:50
95 Antwoorden / 5 Vragen

het is wellicht zo, dat D-Reizen de vetrektijden mag veranderen, indien ruime tijd aanwezig is om de reis aan te passen omdat de principaal (KLM) de vetrektijden heeft veranderd. Voor D-Reizen zou dat force-majeur kunnen zijn. Het is echter zo, dat de verandering in een gelijkwaardige levering moet resulteren. Dit is nu niet het geval, het alternatief is ongunstiger, duurder,

Het lijkt veel op de veelgebruikte lokkertjes van winkelaanbiedingen: er wordt een lage prijs als lokkertje uitgezet en als U in de winkel aankomt krijgt U te horen, dat dát artikel nu 5 minuten geleden is uitverkocht, maar U kunt een duurdere equivalent kopen. Dat mag niet.

Ik denk dat U D-Reizen zou kunnen berichten dat ZIJ de overeenkomst eenzijdig heeft vernietigd door zich niet aan het afgesproken tijden te houden, doch dat U niet wenst af te zien van Uw reis en dus D-Reizen de kosten van de vervangende reis dient te betalen.

Ik denk dat U bij de kantonrechter een goede kans heeft (U hoeft geen advocaat te nemen!!).

Sterkte en laat ons weten hoe het afgelopen is.

Ave, Karel Stromph

mw
door mw1978 - Apr 2, 2009 om 22:36
25 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit mij echt kwaad te maken van achter mijn computer, ik kan mij dan ook als medewerker van d-reizen niet meer inhouden om te reageren.

Voor mensen reageren op dit soort berichten zouden zij zich eerst eens op de hoogte moeten stellen van de regelgeving omtrent dit soort zaken.
Ten eerste heeft d-reizen de tijden niet veranderd, dit heeft de klm gedaan, ten tweede mogen wij als d-reizen helemaal niet zelfstandig de tijden veranderen van vakanties. D-reizen is geen reisorganisatie maar een reisbureau. U gaat een verbintenis aan met de organisatie die uw reis uitvoert. D-reizen bemiddelt voor u door voor u uit te zoeken waar de betreffende reis het voordeligste te boeken is.
Wanneer u een reis boekt via d-reizen boekt u een reis conform de anvr voorwaarden, hier staan uw rechten in maar ook die van de reisorganisatie. maar soms is het voor klanten toch wel heel lastig om niet alleen hun rechten maar ook eens hun plichten en ook de rechten van organisaties te lezen.
Ik weet zeker als u eens zou weten wat er op de achtergrond allemaal wordt gedaan omtrent  klantgericht werken en klanttevredenheid u uw mening zou bijstellen over d-reizen. Deze reactie is meer geplaatst voor de beantwoorders van deze vraag dan voor de vrager.

up
door upgrademan - Mar 18, 2010 om 20:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mw1978 schreef op donderdag 2 apr 2009, 22:36]Ik zit mij echt kwaad te maken van achter mijn computer, ik kan mij dan ook als medewerker van d-reizen niet meer inhouden om te reageren.Voor mensen reageren op dit soort berichten zouden zij zich eerst eens op de hoogte moeten stellen van de regelgeving omtrent dit soort zaken.Ten eerste heeft d-reizen de tijden niet veranderd, dit heeft de klm gedaan, ten tweede mogen wij als d-reizen helemaal niet zelfstandig de tijden veranderen van vakanties. D-reizen is geen reisorganisatie maar een reisbureau. U gaat een verbintenis aan met de organisatie die uw reis uitvoert. D-reizen bemiddelt voor u door voor u uit te zoeken waar de betreffende reis het voordeligste te boeken is.Wanneer u een reis boekt via d-reizen boekt u een reis conform de anvr voorwaarden, hier staan uw rechten in maar ook die van de reisorganisatie. maar soms is het voor klanten toch wel heel lastig om niet alleen hun rechten maar ook eens hun plichten en ook de rechten van organisaties te lezen.Ik weet zeker als u eens zou weten wat er op de achtergrond allemaal wordt gedaan omtrent  klantgericht werken en klanttevredenheid u uw mening zou bijstellen over d-reizen. Deze reactie is meer geplaatst voor de beantwoorders van deze vraag dan voor de vrager.

En hoe zit met het wijzigen van een boeking? Betreffende een camping in Frankrijk en toegangskaarten voor Disneyland apart. Kan ik de toegangskaarten wegdoen en alleen de camping behouden voor een klein bedragje of ben ik dan alsnog het hele bedrag kwijt?

ri
door righard - Mar 18, 2010 om 20:20
33 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat D-Reizen U heeft overgeboekt van de KL1604 (17:05-19:35) naar de KL3404 (14:55-17:35) welke door Alitalia wordt uitgevoerd.

De vlucht van KLM is er gewoon nog om 17:05

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 20, 2010 om 03:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ righard:

Kun je dat een jaar later nog zien?

Hardware ERror MAN.