bk
door bklerk Oct 4, 2005 om 09:05
Vakantie & reizen

Verhogingen door Brandstof toeslag

Hallo L.S. Vorig Jaar Maart 2004 boekte ik een Reis naar Thailand. Ik vloog met China Airlines en moet op Schiphol 31 Euro luchthaven belasting betalen. Nu Dit jaar boekte ik werderom een vliegreis naar Thailand met Singapore Airlines met vetrekdatum 28 Maart 2006 Nu moest ik ook Luchtvaartbelasting betalen van 153 Euro  dat is 142 Euro meer. Ik neem aan 112 Euro Brandstof toeslag. Maar in het Prospectus van OAD staat Luchthaven belasting Schiphol  112 Euro. Ik maakte daar bij het boeken een opmerking over. Waarom ik boven de reeds vermelde 112 Euro nog eens 31 Euro meer moest betalen . Ja werd mij verteld dat is Uw luchthaven belasting. Dus de Brandstof heffing is al 112 Euro en die kan best nog hoger worden. Nu is mijn vraag indien dit nog meer wordt verhoogt mag ik dan annuleren. Want men kan het makkelijk nog een keer verdubbelen En dan loopt het wel de spuigaten uit. Ik ga express buiten het hoogseizoen om goedkoper uit te zijn ondertussen wordt de z.g heffing steeds hoger . Dat is al binnen 4 maanden van de druk Prospectus al tussentijds met 31 Euro verhoogt. Terwijl er losse vluchten gaan die beduidend lagere luchthaven heffingen hebben

                                                             Groetjes  Bertp

1005 4 Rapporteer

vi
door vincentzh - Oct 11, 2005 om 19:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Annuleren kan altijd alleen zal de annulerings verzekering dit niet dekken en gelden de algemene annulerings voorwaarden.

bk
door bklerk - Oct 15, 2005 om 11:11
12 Antwoorden / 11 Vragen

hallo Vincent Ik ben bij het reisburo geweest en ik heb  het voorgelegt . Men gaf mij het volgende als er onverhoopt wederom verhogingen zullen  plaats vinden. en het gaat om tientallen Euro's kan ik zeggen dat betaal ik niet meer. Want als je niet meer extra wilt betalen wordt de overeenkomst verbroken en gaat de reis niet door. Dan krijg ik het betaalde voorschot terug. mit het meer dan 28 dagen voor vetrek is. Zo hebben Reisbureaus op moment zg stuntaanbiedingen naar de Domincaanse Republiek 10 dagen all incl. naar Puerto Plata voor 399 Euro. Boeken de mensen dan komt de aap uit de mouw 270 Euro Luchthaven belasting boven op die 399 Euro is 669 Euro. Dan raken ze die reis aan de straatstenen niet kwijt. Nu wilt de Minister hier iets aan gaan doen. Maar dat kan niet per direct. Waarom kan dat in Belgie en Duitschland dat nou wel per direct ? Dan weet je meteen waar je aan toe bent.      gr berto

na
door nadine1980 - Oct 25, 2005 om 00:34
26 Antwoorden / 0 Vragen

De tweede reactie op uw vraag vind ik een vreemde. Ik werk zelf op een groot, onafhankelijk reisbureau. Volgens de ANVR reisvoorwaarden hebben de touroperators het recht om brandstoftoeslagen tot 20 dagen voor vertrek door te berekenen. Ongeacht de hoogte van dit bedrag. Dit is absoluut geen geldige annuleringsreden. Echter, met hulp van uw reisbureau en de good-will van een touroperator is het soms, en ik herhaal soms, mogelijk een reis tegen lage kosten te annuleren. Echter, dit zijn uitzonderingen. Ik weet dat het ontzettend vervelend is, en ik ben bij dat er van hogerhand eindelijk wat aan gaat gebeuren, maar daar heeft u natuurlijk niets aan.

Met vriendelijke groet, Nadine

an
door antoine1971 - Nov 19, 2005 om 15:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bert p,

Ik vlieg zelf nogal veel en dat komt omdat mijn vrouw een Filipijnse is, dus ik vlieg nu zo'n 2x per jaar richting Cebu (dus op de Filippijnen). Ik heb met veel verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen, en voor zover ik weet, kan men de luchthavenbelasting NIET meer verhogen als het ticket betaald is. Het kan dus voorkomen dat men 6 maanden van te voren boekt en het ticket dan dus ook al betaals, mocht men daarna de luchthavenbelasting verhogen is dat niet meer van toepassing op het reeds betaalde ticket. Voor zover ik weet is dit ook van toepassing op de brandstoftoeslag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik wil u graag een tip geven, wat op zich al HONDERDEN euro's kan besparen, ik ben er zelf ook pas recentelijk achter gekomen, maar het is echt de moeite waard, ik zal u gelijk een voorbeeld geven:

als ik met QATAR airways van Amsterdam naar Cebu vlieg, betaal ik in Nederland zo'n 870 euro, daar zit dus een vlucht bij van amsterdam naar Munchen, Frankfurt, Londen of Zurich. Vlieg ik echter vanaf Frankfurt in Duitsland betaal ik (inclusief luchthavenbelasting en bemiddelingskosten) slechts 679 euro! Tickets kunnen betaald worden of via overschrijving of credit card.

Ik  kan u de volgende sites aanbevelen (ook hier verschillen de prijzen, ik zal beginnen met de goedkoopste, is wel een site in het Duits):

www.topairportline.de

www.travelocity.de

www.justtravel.de

de laatste is een Engelstalige site, en valt in de middenklasse.

de duurste die ik heb gevonden vraagt voor dezelfde vlucht met Qatar 715 euro (via de site van de luchthaven Frankfurt).

Het is maar een tip. Ook vanaf Dusseldorf kunt u veel geld besparen, en is net over de grens. Hier vliegt het Duitse TUI-travel met prijzen vanaf 300 euro (incl tax is het iets van 380 euro geloof ik). In Duitsland zit er geen BTW op de vliegtickets!! doe er uw voordeel mee!!!

Success!

Antoine