br
door bruggeling Dec 21, 2015 om 15:01
Voeding & gezondheid

100 gram Tonijn in een plastic bakje van 90 cent

Ik ging bij visspecialist  tonijn halen. Het ging op 100 gram: € 4,95. Dit deden zij in een heel groot bakje (in het bakjes is ruimte voor 1,5 kg vis).
Ik gaf aan dat het bakje veel te groot was en dat ik niet voor dat bakje ga betalen. Dit was het enige bakje dat ze konden sealen en iets anders wilde ze niet pakken.
Totaal gewicht kwam op 118 gram (16 gram voor het bakje). Dit is 16,7 % van 100 gram. Er kwam hierdoor een bedrag van € 5,85. Dus betaal ik ongeveer 90 cent voor het plastic.

Wat kan je doen als klant? (ik had het tenslotte wel nodig). Welk recht heb je?

4902 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2015 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat kun je doen? Niet kopen, simpel. Dan maar diepvries nemen of zo.

gerbera
door gerbera - Dec 21, 2015 om 15:06
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige recht wat u in dit geval had was gewoon naar een ander viswinkel te gaan.

tenormin
door tenormin - Dec 21, 2015 om 15:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als het (toch) een goede visspecialist is, dan voortaan eigen bakje meenemen, een ons tonijn kopen van €4,95 en dat plastic onderleggertje, papier o.i.d. waar het dan in verpakt word in eigen bakje laten doen. Of gewoon in haringpapier laten verpakken. Is ook wat zwaarder maar kost u zeker geen €0,90.

me
door mein33 - Dec 21, 2015 om 15:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op 12 sept. jl had @wheeler een zelfde vraag over de verpakking bij aankoop van 100gr. paling.
Daar zijn 76 antwoorden op gegeven, misschien heeft Ts. daar ook wel iets aan.
Had in "zoek een vraag"  100 gram paling ingevuld.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2015 om 15:44
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Had verkeerd topic! Plusje was ook niet de bedoeling, maar goed, staat er nu. ;-))

me
door mein33 Dec 21, 2015 om 15:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Begrijp niets van uw opmerking.

eclipse
door eclipse Dec 21, 2015 om 16:07
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Mein 33 vooruit dan maar, @ Tenormin bedoelt dat ts dan eerst bij vraag en beantwoord had  moeten zoeken naar 100 gr tonijn in een bakje van 90 ct. ligt  niet zo voor de hand  lijkt me . alhoewel er suggesties  tevoorschijn komen heeft ts er misschien gewoon zijn vraag willen stellen, kost niks  allemaal voor  nop

eclipse
door eclipse Dec 21, 2015 om 16:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ tenormin, kwil ook plusje , beetje in het kader van de kerstgedachte ??

marita567
door marita567 Dec 21, 2015 om 16:37
1576 Antwoorden / 17 Vragen

zoek een vraag werkt bij mij helemaal niet .

me
door mein33 Dec 21, 2015 om 17:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@eclips,

Fijn dat mij als het "sulletje" ziet, maar fijn voor u dat u de glazen bol van @mahadma (die hier is gestopt vanwege dit soort onnodige reacties) heeft kunnen overnemen en zodoende weet wat @tenormin bedoelde.
De werkelijkheid blijkt echter geheel anders te zijn omdat @tenormin inmiddels de correctieknop heeft gebruikt om de gegeven reactie, waarop u meende te moeten reageren, te wijzigen.

ltmvz
door ltmvz - Dec 21, 2015 om 15:50
949 Antwoorden / 18 Vragen

Pas geleden heb ik in een Duitse supermarkt 172 gram Darjeeling First Flush afgewogen. Dat mag je zelf doen, je kunt zoveel inscheppen als je zelf wil. Je zet het zakje op de weegschaal, toetst de code in die bij de Darjeeling First Flush staat en dan komt er een bonnetje uit de weegschaal dat je kunt gebruiken om het zakje dicht te plakken. Op dit bonnetje staat dan: "Gewicht 172 gram. Zakje 4 gram. Te betalen 168 gram". Zo kan het dus ook. Als men maar zou willen.

eclipse
door eclipse Dec 21, 2015 om 15:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

doen ze hier in de dierenwinkel idem. ze wegen het nog  wel ff na in het begin maar later niet meer , als je vaker komt. dan gaat het op vertrouwen , betreft hier vn  vogelsoorten en knaagdieren... drink jij champagne thee ? byzonder nooit van gehoort..

ltmvz
door ltmvz Dec 21, 2015 om 17:29
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik u zo hoor, meneer Eclipse, is de tijd voor de 'Champagne' onder de theesoorten NU voor u aangebroken.

eclipse
door eclipse - Dec 21, 2015 om 15:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

gewoon zeggen dat U wel bereidt  bent  zn benzine te betalen maar niet zn  tweede hypotheek en een normale visverkoper opzoeken.. flink hard  zeggen als er veel klanten in de winkel zijn helpt  ook ...komen ze met de meest mooie bakjes aan mag je nog  kleurtje kiezen ook,... maw  nooit meer komen
.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2015 om 19:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kon je op de 'bedelvraag" voor een puntje geen antwoord geven: gaat niet op reacties, haha. Hier komt ie dan. Tevreden? Niet teveel champagne drinken, zoals als .....

holstein
door holstein - Dec 21, 2015 om 15:57
922 Antwoorden / 16 Vragen

Eerst dacht ik, waar gaat dit over, maar toch heb je wel een punt, duur stukje plastic dat je weggooid.
Recht, volgens mij geen, want je hoeft het niet te kopen, klinkt raar, maar wel waar.....

eclipse
door eclipse Dec 21, 2015 om 16:01
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ja Holstein verkoop er maar een Ca 1000 in de maand  tikt  aan hoor 900 euro gratis gejat

holstein
door holstein Dec 21, 2015 om 18:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

Zo is het, beurt hij een goeie prijs voor zijn verpakkingsmateriaal.....

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2015 om 16:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had alleen het gewicht van de tonijn betaald en anders niet gekocht en was naar een andere winkel gegaan.

eclipse
door eclipse Dec 21, 2015 om 16:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ aurora, ik ben het met je eens hoor, maar als deze winkel 1200 meter verderop ligt, dan ben je het weer kwijt aan benzine, dit is eigenlijk stelen he, straks  ligt er nog  een europallet onder het té grote bakkie  ... maar ja als je het betaald, doe jezelf  he. maar velen zijn te verlegen om dat te zeggen, als deze handelaar 100 bakkie s  pd  verkoopt mooi 90 euro verdient  aan sjoemelen pd.. is  ca  2000 per maand, staat ie op de markt, en de marktleider weet het en heeft zo 10 van die handelaars verdient  deze ook mooi bij. zo werkt het en zal niet anders worden, op de markt is Uw  euro 90 ct  waard .

Cookies
door Cookies - Dec 21, 2015 om 16:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welk recht je hebt: gewoon niet kopen, dat was je recht. Waar mensen al niet over kunnen jengelen. Hoe moest dat nou voordat er fora bestonden om over zo'n wereld probleem te klagen?

eclipse
door eclipse Dec 21, 2015 om 16:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Carola, het is meneer/mevrouw z n goed  recht te jengelen, dat geeft betekenis  aan de democratie waarin wij mogen vertoeven,*meningsuiting  e.d )  een gereguleerde democratie dat wel, maar is nodig. ga nu eens van de verkoper uit ?, wat ik eerder memoreerde, stel deze verkoper verpatst 1000 bakjes per dag = 1000x90 ct ...  en dat is toch gewoon stelen. oplichten hoe je het ook noemt. ikzelf  vindt de vraag prima, het wijst ons  er maar weer eens op, dat we moeten opletten bij aankoop van verswaren. je wordt genaait  waar je bij staat en of  je dat accepteert is een tweede . toch ??

Cookies
door Cookies Dec 21, 2015 om 17:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verpakkingsmateriaal kost ook geld. En de gemiddelde Nederlander wil blijkbaar tegenwoordig alles in die mooie plastic, milieuvervuilende bakjes. Mw mag van mij rustig jengelen in de winkel, weg lopen uit de winkel, boos worden in de winkel, maar moet nu werkelijk ALLES op een forum gegooid worden? Over dat laatste had ik het.

holstein
door holstein Dec 22, 2015 om 16:10
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nou de vraagsteller zegt zelf dat hij voor een veel te groot bakje 90 cent betaald, dat is toch teveel van het goeie, dat is vele malen de kostprijs, het gaat in de massa en dan wordt het een serieus bedrag, dit staat toch dicht bij de consument en de hoogte van het bedrag is misschien niet iets om over te zeuren, maar uiteindelijk is het in de massa wel een echt bedrag, het is recht of het is krom.

hutch
door hutch - Dec 21, 2015 om 16:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat @Mein33 bedoelt is * deze *  vraag, welke dezelfde is als die van TS.

tenormin
door tenormin Dec 22, 2015 om 16:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar hoe moet @bruggeling nu weten dat de vraag gesteld is door iemand anders. Is een nieuwkomer en, ik vind het al knap dat u vragen terug kunt vinden, daar ben ik (nog) steeds niet achter hoe nu te zoeken, op de nieuwe site, bedoel ik.

hutch
door hutch Dec 22, 2015 om 17:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@ Tenormin, zie mijn reactie hier onder.

hutch
door hutch - Dec 22, 2015 om 17:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Tenormin, ik reageer op uw vraag als een antwoord en niet als een reactie. Linken e.d. werken niet in een reactie. Zoals u zelf ziet wordt alles tot één zin verpakt.

Op deze site loopt ook niet alles even makkelijk. Maar er is een simpele truc: ga op Google zoeken met kernwoorden, in deze bijv. 'kassa gewicht verpakking vis'. Wel 'kassa' ervoor. Als men dat doet, krijgt men * dit *. De eerste is gelijk al dat wat ik zoek (zocht). Nu kwam mij de kern van deze vraag ook al bekend voor, dat maakt het zoeken ook iets makkelijker.

pi
door pieterwolters - Dec 22, 2015 om 19:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kleinere bakjes eisen? Of gewoon niet moeilijk doen over die paar cent en genieten van de tonijn. Er is al genoeg gedoe in de wereld.

ka
door kaartendraak - Dec 23, 2015 om 11:25
180 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, en de overheid maar wauwelen dat we straks in januari geen gratis plastic tasjes meer mogen krijgen. Treed eerst eens tegen dit soort onzinpraktijken op. Verpakken als dat nodig is okee, maar wel in de juiste verpakkingen en niet onnodige grote en onnodige hoge prijzen daarvoor rekenen. Ook overbodige plastic verpakkingen gaan verbieden.

ru
door ruudkats - Dec 23, 2015 om 14:19
15 Antwoorden / 0 Vragen

het recht om ergens anders te kopen of je eigen ouwe krant mee te nemen...

wa
door watergraaf - Dec 24, 2015 om 15:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom neemt U niet zelf een bakje mee ?