an
door andrew Apr 23, 2005 om 19:53
Vakantie & reizen

Welk merk tent is de beste ?

Vandaag lekker naar de ANWB kampeerdagen geweest.

In plaats dat het mijn keuze heef vergemakelijkt is het alleen maar moeilijker geworden.

Ik ga met mijn gezin voor het eerst camperen en wil een niet te dure tent aanschaffen (over 3 jaar zien we wel weer) Nu heb ik een drietal tenten gezien van verschillende merken die voldoen aan mijn eisen (nl ruim, licht, en 3 slaapcabines)

Maar welke tent is nu de beste want het zijn voor mij allemaal vage merken

-1-Quechua (Hele mooie tenten, maar heel goedkoop, is dat een teken ?)

-2-Trail (huismerk v&D , heb het nooit zo op huismerken, maar misschien wel heel goed ?)

-3-Gelert tenten

Wie kan mij helpen de knoop door te hakken en heeft ergens hele goede ervaringen mee (of hele slechte ?)

Groetjes Andrew

693 2 Rapporteer

cats
door cats - Apr 23, 2005 om 21:13
153 Antwoorden / 16 Vragen

Hallo andrew,

dat uw vraag nu twee keer is gesteld, komt waarschijnlijk door de drukte op de site, zo rondom de kassa  uitzending.
De site is dan overbelast en het lijkt dan of uw vraag niet "pakt".
Dat lijkt dus maar zo. U hoeft het daarna (dit is voor de toekomst) niet nog eens te proberen, want dan krijg je deze dubbele vraagstelling, met als nadeel, dat er ook dubbele antwoorden en verwarring ontstaat.
Groet
cats

qu
door quint - Oct 30, 2006 om 23:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet je eerst afvragen wat je wil met de tent. Wil je lopend of fietsend of als backpakker (rugzak) reizen dan moet je een lichte nylontent nemen. Kun je meer gewicht velen neem dan een katoenen tent, dit materiaal is duurzamer, condenseert niet en gaat veel langer mee.

Kijk vervolgens naar met hoeveel personen je hem moet gaan gebruiken, het klimaat (regen betekent meer ruimte om binnen te zitten) en welke hoogte je wil. Als je daaruit bent kun je gaan kijken wat je budget is en wat daarin past. Prijzen lopen uiteen van enkele tientjes voor een 'wegwerptent' tot een paar duizend Euro! Probeer daarom ook een inschatting te maken hoe lang je de tent wil gaan gebruiken. Er zijn ook tenbten die je kunt uitbreiden zoals De Waard maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan. Je kunt een vrij degelijke tent kopen voor een leuk prijsje aan het eind van het seizoen in de opruiming. Zelf heb ik ooit bij Obelink in Winterswijk een tentje voor 98 euro gekocht en het ding gaat al tien jaar probleemloos mee!