Laetitia Schouten
door Laetitia Schouten Feb 5, 2023 om 19:39
Voeding & gezondheid

Bedrogen door Oscar Helm

Tot onze grote schrik zie ik dat net als vele anderen, ik ook slachtoffer geworden ben van Oscar Helm's agressieve verkooptechnieken.
Wij zijn nu al 8 maanden het schip ingegaan en is er elke maat € 19.97 afgeschreven.
Schandalig, wat een oplichterij.

Ik ga 2 maanden proberen terug te krijgen.

Ongelooflijk dat deze praktijk al sinds 2019 (of eerder) zijn begonnen en ondanks aandacht in de media dit in februari 2023 gewoon doorgaat.....
Zo kan ik ook rijk worden.....

8153 12 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Feb 5, 2023 om 19:54
856 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je toen je de receptenbijbel kocht niet goed opgelet waar je je vinkje zette en heb je gekozen voor abonnement met video's?

Lees hier een review

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2023 om 19:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Maar hoe bent u dan het schip ingegaan? Dat er agressieve verkooptechnieken worden gebruikt is al lang duidelijk, zelfs voor u. Was enige jaren geleden ook al bij Tros Radar. Maar ja, niet iedereen komt daar natuurlijk. Probeer het maar te storneren, d.w.z. storneer gewoon de laatste 2 maanden.

marita5
door marita5 - Feb 5, 2023 om 20:00
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laetitia Schouten ,

Eerste maand € 1,-  daarna € 19,95 per maand automatisch afgeschreven .
Op ieder moment per direct opzegbaar .

Binnen de eerste 30 dagen van het lidmaatschap kun je je binnen 30 dagen per direct en kosteloos afmelden via de mail of het afmeldformulier. Indien dit niet gebeurt, betaal je vanaf de tweede maand €19,95 per maand via automatische afschrijving. Bij afmelding via de mail of het afmeldformulier blijf je toegang houden waarvoor je betaald hebt en stopt het abonnement na je gekozen periode. Na aankoop krijg je direct je inloggegevens van je automatisch gecreëerde account om het programma te bekijken.

De voorwaarden :

12. Online abonnementen: looptijd, opzegging en verlenging

12.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, geldt een overeenkomst voor online abonnementen voor onbepaalde tijd, ingaande op de dag dat de overeenkomst tot stand is gekomen.

Bij iDEAL, Bancontact en machtiging wordt het abonnement geïncasseerd via doorlopende automatische incasso.
Bij PayPal via automatische PayPal betalingen.

12.2 Indien het abonnement een gratis kennismakingsperiode kent, geldt na verloop daarvan de overeengekomen, althans de op dat moment geldende periodieke vergoeding; betaling daarvan dient steeds van tevoren plaats te vinden op de door S&H verlangde betaalwijze bij gebreke waarvan S&H levering kan opschorten of beëindigen, zonder voorafgaande kennisgeving.

12.3 Alle opzeggingen dienen digitaal, per mail of via het afmeldformulier https://senhpayments.nl/afmelden-lidmaatschap/ , te geschieden aan S&H onder vermelding van alle contractgegevens zoals ingevoerd bij het aangaan van de overeenkomst.
Onder contractgegevens wordt in elk geval verstaan: voornaam, achternaam en emailadres van de afnemer, productnaam, betaalmethode, referentienummer en datum aankoop.

12.4 De voor onbepaalde tijd aangegane overeenkomst kan door de afnemer worden opgezegd met inachtneming van de geldende opzeggingsvereisten en een opzegtermijn van één maand.

12.5 De voor bepaalde tijd aangegane overeenkomst kan tegen het einde van de betreffende contractperiode worden opgezegd met inachtneming van de geldende opzeggingsvereisten en een opzegtermijn van één maand.

12.6 Indien een voor bepaalde tijd aangegane overeenkomst stilzwijgend wordt verlengd, wordt deze geacht te zijn verlengd voor onbepaalde tijd; in dat geval kan de overeenkomst te allen tijde worden opgezegd met inachtneming van de geldende opzeggingsvereisten en een opzegtermijn van één maand

ne
door neodutchio - Feb 5, 2023 om 20:04
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u hebt al 8 maanden lang niet uw rekening bekeken? Dat is maar 1 persoon aan te rekenen hoor.

sira
door sira - Feb 5, 2023 om 20:20
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Bij een volgende webshop eerst de voorwaarden lezen voor u op bestellen klikt. Waarschijnlijk heeft u zelfs een vinkje gezet dat u akkoord ging met de voorwaarden.

rj
door rjw - Feb 5, 2023 om 22:09
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe werkt die agressieve verkooptechniek? (Ik ken heel die Oscar Helm niet). Wordt je gedwongen om een abonnement te tekenen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2023 om 10:10
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helaas heeft u niet eerst goed gekeken hoe betrouwbaar Oscar Helm is nu ik na even zoeken zie dat er al sedert 2017 en ook in 2020 waarschuwingen zijn via o.a. Radar van Avro/Tros en ook andere waaronder ook deze: https://nl.trustpilot.com/review/helmonline.nl

Tja, u geeft aan dat heeft u nu zelf ook gezien. U zou een poging kunnen doen om geld terug te vorderen maar dat zal u geld en moeite kosten en bovendien geen enkel succes hebben omdat u zelf akkoord bent gegaan met dit 'abonnement'.

Ergo, nu per onmiddelijk opzeggen met inachtname van de opzegbepaling en daarna niet meer betalen. Dat wil zeggen, indien er dan nog wordt afgescheven meteen storneren en bij de bank de afschrijvingen laten storneren.  (@MARITA5 gaf u al uitgebiede info m.b.t. de geldende opzegregeleing.

marita5
door marita5 Feb 6, 2023 om 13:06
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , de link van u heeft niets te maken met Oscar Helm , zie deze link https://fitvooralles.nl/oscar-helm-happy-healthy/

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2023 om 13:24
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad maar als gezegd en in nu iets andere woorden 'het barts'van negatieve kritiek, zoals Ts zelf ook al heeft gezein waaronder deze: https://radar.avrotros.nl/forum/acties-reclame-f27/foute-verkooptechniek-van-oscar-helm-en-s-h-uitgev-t179243-s60.html

tdmduc
door tdmduc - Feb 6, 2023 om 16:14
704 Antwoorden / 2 Vragen

Tja als je hier koopt....misschien de volgende keer gewoon naar een winkel gaan. Kan je ook passen en zo.

https://nl.trustpilot.com/review/helmonline.nl?stars=1

marita5
door marita5 Feb 6, 2023 om 16:18
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@tdmduc , deze link heeft niks te maken met Oscar Helm , gaat over afvallen ( dieet ) tenzij je afvalt met een helm op je hoofd ;-))  , zie mijn reactie boven u , onder @heremietkreeft .

Th
door Thomas8 - Feb 9, 2023 om 12:28
1 Antwoorden / Vragen

Beste Laetitia,

Dit is Thomas van de klantenservice.

Het is jammer om te horen dat je ongewenst abonnee bent geworden. Op de productpagina, de bestelpagina (bovenaan staan bulletpoints) en in de algemene voorwaarden staat vermeld dat je in het pakket gratis de eerste maand van het video abonnement kan krijgen als één van de bonussen.

Om dit aan te kopen samen met het boek of ebook (je kunt ook los het boek of ebook kopen), is het verplicht om de checkbox aan te vinken onderaan de bestelpagina met de tekst: "
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden, de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie en dat ik na de eerste gratis maand een betaald abonnement neem op Het Ultieme Afslank Programma van €19,97 per maand dat ik op ieder moment kan stopzetten via de mail of het afmeldformulier."

Zie ook de afbeelding bovenaan dit bericht.

Wij vinden het vervelend dat het zo voor je gelopen is. Daarom hebben we alle betaalde termijnen voor je teruggestort.

Met vriendelijke groet,
Thomas (klantenservice)

P.S. Ten aanzien van de laatste twee reacties in deze discussie: wij niet het bedrijf zijn achter helmonline.nl. De gedeelde link van Trustpilot heeft dus niets met ons bedrijf te maken, namelijk https://nl.trustpilot.com/review/helmonline.nl.

Ka
door KaatjeK - Oct 8, 2023 om 21:15
1 Antwoorden / Vragen

HappyHealthy laat een vinkje in het bestelproces aanstaan (ook al is dit niet toegestaan). Je dénkt dat je alleen een boek bestelt, maar ongewild en ongemerkt bestel je ook een abonnement.

let op: Oscar Helm is ook Bernard Favier van PuurFiguur. Laat je niet beetnemen!

JMA2
door JMA2 Oct 8, 2023 om 23:24
117 Antwoorden / 2 Vragen

Beetnemen is al gebeurd. Maar er is geen sprake van beetnemen. Er is sprake aan een gebrek aan leesvaardigheid en begrijpend lezen.

di
door dinolog - Oct 9, 2023 om 11:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

De betaling is toch eenvoudig te blokkeren met een telefoontje naar de bank!?

an
door angelacmyterpstra@live.nl - Dec 22, 2023 om 16:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook sinds de zomer notabene voor 2 boeken het schip in gegaan en ontdek nu dat er maandelijks wordt afgeschreven.  Graag bericht hoe ik dit behalve afmelden kan terughalen.