fr
door fransvanzwam Nov 2, 2019 om 08:59
Voeding & gezondheid

2 diner bonnen totaal. 300,00 inlever termijn verlopen

ik hen 2 diner bonnen, van de NR1 DINER BON VAN NEDERLAND, echter de inleveringsdatum ( max 1 jaar ) is verlopen.
totaal. 300,00 euro, bij de NR1 DINER BON VAN NEDERLAND bestaat geen coulange regeling
mag dit zo maar , of ( IS DIT HUN VERDIEN MODEL!!)

6972 25 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 2, 2019 om 09:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat mag en ja dat is een onderdeel van het verdienmodel.

jo
door jorisw Nov 2, 2019 om 13:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het verdienmodel is dat mensen uit eten gaan als ze zo'n bon hebben gekregen. Mensen die anders wellicht niet naar een restaurant waren gegaan. Maar mensen als TS waarderen zoals zo vaak zo'n cadeau niet en laten het verlopen.

diumenge
door diumenge Nov 2, 2019 om 18:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, het verdienmodel zit 'm in de provisie die de uitgevers van bonnen rekenen en zeer waarschijnlijk een percentage vervallen bonnen. Voor de restaurants betekenen zullen bonnen waarschijnlijk inderdaad extra klandizie en daarvoor betalen ze dan aan de uitgever van de bon, want voor een ontvangen bon van bijvoorbeeld 100 euro krijgen ze natuurlijk geen 100 euro van de uitgever van die bon.

fa
door fairman Nov 6, 2019 om 11:40
22 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een steeds terugkerende vraag

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2019 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het verdienmodel is het verkopen van bonnen waar mensen dan gebruik van kunnen maken.

Als u die dan in een la gooit en de tijd laat verstrijken is jammer, en beledigend voor de gever.

marita5
door marita5 - Nov 2, 2019 om 09:21
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo FransVanZwam ,

Als het gaat over Nationale dinerbon staat dit bij veelgestelde vragen ,

Hoe lang is Nationale Dinerbon geldig?

»  Nationale Dinerbon heeft een geldigheid van 1 jaar na uitgifte, tenzij anders vermeld. De geldigheid van uw Nationale Dinerbon kunt u bekijken m.b.v. de saldochecker.

Is het mogelijk een dinerbon van Nationale Dinerbon te verlengen?

»  Het is niet mogelijk om uw Nationale Dinerbon te verlengen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.nationaledinerbon.nl/veelgestelde-vragen

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/cadeaubonnen/geldigheid-van-cadeaubonnen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 2, 2019 om 09:37
16865 Antwoorden / 202 Vragen

De 5e reactie: Ja het kan en mag en is ook aangegeven in de voorwaarden die u kennelijk niet heeft gezien. Zie de al hiervoor gegeven verwijzingen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2019 om 09:48
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De reden dat een cadeaubon verloopt is dat men wilt voorkomen dat er na lange tijd nog gedineerd kan worden voor de prijs die gold toen de bon gegeven werd. Het zou moeten kunnen met bijbetaling maar dan is het verdienmodel weg.

diumenge
door diumenge Nov 2, 2019 om 09:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is alleen het geval als er een vast menu tegenover staat, als de waarde op kaart gewoon als geld kan worden uitgegeven dan gaat dat niet op.

Het verdienmodel zit in het verschil dat de uitgever van de kaart krijgt en wat het restaurant daarvan uiteindelijk krijgt als de ontvanger de kaart heeft gebruikt. Klanten die de kaart helemaal niet gebruiken, zoals TS, is iets wat vast zal zijn ingecalculeerd als opbrengst.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 2, 2019 om 11:28
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Dat denk ik ook maar ging in eerste instantie uit van een vast menu.
Dat verdienmodel is voor ons bijzaak maar ts bracht het ter sprake.

jo
door jorisw Nov 2, 2019 om 14:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het verloopt omdat bonnen die nog kunnen worden besteed op de balans drukken van de uitgevende organisatie. Die heeft immers financiele verplichtingen in de toekomst.

ju
door juliomariner - Nov 2, 2019 om 13:10
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk mag dat. Waarom zou er anders een vervaldatum op staan?

Ka
door Kassagebruiker - Nov 2, 2019 om 13:33
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weiger kadobonnen aan te nemen, Ik houd van de Nederlandsche Bank Kadobonnen. En dat weet iedereen uit mijn omgeving.

ro
door ron503 - Nov 2, 2019 om 13:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen

In zekere zin wel een verdienmodel maar er mag aan cadeaubonnen een vervaldatum gehangen worden. U heeft een jaar lang de tijd gehad om een restaurant naar keuze te bezoeken maar dat heeft u niet gedaan. Nu trekt u een la open en vindt die bonnen terug en baalt als een stekker dat de geldigheid verlopen is terwijl u degene bent die de bonnen in die la heeft weggestopt om die te laten voor wat ze zijn, een mislukt gebaar van de gever die u liever niet had gekregen.

panter22
door panter22 - Nov 2, 2019 om 14:05
6599 Antwoorden / Vragen

Kadobonnen, cash back acties, kortingsacties, overal hangt een einddatum aan. Daar moet je zelf op letten,
Je hebt de eigenaar van de diner bon gelukkig gemaakt met zo'n bedrag.

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2019 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mag dit zo maar
Ja.

