pe
door pech65 Jul 21, 2012 om 16:56
Voeding & gezondheid

Afzetterij ParisPure

Geachte Kassa,

Ik heb in April een proeftube Paris Pure creme aangevraagd en daar portokosten voor betaald. Twee maanden later werd er ongevraagd € 59,90 van mijn rekening afgeschreven. Ik had wel een week ervoor een verpakking ontvangen, daar zaten 2 potjes creme in die ik niet besteld had. Deze potjes kunnen niet retour want er staat nergens een adres van de afzender. Ik heb het bedrag terug laten storten op mijn rekening omdat ik niets besteld had. Nu blijkt dat er meer gedupeerden zijn wil ik me graag laten horen om elkaar te steunen voor deze smerige praktijken. Via 0900 4040000 heb ik contact opgenomen met ParisPure klantenservice. Toen de telefonist merkte dat ik een klacht had zei hij dat hij het gesprek niet met mij wilde vervolgen. Ik bel 0900 op mijn kosten zei ik dus moest de man luisteren. Ik bleek een abbonnement te hebben en zou elk kwartaal potjes toegestuurd krijgen en pittige afschrijvingen. Ik ben heel allergies en wil dit product niet meer gebruiken. Hij heeft mijn oneerlijke abbonnement beeindigd. Via de post kreeg ik een aanmaning met € 5,00 extra verhoging. De rekening had ik niet betaald. Nu krijg ik weer een aanmaning met de mededeling dat ik "schuld" heb. Het is te gek voor woorden dat ze mij dit sturen. Als ik de rekening niet betaal gaat het naar de incasso en komt er € 40,00 extra bij. Ze suggereren dat je onderhand bij de schuldsanering hoort, schandalig gewoon. Smerige practijken. Ik heb de €65,32 betaald maar ben zeer ontstemd over de gang van zaken. Van mij mag het in het programma Kassa eens flink aan het licht gebracht worden Ik hoop dat veel mensen dit lezen en aan een ieder doorgeeft dat ze nooit met ParisPure in zee moeten gaan en niets bestellen!!!!! Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet. Hoogachtend,

1433 11 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 21, 2012 om 17:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit probleem wordt hier regelmatig aangekaart.

klik op Hier

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2012 om 17:13
10968 Antwoorden / 34 Vragen

U had die 65,32 niet moeten betalen. U stond nl in uw recht om niet te betalen en ze hadden u helemaal niets kunnen maken als u ze voor de rechter zouden slepen (wat ze overigens niet doen). Zo gaat het dus, mensen worden bang van de incassokosten en gaan dan toch maar betalen. Jammer.
klik hier voor alle informatie die u nu helaas te laat bereikt.
Parispure wordt slapend rijk van al die bangmakerij.

zwemmer
door zwemmer - Jul 21, 2012 om 17:13
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Een veelvoud van soortgelijke ervaringen vind je als je de Paris Pure Creme in het zoekveld hierboven (rechts) intypt.
Belangstelling van de redactie krijg je eventueel als je deze hier onderaan de site via de contactknop mailt met het verhaal.

Zwemmer

mousy32
door mousy32 - Jul 21, 2012 om 20:34
179 Antwoorden / 8 Vragen

Staat hier toch duidelijk geschreven hoe de spelregels zijn.
klik hier

mousy32
door mousy32 - Jul 21, 2012 om 20:35
179 Antwoorden / 8 Vragen

En bij deze t adres:
ParisPure: Postbus 918, 6200 AX in Maastricht Nederland.

av
door aviliza3 - Jul 31, 2012 om 11:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is hetzelfde overkomen. Ongeveer een maand geleden kreeg ik zo'n proeftubetje, ik vond het eigenlijk al zonde van de portokosten, zo klein was het.
Daarom was ik erg verbaasd dat ik een paar dagen geleden nog 2 kleine potjes toegestuurd kreeg.
Ik dacht dat ze misschien een fout hadden gemaakt en niet het hele proefpakket hadden opgestuurd en dat dit er nog bijhoorde.
En nu ineens is er € 59,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het natuurlijk gelijk laten storneren. Ik ben zeker niet van plan dit te gaan betalen, het proefpakketje was vrijblijvend! Wat een brutaliteit. Als ze mij gaan dreigen met incassobureaus en dagvaardingen, stap ik naar de rechter.

mousy32
door mousy32 - Jul 31, 2012 om 11:15
179 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is nou net het probleem het is niet vrijblijvend er staat in de voorwaarden dat u zich af moet melden als je geen verdere toezendingen wilt ontvangen.
Zou als ik u was alsnog opzeggen anders blijven er rekeningen komen en op den duur een incassobureau.

Van de site:

Paris Pure Proefpakket

Prijs per product (stuks): €3,99

--------------------------------------------------------------------------------

Als onderdeel van het ParisPure Natural Skin Care abonnement ontvangt u een gratis proefpakket met daarin 1 flacon van 10ML om te kunnen beoordelen of dit product aan uw wensen voldoet. U betaalt hiervoor enkel de verzendkosten van 3,99 euro. Wanneer u tevreden bent met ons product, ontvangt u automatisch het vervolgpakket met daarin 2 verpakkingen van 50ML (voldoende voor drie maanden) voor 59,99 euro, inclusief verzendkosten. Mocht u besluiten om geen gebruik te maken van deze vervolgzending, dan heeft u tot zeven dagen na ontvangst van het proefpakket de tijd, om u af te melden via onze website www.parispure.com. De periodieke verzending van 3 maanden geldt tot wederopzegging vooraf, waarbij u alleen rekening hoeft te houden met de opzegtermijn van zeven dagen na dagtekening van de begeleidende brief van de laatste zending. Mocht u, om welke reden dan ook besluiten om geen vervolgzending te nemen, dan mag u te allen tijde het proefpakket houden. De voorwaarden van deze actie zijn terug vinden op onze website.

Bron:klik

tdehond
door tdehond - Jul 31, 2012 om 11:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=aviliza3 schreef op dinsdag 31 jul 2012, 11:11]

En nu ineens is er € 59,95 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het natuurlijk gelijk laten storneren. Ik ben zeker niet van plan dit te gaan betalen, het proefpakketje was vrijblijvend! Wat een brutaliteit. Als ze mij gaan dreigen met incassobureaus en dagvaardingen, stap ik naar de rechter.

begin met aangetekende brief waarin u het tot standkomen v.e. overeenkomst ontkent.
Voorbeeld brief Consuwijzer:
klik op Hier
Aanpassen aan uw omstandigheden.
verzendbewijs + copie brief bewaren.

xx
door xxxellen - Sep 12, 2012 om 18:14
4 Antwoorden / 3 Vragen

aangetekende brieven kosten geld...

ve
door venhuis.pieter - Sep 17, 2013 om 19:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik was het slachtoffer van deze 'legale' praktijken. Het is onbegrijpelijk dat ze deze handelwijze hanteren terwijl ze op hun vingers kunnen natellen dat het een enorme golf van antireclame zal geven, ongeacht de wel of niet goede kwaliteit.
Probeer overigens maar eens op hun site te komen, totaal onvindbaar! Ik hoop van harte dat ik er via de telefoon een eind aan kan maken, maar als ik de ervaringen lees ben ik weinig optimistisch...

mousy32
door mousy32 - Sep 17, 2013 om 22:15
179 Antwoorden / 8 Vragen

http://www.parispure.com/