mo
door mootjuhhh Jan 1, 2007 om 12:06
Vakantie & reizen

WTI VEILIG?????

Winston Touristik International GmbH & Co. KG.

Is deze reisorganisatie veilig?

Moet namelijk voor 6 januari mijn reis betalen en er zijn enkele mensen die me gewaarschuwd hebben.

Maar niemand kan me met zekerheid zeggen of ze wel eerlijk zijn.

Hen namelijk een reis naar Italie gewonnen voor 1 persoon.

Heb voor mijn man bijgeboekt en dat kost 400 euro.

Maar nu gaat iedereen mij in verwarring brengen dat ik niet moet betalen en dat ik mijn geld dan kwijt ben.

Maar niet iedereen is toch slecht?

Hoe kan ik erachter komen of ze deugen?

Groetjes Monique

3162 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er mensen zijn de je hebben gewaarschuwd, dan zou ik zeggen, luister naar hen.

Je hebt al twijfels begin er dan niet aan.

En dit terzijde, een reis winnen voor 1 persoon is wel komisch.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik denk dat belangrijk is in deze hoe of waarom ren ook van wie u de reis heeft gewonnen. Zoekmachine levert niets op. Het kan dus volstrekt ok zijn maar kan ook betrekking hebben op het willen verkopen van iets. Maar ik mag toch aannemen dat u zelf de nodige informatie betreffende de reis heeft ontvangen. De kosten die u noemt zeggen ook niets, die zijn uiteraard afhankelijk van de duur van de reis en de verblijfsplek. Daarover geeft u geen info.

Ik begrijp overigens dat u geboekt heeft en eventueel niet betalen zal worden opgevat als het niet nakomen van een overeenkomst en dan bent u ook nog schadevergoeding verschuldigd volgens het Burgerlijk wetboek boek 6 art 74 en verder.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat ik vindt klinkt niet echt fantastisch:

eerdere vraag

forum

Maar als je al geboekt hebt zul je gewoon moeten betalen als je geen gegronde reden zou hebben om je annuleringsverzekering aan te spreken. Je zit er nu dus al aan vast.

Dus ik zou er maar even niet wakker van liggen en maar eens kijken hoe het verloopt, blijkt dit achteraf niet door te gaan zul je moeten kijken of en hoe de schade te herstellen is.

Hier is hun pagina;

WTI · Winston Touristik International

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.wti-info.de/agbs_nl.html

Vian deze link kunt u meer vinden en ook de voorwaarden die ze stellen. Het komt op mij over als veilig. Goede reis dus.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Monique,

betreffende reisorganisatie is niet aangesloten bij de ANVR en/of SGR, wat eigenlijk wil zeggen, dat, als u problemen met dit bedrijf krijgt, u aangewezen bent op de (kanton)rechter. Dit laatste brengt hogere kosten met zich mede en is vaak een (te) hoge drempel voor velen, om die stap te ondernemen.

Het is een Duits bedrijf wat ook in Nederland klanten werft. U bent dus eigenlijk 'aan de goden overgeleverd', indien er zich problemen voordoen.

M.i. kunt u beter een reis boeken bij een bedrijf dat is aangesloten bij de ANVR en/of de SGR. Niet dat dit 'heilig' is, maar uw rechten zijn dan wel beter gewaarborgd.

Maar buiten dat: prijs gewonnen? Heeft u wel ergens aan meegedaan, waar een echte winnaar uit is gekomen, of....... is iedereen  (zogenaamd) winnaar, die aan dit 'spel' meedoet....... begrijpt u wat ik bedoel? Is dit geen vorm van klantenbinding?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemachtig, vergeet u mijn tweede reactie aub. Hetgeen Stacey terecht naar voren brengt was mij ontgaan en er was al inderdaad eerder een probleem met deze organisatie aan de orde geweest. Er zit dus duidelijk een adder van verkooptrucs achter.

Ik heb de voorwaarden verder doorgenomen en volgens de voorwaarden kunt u annuleren.

Doe dat dan ook per omgaande (morgen) per aangetekend schrijven met bericht van ontvangstbevestiging. (Hun voorwaarden volgen hieronder qua annulering)

Annulering/opzegging en om- & overboeking door de cliént/in-de-plaats gestelde persoon.

  1. U kunt zich te allen tijde voor de aanvang van de reis terugtrekken door middel van een schriftelijke mededeling aan WT-INTERNATIONAL, Brookweg 36, 49661 Cloppenburg (D) OF Postadres: Postbus 45, 7580 AA Losser, dienaangaande. Uw afzegging wordt effectief op de dag dat deze bij WINSTON - TOURISTIK - INTERNATIONAL binnenkomt (indien nodig ook per telegram of fax). Maatgevend is het binnenkomen van de post bij de reisorganisator. Als de cliént zich voor aanvang van de reis laat vervangen door en ander worden er administratiekosten ten bedragen van € 20,00 per persoon geheven. Wensen van de cliënt betreffende een overboeking (ten aanzien van het tijdstip van de reis, het reisdoel en de plaats van vertrek) worden tot en met de 23ste dag voor het begin van de reis, voorzover uitvoerbaar, gehonoreerd tegen een vergoeding voor administratieve verwerkingskosten van € 20,00 per persoon.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Monique,

Ik weet niet waarbij je die reis gewonnen hebt, maar ik begrijp dat deze firma ook reizen organiseert met leuke verkooppraatjes.
Ik vind het dan ook heel apart dat je maar voor 1 persoon gewonnen hebt. Volgens mij zit er een addertje, maar weet niet waar.

Je zegt: Maar niet iedereen is toch slecht?
Helaas zijn vele in dit soort branches dit wel. Uitkijken dus.

Succes, Gnarfje

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd, Uw heeft geen reis gewonnen met een addertje onder het gras, maar een complete  dierentuin...

Helaas is deze methode al eerder gebruikt door andere, en bekend dat het altijd minder leuk was dan belooft.

Ik zou dit soort prijzen zelden nemen, als je nog kunt annuleren, want elders is deze methode helaas erg bekend, bij Radar gevonden, maar onder andere namen en adressen....

Ik vind thuis blijven veiliger, winnen terwijl je nergens mee hebt gedaan, een loterij met winnaars, en nul loten verkocht?

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mootjuhh,

In het bericht van gerrit staat het adres: Postbus 45, 7580 AA Losser.

Bij het lezen van dit adres moeten alle alarmschellen gaan rinkelen. Dit is een weinig bonafide bedrijf dat uitsluitend uit is op het verkopen van veel te dure rommel tijdens de reis.

Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om aan hun gladde verkoopstrucs weerstand te bieden.

Mijn advies: onmiddellijk annuleren!!!

Terzijde zij opgemerkt dat je bij annulering meer dan waarschijnlijk nog een rekening van € 50,- annuleringskosten krijgt. Dit moet je natuurlijk NIET betalen omdat het een gewonnen reis betreft. Krijg je daarover problemen dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo read@ ik vraag me even af of het feit dat voor de echtgenoot is geboekt en betaald geen annuleringskosten in rekening gebracht zouden kunnen worden. Echter ben ik dan van mening, hoor/zie ook graag de jouwe of dan niet gesteld kan worden dat sprake is van (ernstige?) misleiding. Het gaat immers om een verkooptruc (en als Gozik terecht aanvult, kwam ook al aande orde bij radar)

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit dezelfde reis als in uw vraag van 25 juni/juli.

Daar schrijft u zelf al bedenkingen te hebben.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook toen waarschuwde gozik al voor deze handels wijze.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

krook, heb je een link naar die vraag, ik ben ook wel nieuwsgierig.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gerrit,

Ze heeft 4 vragen op haar naamstaan in vraag 3 gaat het om een gewonnen reis voor 1 persoon naar italie.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eerdere vraag Staat onder vrije tijd rubriek dagrecreatie

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind er maar éénmaar geeft niet, ik zou zo zeggen dat een gewaarschuwd mens voor twee telt en als je al een half jaar eerder bent gewaarschuwd wel voor 22.  In dat geval was er al een half jaar om te reageren en krijg ik neiging te vragen waar we ons voor inspannen in deze.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller  is er nota bene zelfs al een keer ingetrapt. In dat geval vraag je er toch zelf om?? Maar goed, laten we toch maar aannemen dat het serieus was.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op hetzelfde adres (in Duitsland) als dit bedrijf, staat ook een reisbureau geregistreerd onder de naam: 'Stern Reisen'.

Lees dit maar eens: Stern Reisen  en  Stern Reisen - 2.

Deze bedrijven hebben dezelfde eigenaar.

Dan nog het volgende (is wel in de Duitse taal): http://noe.arbeiterkammer.at/www-588-IP-24174-AD-19686.html

en: http://noe.arbeiterkammer.at/www-588-IP-24168-IPS-1.html

Dit laatste zegt ook al iets over WTI....... U bent dus gewaarschuwd.

Ik zou, als ik u was, hooguit een emailtje sturen dat u geen interesse meer heeft in de zogenaamde 'gewonnen prijs' en dat u overal vanaf ziet. Verder niet meer reageren.

Gaat u wel met deze firma('s) in zee, hoop ik dat u tegen veel stress kunt.......

Maar in gewoon Nederlands: NIET doen!!! Niet intrappen!!

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit een trol?

Internet troll

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, ik kan de vraag wel een beetje begrijpen. Er moet namelijk voor 6 januari betaald worden.

In juli was deze prijs al gewonnen, de link verwijst naar die vraag.

busreis met auto als hoofdprijs

ve
door verwijderd - Jan 1, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Misleiding is voor zover ik weet geen juridische term. Dwaling wel!

Misleiding zou ik willen definiëren als: een opzettelijk en bewust geven van een onjuiste voorstelling van zaken, met het oog op enig (geldelijk) gewin. De resultante van dwaling komt m.i. op hetzelfde neer:

Artikel 228 WB6.6 dwaling:

Burgelijk Wetboek 6 Art 228

1/ Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:

A/ Indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten

B/ Indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten

C/ Indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.

2/ De vernietiging kan niet worden gegrond op een dwaling die een uitsluitend toekomstige omstandigheid betreft of die in verband met de aard van de overeenkomst, de in het verkeer geldende opvattingen of de omstandigheden van het geval voor rekening van de dwalende behoort te blijven.

Nogmaals een prima 2007 toegewenst. Read/Ton.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

oehoe@ is het ontgaan dat dat een andere reis was? Mw Stelde met niets thuis te zijn gekomen, toen.

read@ ik volg de redenering, maar ik neem aan dat inmiddels de "dwaling"meer bij topicstatster gelegd kan worden. Groet.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

IS DEZE REIORGANISATIE VEILIG?

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat bedoelt u walther@ met deze reactie op een vraag van 2 januari j.l.??

ve
door verwijderd - May 23, 2007 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben net terug van kroatie met een busreis van wti en vond het geweldig.

Ik had kortingsbonnen t.w.v. 400 euro en dat geld kun je gebruiken voor de diverse prachtige excursies de reis was hotel met ontbijt en als je met de  excursies meegaat krijg je het diner gratis aangeboden, alleen de 1e, 2e, en laatste dag moet je het diner zelf betalen.

We hebben heel veel gzien en geleerd over het land.

de gids die we met de excursies mee hadden was ook geweldig goed.

We hebben nu al weer een reis geboekt  naar italie zo goed is het ons wel bevallen.

Men kan natuurlijk altijd wel iets vinden om over te zeuren, je mag met de excursies mee maar hoeft niet maar dan moet men niet zeuren dat men zijn diner zelf moet betalen logisch toch?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2007 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedeavond Sportsterhug.

Ik heb ook een reis met mijn moeder,dochter,en ik zelf ook naar kroatie kunt u mij meer vertelen er over. Welke plaats gaat de reis heen want dat weten wij niet en welke hotel zitten wij in. Ik hoop dat u ons kan helpen. MVG anja

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal ik niet doen ben namelijk ex werknemer en bedrijf doet aan verkoop demonstraties en maakt mensen zo veel geld afhandig produkten die niet deugen zoals het voetenbadje kijk maar bij trosradar andere organisatie maar dezelfde personen ze veranderen binnenkort waarschijnlijk weer van naam

ik las het te laat ik hoop dat u nog niet betaald heeft hopend op reactie

ve
door verwijderd - Jan 10, 2008 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ardi,

De vraag is van 01.01.2007. De reis was begin januari 2007.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 21, 2008 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren net teruggekomen van een reis naar het Duitse eiland Rugen. Hoezo WTI niet veilig? We hadden een prima touringcar, twee zeer goede chauffeurs en we logeerden in een prima hotel. Veel van het eiland gezien en gehoord. (excursie met een gids) Alleen het weer had beter gekund, maar ja...het is januari. We hebben een goede indruk van het eiland gekregen. Natuurlijk zij e altijd minpuntjes. Zoals...we vertrokken 's avonds, nachtpendel. Maar als je dan kijkt naar het vriendelijke prijsje wat we betaalden, neem je dat op de koop toe. Evenals de verkoop/promotieshow. Iedereen weet dat van te voren. Maar....je moet je wel bedenken, dat de bedrijven die gepromoot worden in feite onze sponsers zijn. Zonder die verkoopshow zou de reis veel duurder zijn. En...de verkoopshow is geheel vrijblijvend. Je bent niet verplicht om die bij te wonen. Ja, ik vind WTI veilig. We zijn al meerdere keren met WTI op reis geweest. Het waren steeds prima reizen. Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken of ie wel of niet met WTI op reis wil. Wij hebben goede ervaringen.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2008 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 3, 2008 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ieder win korting bonnen voor een reis zodat de prijs van een reis laag lijk maar terplekke aangekomen worden excussies voorgesteld die heel duur zijn en in werkelijk niks voorstellen neem je ze niet dan zit je meestal in een hotel ver van alles verwijderd

ve
door verwijderd - Aug 13, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

KIJK MAAR UIT WIJ HEBBEN EEN VERKEERDE OPSTAPPLAATS TOE GEWEZEN GEKREGEN 1 DIE NIET BESTAAT.

VOOR ONS WAS HET VOOR 3 DGN €100,=NIEDERHEIM.

EN ZE ZIJN NIET TE BEREIKEN TENMINSTE ONS LUKT HET NIET.

EN DOE VOORAL NIET MEE AAN EXCUURSIES WANT DIE ZIJN EEN LOKKERTJE EN ERG DUUR.

VEEL STERKTE.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2009 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk je echt dat jouw info nog relevant is? De vraag is inmiddels TWEE EN EEN HALF JAAR oud en degene die de vraag heeft gesteld is niet meer actief op deze site!

TIP: ALS je wil reageren op een vraag kijk eerst eens naar de datum waarop deze is gesteld én of het nog interessant is om te reageren.....

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is al een oude site maar ik hoop dat hier nieuwe reacties op komen.
WTI is namelijk weer in opmars.
Wie heeft ervaringen met WTI, zij werken samen met Saturn-reizen?
Deze reisjes zijn te koop via een demonstratie van de MAW-shop/Noord-west-touristik, Holiday te Denekamp. Je adresgegevens worden via hen doorgegeven aan o.a. Phonix-reizen en dergelijke reisorganisaties.
Momenteel zijn er landelijk honderden (agressieve) verkoopdemonstraties in zalen waar deze reisjes verkocht worden. Meest melden zij zich met Bioboerderij-, verkoop van biologische producten. Deze producten hebben zij niet, wel dure matrassen, vitamineproducten, sgn. gezondfheidsapparateten en vele artikelen.
Hier worden gigantisch grote geldbedragen voor gevraagd.
Mensen die hier ervaringen mee hebben, willen zij hier a.u.b. reageren.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kun je hier beter een discussie voor opstarten. Een oud topic van bijna vier jaar oud bumpen lijkt me niet echt handig/nuttig/nodig.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Radar
Is het mogelijk dezer site aan te passen met de naam WTI/Saturn reizen?
Zij werken namelijk via verkoopdemonstraties, daar worden alle reizen verkocht onder Saturn, Zo kunnen er ook meldingen van Saturn reizen binnenkomen, hier is nergens een forumsite over te vinden, behalve een site van Biz-travel met adresgegevens van Saturn zelf, niet echt betrouwbaar!.
Bij voorbaat hartelijk dank

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@elsbeth,

Je zit hier bij KASSA van de VARA en niet bij RADAR van de TROS!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie, de Tros-Radarsites bestaan soms al van 2004. Hieraan is juist te zien hoe lang deze praktijken al bestaan en juist zeer nuttig. Het is momenteel bijzonder handig en nuttig maar bovenal ook noodzakelijk want alles komt op sites terecht waar het totaal niet thuis hoort

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

elsbeth schreef op maandag 1 aug 2011, 16:02: gijssie, de Tros-Radarsites bestaan soms al van 2004. Hieraan is juist te zien hoe lang deze praktijken al bestaan en juist zeer nuttig. Het is momenteel bijzonder handig en nuttig maar bovenal ook noodzakelijk want alles komt op sites terecht waar het totaal niet thuis hoort

In 2009 werd voor dit soort praktijken in een Duits talig PDF file al gewaarschuwd.
klik hier

En Jawohl: Winston Touristik staat erbij.

Niet doen dus, mocht u in 2011 hier nog mee lastig gevallen worden.