Zonde hoor.

getty
door getty - Nov 2, 2019 om 16:22
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het verdienmodel van winkeliers die zulke bonnen uitgeven, is de domheid van hun klanten.
De kans is groot dat een ontvangen bon in de la verdwijnt en er na 3 jaar uitkomt en mensen dan gaan klagen. En dan is het jammer maar helaas. Eigen schuld dikke bult.

Wees blij als je een kado van iemand ontvangt, stop de kaart zichtbaar in je portemonee en gebruik hem zsm.

mo
door mof - Nov 4, 2019 om 13:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag zomaar. Coulance is geen recht, het is een gunst. Als u na een jaar die bonnen nog niet heeft opgesoupeerd is dat slechts uw eigen schuld.

ma
door marleenvanh - Nov 4, 2019 om 13:17
452 Antwoorden / 1 Vragen

Ja helaas dat mag nog steeds (DAAR zouden KASSA, RADAR en de Consumentenbond zich een HARD tegen(!) moeten maken) ER is vooruit betaald voor 'een service' die moet daar dan ook tegenover staan. Onbeperkte geldigheid is het enige wat hier juist is. Al het andere is op zijn minst Mogelijkheid tot OPLICHTING!

Ri
door Richard van Diesen - Nov 4, 2019 om 13:21
2 Antwoorden / Vragen

Hallo allen,

Ja helaas het mag, maar het is en blijft een schandalige, ordinaire vorm van diefstal met voorbedachte rade. Heeft niets met eerlijk  verdienmodel te maken!

Verder:
- Belediging van de gever?! Eerder andersom een gever zou zich moeten schamen om zo weinig moeite te doen voor.

Stop met het geven van dit cadeau's.

- "Voorkomen dat er na lange tijd nog gedineerd kan worden voor de prijs die gold' is onzin. Er staat gewoon een bedrag op waarvoor je kan eten tegen de dan geldende prijzen.

- Er zijn nog voorbeelden van hoe het wel hoort; de oude papieren VVV-bonnen. Helaas wordt dit ook aangepast. De termijn van één jaar wordt verboden. Zie https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/cadeaukaarten-voortaan-minimaal-twee-jaar-geldig
Al een verbetering. Beter is cadeaubonnen van organisaties die aangesloten zijn bij de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten.

- Maar het allerbeste is: zie dikgedrukte hierboven.

Advies: Maak zelf een mooie bon en stop het geld erbij. Dan laat je zien dat je ook echt wat moeite hebt gedaan. Ook veel beter voor de ondernemer die de bon aannneemt, die een percentage minder ontvangt dan wat op de bon staat.
Groet Richard

panter22
door panter22 Nov 4, 2019 om 15:52
6599 Antwoorden / Vragen

Wat voor diefstal? Je koopt met je volle verstand een bon met een houdbaarheidsdatum.

audb
door audb - Nov 4, 2019 om 14:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien goed boos worden en uit kwaadheid de bonnen opeten?

Maar er zijn ook andere bonnen die maar een jaar geldig zijn en dat mag helaas nog steeds.

sinypots
door sinypots - Nov 4, 2019 om 14:11
55 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een hele slechte bon. Ik zorg voor mensen met een beperking, die ook een paar bonnen hadden gekregen.
Ik had de bonnen geactiveerd met een briefje (bedrag) en hun inderdaad wel gezegd, dat ze ze moesten gebruiken, maar............
Geef nooit een DINERBON aan iemand, maar doe geld in een enveloppe.
Dan weet je zeker dat het goed terecht komt en dat ze er iets leuks mee doen.

sk
door skatinghenk - Nov 4, 2019 om 15:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is idd hun verdienmodel. Ik vrees dat - al zou een restaurant die bonnen nog innemen - zij hier ook nul op het request krijgen (geen geld dus).

koekeloer
door koekeloer - Nov 4, 2019 om 19:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

kijkt U niet eerst eens op google voordat u een vraag stel? In dit forum komt dit soort vragen bijna wekelijks voorbij.

1paul
door 1paul - Nov 5, 2019 om 08:57
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ja dit mag en nee dit is niet hun verdienmodel maar uw eigen schuld, U had beter op moeten letten, leg nu niet de schuld bij een ander maar zoek het bij uzelf...

ma
door manwijf - Nov 5, 2019 om 10:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

Kadobonnen en het niet gebruiken ervan is typisch een uitwas van een welvaartsmaatschappij. Onnodige kado's geven aan iemand die alles al heeft of er geen prijs op stelt, waar gaat het nog over. Wij zijn er thuis mee gestopt. Gewoon even vooraf communiceren.

Ex
door Expansievat - Nov 5, 2019 om 17:16
38 Antwoorden / 2 Vragen

Goh, goede vraag !

nog nooit gehoord dat iemand die laat verlopen .....

Pi
door PimJoris - Nov 12, 2019 om 15:21
78 Antwoorden / Vragen

het woord zegt het al: Coulance betekent soepel zijn in afwijking van de regels/voorwaarden. Niet coulant zijn, ja dat mag zomaar. dat hoeft niet. Dat is dikke pech, maar wel door úw nalatigheid. Blijft er niets anders over dan zelf koken, accepteren ervan leren: vervaldata noteren, voorwaarden wél opzoeken en lezen, of heel simpel: dat etentje gewoon lekker plannen, in ieder geval voor je de bonnen weglegt en vergeet.

Mi
door MiraiSora - Nov 13, 2019 om 03:53
8 Antwoorden / Vragen

Of het een bon van 5 euro is of 300. Natuurlijk mag dit, eigen verantwoordelijkheid om het uit te geven