rx
door rxr Apr 9, 2013 om 03:22
Voeding & gezondheid

Bezoek een dieet-toetje voorschotelen

Hallo allemaal,

Ik kwam dit recept op internet tegen:
http://dieet-wereld.nl/toetjes-voor-als-je-op-dieet-bent-panna-cotta/

Nu krijg ik iemand op visitie die al enkele maanden op dieet is en nu vraag ik mij af als iemand dit zou kunnen waarderen of dat ik daar juist iemand mee tegen de borst stuit.

Advies?

657 6 Rapporteer

empyria
door empyria - Apr 9, 2013 om 06:15
504 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag het aan die persoon zelf...

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2013 om 09:32
16934 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt het juist het toppunt van gastvrijheid en een liefdevol meedenken dat je een ander dessert speciaal op haar/hem gericht op tafel zet. Denk dat dit heel erg gewaardeerd word. Eet smakelijk.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2013 om 10:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt er natuurlijk maar helemaal aan om wat voor reden die gast een dieet volgt. Puur om af te vallen? Of heeft hij/zij een aandoening?

Gewoon vragen dus.

ge
door gerben71 - May 4, 2013 om 21:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als je rekening houdt met het dieet van de gast lijkt het me niet dat je hem/haar tegen de borst stuit.
Dus, gewoon dat dieet-toetje maken en serveren zou ik zeggen.

tenormin
door tenormin - May 4, 2013 om 21:27
16934 Antwoorden / 108 Vragen

en, rxr, heeft uw gast genoten van uw diner en speciaal voor hem/haar klaargemaakt dessert?

diadino
door diadino - May 12, 2013 om 11:19
49 Antwoorden / 2 Vragen

sorry dat ik het zeg, maar zonder overleg met het persoon zelf, rekening houden met iemands dieet vind ik niet kunnen, tenzij het dieetgebruik bij je bekend is.
beste manier om er rekening mee te houden is nog altijd overleg met het persoon zelf.
als je bv voor mij een suikervrij gebakje serveert omdat ik diabetes heb, dan mag je het echt zelf opeten. aannemen dat iets goed voor iemand is zonder het te vragen levert vaak ongemakkelijke situatie's op, als je het gewoon vraagt, dan heb je duidelijkheid en heeft de dieethouder gewoon iets wat hij /zij lekker vindt en binnen zijn dieet past. het is dan misschien geen verrassing meer, maar ik zou het in ieder geval meer waarderen dan dat je voor mij zou bedenken wat goed voor mij is.....