do
door dorawim75 May 15, 2007 om 12:16
Vakantie & reizen

Wie geeft mij garantie: dealer of importeur?

In 2005 hebben we een nieuwe caravan (Swift) gekocht. Het grote voorraam bleek lek. Nu zijn we twee jaar en drie reparaties verder en het raam lekt nog steeds.


Wij willen een andere caravan, zonder dat wij weer een hoop geld moeten bijleggen.


Wie draait voor de schade op? Dealer en/of importeur?


Wat kunnen wij redelijk eisen?

1675 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het eisen van een nieuwe caravan vanwege een defect dat alleen de voorruit betreft, lijkt me niet juist. Als reparatie veel goedkoper is dan vervanging, dient u hier genoegen mee te nemen. U heeft een verkoopovereenkomst met de verkopende partij. Dat zal de dealer zijn. Hij dient de garantie te verlenen en hem kunt u na de garantie aanspreken op het optreden van het defect.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik geef u een aantal verwijzingen waaruit i9s af te leiden dat in de eerste plaats uw dealer verantwoordelijk is voor het leveren van een product dat aan uw verwachting voldoet. In uw geval dus een caravan waarvan het vraam niet lekt. Er is klaarblijkelijk al een aantal malen een pging gedaan tot reparatie die niet zijn gelukt. U heeft dan inderdaad wel degelijk recht op een vervangende caravan maar dan wel als inderdaad geen sprake kan zijn van afdoende reparatie. In het uiterste geval heeft u ook nog recht op teruggave van de volledige aankoopsom hoewel dan enige rekening houden met afschrijving niet onredelijk behoeft te zijn.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html


www.consuwijzer.nl


 


De dealer is dus aansprakelijk voor alle schade etc. Volgens de consumentenwetgeving niet de fabrikant. De dealer/verkopeer moet zijn schade verhalen bih de fabrikant. Is uw dealer BOVAG lid, dan is er sprake van een geschillenregeling.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De garantie moet dus wel door de leverancier gedaan worden, alleen als u niet bij de leverancier tot oplossing van het euvek komt dan kunt u de met importeur verder gaan.


Met groet Valerius


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer