Verwarrende busreis ...
Buschauffeurs nemen toch géén contant geld meer ...
Géén vraag, wèl een ervaring!
Met gemengde gevoelens stapte ik zonder OV-kaart de bus aan het Centraal Station in, deelde de chauffeur mijn eindbestemming mee en werd spontaan verzocht plaats te nemen.
"Ik heb echter geen kaartje ... sputterde ik nog tegen". "Ik moest toch maar plaatsnemen"!
Schoorvoetend liep ik naar een lege stoel en dacht al aan een kaartjescontrôle onderweg ... maar ja, de chauffeur bleef als getuige tenslotte in de bus aanwezig. Uiteindelijk stapte ik uit zonder überhaupt betaald te hebben.
Twee dagen later wilde ik weer terug naar het Centraal Station en had intussen op het internet gevonden, dat ik bij de buschauffer kan/moest pinnen! Dus deze keer de bus in met mijn pinpas als wapen ... had de chauffeur geen apparaatje en wilde cash van me hebben.
ERGO: Ik ga eigenlijk nooit met het openbare vervoer, maar dit houdt de spanning er wèl in.
Heerlijk dat u dat met ons wou delen in deze vraag antwoord rubriek.
Ik had er natuurlijk wel een vraag van kunnen maken ...
zoals: waarom doet een buschauffeur dit? lijkt mij voor de onderneming niet erg winstgevend!
Pinnen in het OV is nog lang niet landelijk ingevoerd / bij iedere busmaatschappij ingevoerd. Voortaan wat beter kijken bij wat je op internet vindt.
Over welke OV maatschappij heb je het? En waarom koop je niet gewoon een OV chipkaart?
Reis één keer in de tien jaar openbaar en ik had me vóór de terugreis dus wèl geïnformeerd.
U weet toch waar ik woon, waarom vraagt u naar de busmaatschappij? Ik ga ze niet verklappen, want misschien ga ik vaker gratis, op kosten van de belastingbetaler, reizen.
Proletarisch "reizen" heet zoiets, herr HK!
Dank voor het relaas.
Maar wat is nu je vraag?
Eerste keer was er dus een aardige chauffeur.
Tweede keer wel contant geld bij je?
Ja, het is dan al de tweede vraag, "wat zou er gebeuren wanneer de website aangeeft te moeten pinnen en de reiziger geen contanct geld op zak heeft"?
Hallo Hansje Klein ,
had de chauffeur geen apparaatje en wilde cash van me hebben.
Ik zie het probleem niet , dan betaald u toch cash , is meteen de spanning eraf .
Verwarrende busreis ..
Ik lees eerder een verwarrende buspassagier .
Moet je wel cash hebben natuurlijk. ;-)
Ik neem aan dat Ts cash bij zich heeft , je kunt niet overal pinnen .
Vindt alles kul, als men het al een Topic kan noemen. HK weet donders goed dat hij cash bij zich moet hebben, precies weer iets waar hij zich in zijn grot op heeft zitten broeden. Nou ja, dit is volledig off topic, hoewel: alweer iets dat alleen uit de Klein-koker kan komen. Zou bijna willen dat de redactie hem eens, op de site een halt toe roept. Illusie. Maar hij krijgt, dom genoeg ook van mij, weer de zo broodnodige aandacht.
Waarom gebruikt u geen OV-chipkaart?
NOGMAALS ... ik reis maximaal één keer in de tien jaar met openbaar vervoer!
NOGMAALS: Waarom gebruikt u geen OV-chipkaart?
Maar... waarom makkelijk doen, als het ook heel moeilijk kan :-(
"Hänschen klein, ging allein, in die böse Stadt hinein!....."
... inderdaad en aan het eind van het liedje gaat Hänschen Klein toch maar terug naar huis :-)
... met het openbaar vervoer.
Dat is dan de derde keer in tien jaar.:-))
Zijn de keukens niet zo spannend meer, dat u met het OV gaat reizen?
Kijk voor antwoord daarop eens op Radar.
Wanneer u de werkelijk spannende keukentopics volgt, ziet u dat men er op de andere fora druk mee aan de gang is gegaan en eraan gewerkt wordt om een checklijst voor toekomstige keukenkopers te maken zodat er minder topics met klachen over o.a. DMG gaan ontstaan.
Sorry voor reageerders bij KASSA, er zal daardoor 'werk' weg kunnen gaan vallen :-((
@HK: wat ik zie op dat topic is alleen heen en weer gekwek tussen een EX werknemer van DMG en jou. En wat ik ook zie, is dat je BLIND vertrouwt op de verhaaltjes van een EX werknemer. (En nee, ik wil geen verwijzing van mijn reactie op Radar vinden. Als ik op Radar zou willen reageren, maak ik zelf wel een account aan.)
@hansje. Inderdaad een chat tussen twee kerels. Een die in de keukenbranche gewerkt heeft en een ander die een keuken heeft laten maken.
En maar zeuren over keukens. En nu zelfs voorstellen om over andere consumenten goederen zo'n zelfde prietpraat chat op te zetten.
Begrijp niet dat Radar die onzin accepteert. Maar ja, als je daar de reacties over ander onderwerpen leest van reageerder "stofzuigertje" of de topics van "gezondheid". Dan zullen ze uw flauwekul ook wel laten stasn.
Rustig afwachten tot de checklijst wordt gepubliceerd. Op V&B blijken intitiatieven niet mogelijk en daardoor alles niets anders dan dweilen met de kranen open ...
Radar is daar iets vooruitziender ... tenminste momenteel, wat dit keukenprobleem betreft!
Kijk nu zèlf hoe er van een busreistopic ineens een keukenprobleem van gemaakt wordt .... kwek. kwek. kwek!
@Tijger1, wie zijn stofzuigertje en gezondheid? Komen op de keukentopic helemaal niet voor ... ! Wèl betrokkenen, die schade hebben geleden of aanjagers die voorstellen doen. Het is helemaal het tegendeel van een klachtentopic en een DMG-klokkenluider geeft antwoorden. Inmiddels wordt geprobeert ook de Consumentnbond erbij te betrekken en misschien is het tòch wel een posotieve ontwikkeling en een opvoeren van kwalitatief interessante topics. De redactie heeft tot nu toe alle meldingen en probeersels om de topic te kiepen afgeweerd. Moedig!
@hansje. Ja, er zijn daar reacties van nog zes anderen dan u en uw maatje. Maar dat zijn overwegend geen aanjagers die voorstellen doen of die schade hebben geleden. Maar misschien krijgt u maatje meer reacties van de Consumentenbond, wat u zijn ze blijkbaar zat.
Oh, tijger1, daar moet ik u even verbeteren: er zijn wel 9 reacties | ikweetveel heeft het hoogste woord, bibi789 enige keren en dan nog de altijd reagerenden op iedere vraag, dus de echte connesseurs :-((
@tenormin. Het gaat niet over het aantal reacties, maar over het aantal anderen dan hk en weetveel
Daarom voor mij al heel veel jaren geen OV meer. Het amateurisme van al die bedrijven, ook met de OV-kaart, komt me de strot uit.
Het delen van mijn ervaring kan dus ook voor u een voordeeltje opleveren ... gratis reizen!
Bij kaartcontrole bent u toch de pineut, de controleurs hebben alle smoezen duizenden keren gehoord.
https://www.gvb.nl/nieuws/boete-voor-zwartrijden-gaat-omhoog
Derde vraag nu: Had ik dan weer de bus moeten verlaten en gaan lopen?
Ik zal ook mijn ervaring van gisteren even delen: één van de apparaten was buiten werking. Gelukkig hingen er nog 2 andere, dus ik kon netjes uitchecken.
Wat had de chauffeur dan moeten zeggen. Sorry de kaartjes zijn op, wacht maar op de volgende bus.
Of je kunt nu niet pinnen, ik wil cash en anders stap je maar uit.
De chauffeurs zijn vriendelijk en willen je toch meenemen en dan is het weer niet goed.
Wat wil met het delen van deze ervaring bereiken.
Dat de chauffeur aangepakt moet worden door zijn baas omdat hij iemand gratis mee laat rijden?
Koop een OV chipkaart, kost €7,50 en dan ben je van het hele gedoe af.
1 - Een collega-reageerder meende zojuist te kunnen aantonen, dat ik zonder kaartje, bij contrôle, een boete had moeten betalen.
2 - De vriendelijke buschauffeur zal van mijn topic géén last hebben, ik heb de busmaatschappij NIET genoemd en het Centraal Station ... ?
3 - Als zelden OV-reiziger heb ik geen OV-kaart nodig, maar hoe vaak moet ik dat nu nòg uitleggen?
Waar maak je je eigenlijk druk om.
Dan koop je toch een OV kaart voor die ene reis en als je hem verder niet van plan bent te gebruiken, maak er dan een ander blij mee.
Nu vraag ik me werkelijk af wie zich hier allemaal druk maken over een bericht zonder vragen! Het wordt meteen een soort van wereldreis ddor jullie eigen dagelijkse beslommeringen met uitstapjes in de keukenwereld onder toevoeging van adviezen waarom ik nooit heb gevraagd.
V&B, leuk als je even niets anders te doen hebt.
@hansje. Ga dan maar wat anders doen, dan hier die onzin neerplempen.
@tijger1: +30
Er zijn beschauferus die soms door de hite helemaal geen zin hebben om geld te gaan zitten wisselen en als het een korte rit is naar naar de eind halte laten ze soms gewoon iemand doorlopen.
Het zou (een rare) verklaring kunnen zijn. Ik had èn een pas èn cash bij me .... dus was het de hitte?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer