Ro
door Rolf W Feb 8, 2023 om 19:54
Voeding & gezondheid

10 euro duur voor 1 oxazepam?

ik heb 2 oxazepam gevraagd daar ik een MRI-scan krijg.

Benu apotheek, gelegen aan de Slochterenweg te Arnhem belde mij op en vertelde dat ik 20 euro dien te betalen voor 2 pilletjes.

Op internet staan ze voor minder.

Nou begrijp ik dat Benu meer kosten heeft maar ik vind 20 euro eigenlijk wel veel te veel.

Wat vind u ervan?

Wordt ik nou opgelicht?

2979 9 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 8, 2023 om 20:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Naast de prijs van medicijnen betaal je ook kosten. Je hebt apothekerskosten en je kan ook betalen voor eerste uitgifte. De medicijnen zijn dus goedkoper, echter door alle transparante kosten (want dat wilde de consument) word het duurder.

Ik kreeg onlangs in de nacht 3 morfinepilletjes mee. Kosten pilletjes €3,00. Dankzij alle kosten €125,00. Ja, een hoop geld, maar wel een goede nachtrust gehad. Soms is het niet anders.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 9, 2023 om 03:49
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Morfine is een heel zwaar middel.....

Bent u pas geopereerd?

ne
door neodutchio Feb 9, 2023 om 08:05
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Niet alleen bij operaties krijg je morfine hoor. En midden in de nacht word je niet snel geopereerd.

Thecla58
door Thecla58 - Feb 8, 2023 om 20:05
857 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind je oerstom als je oxazepam online gaat kopen. Je weet niet of het inderdaad oxazepam is.

Verder moet je er rekeni g meehouden dat het je reactievermogen kan beïnvloeden.  De apotheek plakt er niet voor niets een gele sticker op.

Ben je claustrofobisch omdat je dit wil slikken omdat je een mri krijgt? Sorry, maar ik vraag me af waar je mee bezig bent is redelijk normaal

De prijs is voor een apotheek

getty
door getty Feb 8, 2023 om 20:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zo raar is het niet. Ik neem ze ook voor een mri. Sommige mensen kunnen er inderdaad niet zo goed tegen, dit is een prima oplossing.best gebruikelijk ook volgens mij.

Ro
door Rolf W Feb 8, 2023 om 21:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

was aanbevolen door de chirurg in het Rijnstate ziekenhuis, de specialist.

Topantwoord

rj
door rjw - Feb 8, 2023 om 20:09
3269 Antwoorden / 5 Vragen

De kosten voot de apotheek zijn hetzelfde of je nu slechts 1 pil haalt of een doos vol. Alle administratieve handelingen moeten verricht worden. En de tijd die de medewerkers nodig hebben is ook hetzelfde.

Topantwoord

getty
door getty - Feb 8, 2023 om 20:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen
Ro
door Rolf W - Feb 8, 2023 om 20:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

nou bedankt voor uw reactie's!

Nee, ik koop niets online, ik heb gewoon vergeleken.

Ja, ik ben paniekerig in kleine ruimte's, kan er niet van slapen, daags ervoor.

Vraag je af waarmee ik bezig ben? Nou uw mening vragen of dit niet veel te duur is.

In mijn jeugd kocht je xtc voor een tientje.

Nou okay dan zal ik mijn dealer 20 eurie betalen, het is niet anders, mijn hemel, wat een geld!

Voor dieren hebben ze trouwens een bol waarin ze zitten voor een MRI-scan, misschien is dat ook wat voor mensen?

ne
door neodutchio Feb 8, 2023 om 20:57
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het voordeel van een apotheek is dat ze een dossier bijhouden en kunnen zien of medicijnen samen gebruikt kunnen worden. Het is een extra stukje zekerheid waar inderdaad een prijskaartje aanhangt. Wat dat betreft is het juist slim om niet online te gaan shoppen.
En verder niet teveel aantrekken van sommige anderen, als iets helpt, dan helpt het.

rj
door rjw Feb 8, 2023 om 21:14
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Wellicht toch iets teveel van die pillen gekocht in je jeugd?

Ro
door Rolf W Feb 8, 2023 om 21:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

hoezo te veel pillen gekocht @RJW?

Wat een raar antwoord.

tenormin
door tenormin Feb 9, 2023 om 14:12
16837 Antwoorden / 108 Vragen

@rolf w, @rjw doelt op uw vergelijking in uw jeugd: xtc pillen voor een tientje.

Ro
door Rolf W Feb 9, 2023 om 20:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

nee, RJW bedoeld dat ik niet goed bij me hoofd ben terwijl ik een normale vraag stel, lama.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2023 om 21:12
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Laatst een autoreparatie factuur gezien, klacht: niet willen starten. Factuur: 1 Klap met de hamer € 1,00, te weten waar € 49,00, te betalen € 50,00. De apotheek moet ook bestaan en 1 of 10 pillen doet dan weinig aan de prijs. De apotheker kost evenveel.

Ro
door Rolf W Feb 8, 2023 om 21:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

nou ben geen auto natuurlijk maar omdat je al 10.670 antwoorden heb gegeven doe ik je toch liken.

va
door vanlotjegetikt Feb 9, 2023 om 08:54
809 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar snap je de vergelijking auto en apotheek niet.
Succes.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 9, 2023 om 09:49
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RolfW,

Bij mijn vader was hetzelfde , 1 pilletje bij de apotheek in ziekenhuis , die ook nog duurder is dan de eigen apotkeek € 13, -
Ik ben met het recept naar een apotheek in Belgie geweest , daar krijg je niet 1 pilletje , kreeg een doosje 25 stuks € 2,50 misschien voor u een optie .
Was wel een aantal jaar geleden , doosje zal nu iets duurder zijn .

Ro
door Rolf W - Feb 9, 2023 om 13:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

belt ziekenhuis mij op voor een afspraak MRI-scan:

"als je een uurtje eerder komt dan krijg je die pil gratis van ons"....

Hahaha.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2023 om 14:07
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Had u misschien beter via recept bij huisarts kunnen vragen. De tabletjes kosten tussen de 5 en 8 cent per stuk. Maar dan komen er uiteraard de bijkomende, bekende, kosten bij. Ik ben ook claustrofobisch bij een MRI scan, u bent echt de enige niet. Krijg altijd een "gezellig muziekje" op, voor de afleiding. Succes met het onderzoek.

Edit* Zie zojuist dat u ze gratis krijgt van het ziekenhuis. Prima oplossing. Wel voorzichtig hoor, als u zelf naar huis moet rijden.

Ro
door Rolf W Feb 9, 2023 om 15:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

thanks, apotheek afgebeld, ik hoef niets te betalen.

tenormin
door tenormin Feb 9, 2023 om 16:03
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Top en nogmaals succes, hoor.