WTI VEILIG?????
Winston Touristik International GmbH & Co. KG.
Is deze reisorganisatie veilig?
Moet namelijk voor 6 januari mijn reis betalen en er zijn enkele mensen die me gewaarschuwd hebben.
Maar niemand kan me met zekerheid zeggen of ze wel eerlijk zijn.
Hen namelijk een reis naar Italie gewonnen voor 1 persoon.
Heb voor mijn man bijgeboekt en dat kost 400 euro.
Maar nu gaat iedereen mij in verwarring brengen dat ik niet moet betalen en dat ik mijn geld dan kwijt ben.
Maar niet iedereen is toch slecht?
Hoe kan ik erachter komen of ze deugen?
Groetjes Monique
Als er mensen zijn de je hebben gewaarschuwd, dan zou ik zeggen, luister naar hen.
Je hebt al twijfels begin er dan niet aan.
En dit terzijde, een reis winnen voor 1 persoon is wel komisch.
Hallo, ik denk dat belangrijk is in deze hoe of waarom ren ook van wie u de reis heeft gewonnen. Zoekmachine levert niets op. Het kan dus volstrekt ok zijn maar kan ook betrekking hebben op het willen verkopen van iets. Maar ik mag toch aannemen dat u zelf de nodige informatie betreffende de reis heeft ontvangen. De kosten die u noemt zeggen ook niets, die zijn uiteraard afhankelijk van de duur van de reis en de verblijfsplek. Daarover geeft u geen info.
Ik begrijp overigens dat u geboekt heeft en eventueel niet betalen zal worden opgevat als het niet nakomen van een overeenkomst en dan bent u ook nog schadevergoeding verschuldigd volgens het Burgerlijk wetboek boek 6 art 74 en verder.
Hoi,
Wat ik vindt klinkt niet echt fantastisch:
Maar als je al geboekt hebt zul je gewoon moeten betalen als je geen gegronde reden zou hebben om je annuleringsverzekering aan te spreken. Je zit er nu dus al aan vast.
Dus ik zou er maar even niet wakker van liggen en maar eens kijken hoe het verloopt, blijkt dit achteraf niet door te gaan zul je moeten kijken of en hoe de schade te herstellen is.
Hier is hun pagina;
WTI · Winston Touristik International
Succes,
http://www.wti-info.de/agbs_nl.html
Dag Monique,
betreffende reisorganisatie is niet aangesloten bij de ANVR en/of SGR, wat eigenlijk wil zeggen, dat, als u problemen met dit bedrijf krijgt, u aangewezen bent op de (kanton)rechter. Dit laatste brengt hogere kosten met zich mede en is vaak een (te) hoge drempel voor velen, om die stap te ondernemen.
Het is een Duits bedrijf wat ook in Nederland klanten werft. U bent dus eigenlijk 'aan de goden overgeleverd', indien er zich problemen voordoen.
M.i. kunt u beter een reis boeken bij een bedrijf dat is aangesloten bij de ANVR en/of de SGR. Niet dat dit 'heilig' is, maar uw rechten zijn dan wel beter gewaarborgd.
Maar buiten dat: prijs gewonnen? Heeft u wel ergens aan meegedaan, waar een echte winnaar uit is gekomen, of....... is iedereen (zogenaamd) winnaar, die aan dit 'spel' meedoet....... begrijpt u wat ik bedoel? Is dit geen vorm van klantenbinding?
Gr. Hutch
Allemachtig, vergeet u mijn tweede reactie aub. Hetgeen Stacey terecht naar voren brengt was mij ontgaan en er was al inderdaad eerder een probleem met deze organisatie aan de orde geweest. Er zit dus duidelijk een adder van verkooptrucs achter.
Ik heb de voorwaarden verder doorgenomen en volgens de voorwaarden kunt u annuleren.
Doe dat dan ook per omgaande (morgen) per aangetekend schrijven met bericht van ontvangstbevestiging. (Hun voorwaarden volgen hieronder qua annulering)
Annulering/opzegging en om- & overboeking door de cliént/in-de-plaats gestelde persoon.
- U kunt zich te allen tijde voor de aanvang van de reis terugtrekken door middel van een schriftelijke mededeling aan WT-INTERNATIONAL, Brookweg 36, 49661 Cloppenburg (D) OF Postadres: Postbus 45, 7580 AA Losser, dienaangaande. Uw afzegging wordt effectief op de dag dat deze bij WINSTON - TOURISTIK - INTERNATIONAL binnenkomt (indien nodig ook per telegram of fax). Maatgevend is het binnenkomen van de post bij de reisorganisator. Als de cliént zich voor aanvang van de reis laat vervangen door en ander worden er administratiekosten ten bedragen van € 20,00 per persoon geheven. Wensen van de cliënt betreffende een overboeking (ten aanzien van het tijdstip van de reis, het reisdoel en de plaats van vertrek) worden tot en met de 23ste dag voor het begin van de reis, voorzover uitvoerbaar, gehonoreerd tegen een vergoeding voor administratieve verwerkingskosten van € 20,00 per persoon.
Hallo Monique,
Ik weet niet waarbij je die reis gewonnen hebt, maar ik begrijp dat deze firma ook reizen organiseert met leuke verkooppraatjes.
Ik vind het dan ook heel apart dat je maar voor 1 persoon gewonnen hebt. Volgens mij zit er een addertje, maar weet niet waar.
Je zegt: Maar niet iedereen is toch slecht?
Helaas zijn vele in dit soort branches dit wel. Uitkijken dus.
Succes, Gnarfje
Gefeliciteerd, Uw heeft geen reis gewonnen met een addertje onder het gras, maar een complete dierentuin...
Helaas is deze methode al eerder gebruikt door andere, en bekend dat het altijd minder leuk was dan belooft.
Ik zou dit soort prijzen zelden nemen, als je nog kunt annuleren, want elders is deze methode helaas erg bekend, bij Radar gevonden, maar onder andere namen en adressen....
Ik vind thuis blijven veiliger, winnen terwijl je nergens mee hebt gedaan, een loterij met winnaars, en nul loten verkocht?
Dag mootjuhh,
In het bericht van gerrit staat het adres: Postbus 45, 7580 AA Losser.
Bij het lezen van dit adres moeten alle alarmschellen gaan rinkelen. Dit is een weinig bonafide bedrijf dat uitsluitend uit is op het verkopen van veel te dure rommel tijdens de reis.
Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om aan hun gladde verkoopstrucs weerstand te bieden.
Mijn advies: onmiddellijk annuleren!!!
Terzijde zij opgemerkt dat je bij annulering meer dan waarschijnlijk nog een rekening van € 50,- annuleringskosten krijgt. Dit moet je natuurlijk NIET betalen omdat het een gewonnen reis betreft. Krijg je daarover problemen dan hoor ik dat graag.
Vriendelijke groet, Read.
Hallo read@ ik vraag me even af of het feit dat voor de echtgenoot is geboekt en betaald geen annuleringskosten in rekening gebracht zouden kunnen worden. Echter ben ik dan van mening, hoor/zie ook graag de jouwe of dan niet gesteld kan worden dat sprake is van (ernstige?) misleiding. Het gaat immers om een verkooptruc (en als Gozik terecht aanvult, kwam ook al aande orde bij radar)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer