Vliegtax Ryanair
Beste allemaal,
Wie kan mij vertellen hoe ik de vliegtax bij Ryanair kan terughalen.
Er is gee duidelijk postadres va deze maatschappij in Nederland.
Alvast bedankt voor de goede tips
Hoi,
Heb je het al via de klantenservice geprobeerd ?
Ryanair - FAQS : Contact opnemen met klantenservice
Of proberen via reserveringsnummer;
Ryanair - FAQS : Contactnummers voor reserveringen
Succes,
Er is inderdaad geen hoofdkantoor in NL. Ze zijn telefonisch alleen bereikbaar via een 0900-nummer of:
Corporate Head Office:
Tel: +353 1 812 1212
Fax +353 1 8121213
Reservations: +353 1 249 7700
Wellicht kan men je daar verder helpen.
Maarreh... hoezo terughalen van de vliegtax?
Om iets gedaan te krijgen bij Ryanair moet je altijd faxen.
Stuur je fax naar het Ierse faxnummer of kijk op http://www.vraagalex.nl/nieuws/gratis-faxen-naar-ryanair.html voor instructies om gratis te faxen.
Als je geboekt hebt vóór 1 juli en vliegt ná 1 juli mag je ook bij Ryanair vliegtaks terugvragen.
Hetzelfde maar dan voor Easyjet. Ik heb al een paar keer een email gestuurd, en het antwoord van Easyjet is tot nu toe dat ze eerst een officiele brief van de regering moeten krijgen dat de tax is afgeschaft. Het rare is wel, dat ze voor nieuwe tickets de belasting niet (meer) rekenen, maar omdat ze geen brief van de regering hebben, willen ze de al wel betaalde belasting niet terugbetalen. OPLICHTERSBENDE !
Wat een onzin argument, Misschien moet je ze dit bericht dan maar sturen;
Jun.09
--As part of a package of measures to combat the effects of the financial and economic crisis, in March the government announced the tax would no longer be levied as of 1 July.
Passengers who had already booked flights scheduled for after that date would have the tax refunded.---
BARIN - Board of Airline Representatives In the Netherlands - publications
Hetzelfde had ik met FlyBe. Ik vroeg mijn FlyTax terug en kreeg een antwoord, dat alleen terugave werd gedaan als de boeking na 28 april was gedaan en dat dit de regel was. Hier nam ik geen genoegen mee en gemaild dat dit onzin was en zie een week later stond het bedrag 6 keer 11,25 euro op mijn rekening.
Het best is te mailen dan heb je het zwart op wit.
dit is wat Easyjet op 5 juli nog durfde te schrijven:
Response (Saba Rehman Sinha)* 06/07/2009 04.19 AM Dear Mr **********,
>
> Thank you for contacting us.
>
> I understand that you want the tax refunded. However, as of now we have not
> received any information and we are still waiting for the official letter
> from the Dutch government. As soon as we receive the official letter we will
> refund you the tax.
>
> I am really sorry I am unable to help you on this occasion and apologise
> for any inconvenience this may have caused.
>
> Thank you for taking the time to contact us, if you need any further
> assistance please do not hesitate to contact us and we will be more than
> happy to assist you further.
>
> Yours sincerely,
>
> Saba Rehman Sinha
> Customer Experience Champion
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer