ko
door koensterker Nov 13, 2017 om 20:23
Voeding & gezondheid

Aanvullende tandartsverzekering tot zonder verklaring van tandarts

Hallo Mensen, wie weet bij welke zorgverzekering je een aanvullende zorgverzekering kunt afsluiten van 100% tot 750 euro zonder een verklaring van een tandarts. Ik wil mij bij een andere verzekering aanmelden die deze mogelijkheid biedt.

2641 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2017 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet er wel een, kost wel € 65 per maand.

jo
door jorisw Nov 14, 2017 om 09:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe het voor 63,50 :-)

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2017 om 20:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Afsluiten kan je bij iedere zorgverzekering tot 100%, alleen, 750€ daar zal je toch een tandarts 'briefje' voor nodig hebben. Want ik denk dat u denkt: ik heb kosten aan mijn gebit te komen en wil dat verzekeren voor ik op de stoel ga liggen. Zoiets heet: verzekeren als je huis in de fik staat. Dus moet u aan bepaalde voorwaarden eerst voldoen. Zoals: een tandarts kan naar eer en geweten verklaren dat hij uw gebit gezien heeft en de komende 2 jaar geen (hoge)  kosten verwacht. "Eigen ervaring".

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2017 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Google is uw beste vriend.

ko
door koensterker - Nov 13, 2017 om 20:43
41 Antwoorden / 45 Vragen

tot 500 is geen probleem, heb ik ook altijd gehad. Ben de jaren daarvoor ook vaak tot 750 verzekerd geweest. Maar als eerst 2 jaar veel meer premie moet betalen om 250 extra vergoed te krijgen dan loont dat toch helemaal niet. Je kunt dan beter 10 of 11 euro per maand op zij zetten lijkt mij dan je 30 euro meer premie gaat betalen.  Tsja.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2017 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens hier.

https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/tandarts.aspx

Maar als ik zo kijk is 100% zonder voorwaarden maximaal gedekt tot € 500.

ko
door koensterker - Nov 13, 2017 om 21:15
41 Antwoorden / 45 Vragen

het lijkt er op Tijger dat FBTO wel vergoed:   100%, max. € 750,- p.jr. (m.u.v. keuringsrapporten en niet nagekomen afspraken). Zonder medische acceptatie. Maar ik lees bij recensies dat ze bij de voorwaarden zeggen dat ze geen techniekkosten vergoeden. Dat is meestal de grootste post.

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 21:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u gaat bijna €480,00 premie betalen, om € 270,00 niet te hoeven betalen? Wat is dat voor gekkigheid.   Betaal de kosten zelf en voer ze op bij uw aangifte, krijgt u wellicht nog het nodige belastinggeld terug.

tenormin
door tenormin Nov 13, 2017 om 23:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @tijger1, kan jij niet mijn belasting invullen? Lijkt me dat je beter op de hoogte bent dan de "hulp" die de Belastingdienst zelf mij aanbiedt. Is positief bedoelt/gemeend. Want hoe komt het dan dat ik nu (weer) maar €10,00 Zorgtoeslag krijg - eerst €70,00 -?

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.
U weet dat de maandelijkse betalingen maar voorschotten zijn.
Maar wat bedoelt u met “nu”? Het jaar 2017? Want voor 2018 zal nog geen nieuwe beschikking afgegeven zijn.

Uw aangifte 2016 is gedaan en ook de definitieve beschikking toeslagen zal zijn opgelegd. Als die € 840 niet of nauwelijks gewijzigd is, en ook uw inkomen over 2017 niet of nauwelijks gewijzigd is, zou u over het jaar 2017 recht hebben op ca.
€ 930 zorgtoeslag.

Dus als u nu voor 2017 maar € 120 krijgt, hebt u nog een aardig bedrag tegoed.

Dat het voorschot zo laag uitpakt, kan alleen maar komen doordat iemand of iets uw geschatte inkomen voor 2017 (veel) te hoog gesteld heeft.

Als u hier de bedragen van uw bruto inkomen zou vermelden, is heel simpel na te gaan of die €120 helemaal fout is. Nog even afgezien van eventuele aftrekposten die opgevoerd kunnen worden bij uw aangifte.

tenormin
door tenormin Nov 14, 2017 om 11:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, bruto totaal 21.116,62 waarvan 4.657,62 uit Engeland (variabel vanwege de koers) hier moet worden belast, dus 'schoon' ontvang.

Cookies
door Cookies Nov 14, 2017 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, ik heb op @Kassa meerdere malen gelezen dat je iedere keer zorgtoeslag teveel ontving en dat je daar vanaf wilde. Heb je datzelfde niet bij de BD man gezegd, zodat hij dus je inkomen veel te hoog heeft gezet? Zo te zien, ben je lekker aan het sparen bij de BD en wat in het vat zit verzuurt niet.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Met dat brutoinkomen hebt u voor 2017 recht op € 924 zorgtoeslag.

En dan ben ik er van uitgegaan dat u helemaal geen aftrekposten hebt aan bv medische kosten of giften. Hebt u die wel, dan wordt het bedrag hoger.

Dus u hebt nog een flink tegoed. U moet wel het nodige aan belasting betalen en waarschijnlijk ook premie ZVW.

Ik denk dat Carola de juiste reden voor het lagere bedrag noemt.

tenormin
door tenormin Nov 14, 2017 om 13:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Aan beiden: ik laat het bij de BD daar invullen en ook daar aangegeven dat het veel te hoog was. Tot nu toe zonder resultaat. En een tegoed bij de BD? Hoe krijgt men zoiets in vredesnaam terug. Is het de moeite waard iemand te zoeken die er (net zoals jullie) wel verstand van hebben er volgend jaar voor mij eens op te zetten? En nog een vraag: hoelang verzuurt zoiets niet? Want over inkomsten Engeland moet ik tussen de 1100 en 1450 meestal terugbetalen. Nee, ik heb geen aftrekposten. Was ik maar "wijs".

Cookies
door Cookies Nov 14, 2017 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De definitieve beschikking toeslagen volgt in het jaar daarop. Dus volgend jaar (plm. juli/aug/sept) komt de def. beschikking over 2017. Heb je te weinig ontvangen, wordt dat door de BD automatisch op je rekening gestort. Hoef je verder zelf niets aan te doen.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ tenormin. U hebt daar aangegeven dat “het veel te hoog was”. Dat wat te hoog was, het inkomen of toentertijd het maandelijkse voorschot?

Maar eerlijk gezegd, is het niet zo belangrijk. Als uw aangifte gedaan is, wordt na verloop van tijd automatisch de toeslag herrekend.

Dus volgend jaar hebt u in ieder geval zo’n € 800 zorgtoeslag tegoed, maar u dient ook weer een bedrag aan belasting en ZVW te betalen.

Als die aanslagen opgelegd worden, kunt u aan de belastingdienst vragen die zorgtoeslag met de belasting te verrekenen.

Over een week of wat krijgt u de voorlopige beschikking zorgtoeslag 2018. Als u liever maandelijks een hoger (juister) bedrag ontvang, kunt u met één telefoontje naar de afdeling toeslagen het inkomen naar het ongeveer juiste bedrag laten aanpassen. Jammer dat u geen digid hebt, want dan was het met een paar muisklikken gebeurd en zou u ook kunnen zien met welk inkomen de belastingdienst rekening houdt.

Als ik mij wel herinner (sorry dat ik dit schrijf)  hebt u dit jaar een tijdje getobd met uw gezondheid, maar eens goed nagaan of u toen geen kosten hebt gemaakt die opgevoerd kunnen worden.

Als u lid bent van de ANBO of zo, zou ik daar eens heengaan met mijn papieren.

Als u het vervelend vindt jaarlijks zo’n groot bedrag aan belasting te moeten nabetalen, zou u ook kunnen overwegen een voorlopige aanslag op te laten leggen. Is met een digid ook zo geregeld. Ik vind het eigenlijk wonderlijk dat dat al niet automatisch gebeurt.

tenormin
door tenormin Nov 14, 2017 om 14:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank aan jullie beiden. Ik heb er, zoals duidelijk blijkt, nergens kaas van gegeten. Ga nu maar achter iemand aan die wel kaas lust. Merci nogmaals.

tdmduc
door tdmduc - Nov 14, 2017 om 11:27
704 Antwoorden / 2 Vragen

WIj gooien na jaren de tandarts uit het pakket. Geldklopperij voor een beetje tandsteen verwijderen.

Onevenredig veel premie ten opzichte van andere medische zorg.(altijd al geweest overigens)

Als er echt wat nodig is dan kan het ook op een andere manier bekostigd worden.

Ik neem voor mijn ogen ook geen oogartsverzekering, of pedicureverzekering voor mijn voeten, of een oorartsverzekering.

jo
door jorisw Nov 14, 2017 om 12:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, volkomen overbodig dit soort verzekeringen. Verzekeren doe je voor bedragen die je normaliter niet kunt opbrengen. Maar die paar honderd euro per jaar die je met een tandartsverzekering kunt claimen is geen verzekering waard. Als je een keer echt iets groots hebt, dekt zelf de meest uitgebreide tandartsverzekering het niet geheel. In dit rijtje kan je ook de meeste andere aanvullende verzekeringen zetten, alsmede telefoonverzekering, verlengde garantieverzekeringen en meer van die onzin.

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2017 om 12:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt beter sparen voor tandartskosten.
Wat u aan premie zou willen betalen (of meer) maandelijks op een internetspaarrekening zetten.
En het advies van @tijger1 w.b. uw aangifte opvolgen.
Als veel aan uw gebit moet gebeuren kunt u vooraf een begroting vragen en wat gedaan moet worden over een langere periode laten doen indien mogelijk.

ekiem
door ekiem - Nov 14, 2017 om 19:06
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Bij dit soort verzekeringen, zeker als er forse kosten te verwachten zijn, zit meestal toch een wachttijd van één jaar. Dus éérst een jaar betalen en dan pas claimen.
Daarbij is het ook nogeens zo dat de techniek kosten doorgaans niet worden vergoed. Persoonlijk weet ik dat deze vaak ruim één derde van de totale kosten uitmaken.
Eerst maar eens overal goed orienteren en eventueel een offerte laten maken. Dan weet u wat u te wachten staat .

Ekiem