Biologische winkel niet te vertrouwen??
Biologische winkels niet te vertrouwen???
Ik eet al jaren biologisch en zoals bekend is dit niet echt een voordelige manier van leven zodat een aanbiedinkje af en toe best welkom is. Wat blijkt echter is dat de aanbiedingen die theatraal op de schappen uitgestald staan met een groot bord met een mooie goedkopere prijs blijken vaak fake te zijn. Wanneer ik de kassabon, waar je overigens ook nog in dit soort winkels uitdrukkelijk om moet vragen, later controleer blijken die zogenaamde aanbiedingen voor de normaal geldende dure prijs aangeslagen te zijn. Een voorbeeldje vorige week zaterdag 17 Oktober kocht wat artikelen bij biologische winkel ‘Dynamiek ‘ in de Turfstraat bij de markt in Arnhem. Hoog opgestapeld vlak bij de kassa lagen honingkoeken groots aangeprezen van € 1,89 voor € 1,49 . Vijfig cent korting. Ik kocht ze en keek er eigenlijk al niet meer vreemd van op dat ik op mijn kassabon gewoon € 1,89 zag staan. Toen ik de eigenaar hierop attandeerde keek die me koel aan en zonder zijn excuses aan te bieden gaf hij me de 2 kwartjes retour, alsof het de raar was dat ik reclameerde. Een week daarop weer hetzelfde: een fruitsoort verkeerd op de bon. Toen ik over deze fout reclameerde vertelde de bedrijfsleidster die toen “regeerde” dat men aanbiedingen niet in de kassa kon verwerken. Vreemd want ik heb 20 jaar in winkels gewerkt en zelfs in de meest simpele kassa systemen van 20 jaar geleden al kon men prijzen ook tijdelijk aanpassen. Ik adviseerde haar als men aanbiedingen niet in de kassa kan verwerken dan ook geen aanbiedingen te doen. Ik heb de ernstige verdenking dat men het wel goed vindt zo en oude mensen, mensen die niet snel kunnen rekenen of mensen die te goed van vertrouwen zijn op deze mannier een poot uittrekken. Want het zijn wel ‘toevallig’ altijd de verkeerde te dure prijzen en het gebeurt ook elke week wel een aantal keren bij vele klanten. Wanneer met dus elke week regelmatig een paar bezoekjes aan de toch al dure biologische winkel brengt, is men op jaar basis voor zeker een paar honderd euro opgelicht als men zijn bonnetjes niet checked en voor de winkelier betekend het duizenden euro’s extra omzet. Kijk als het mogelijk is mee op de display naar de aangeslagen bedragen vraag dus om de bon en controleer de prijzen en vooral de aanbiedingen. Overigens is het niet alleen deze biologische winkel van belang. Ook bij alle andere biologische winkels waar ik kom en bij grote supermarkten maak ik het elke week mee dat aanbiedingen niet doorberekend zijn. Biologisch eten hoort bij een idealistische manier van leven en men hoopt dat de uitbaters van juist zo’n bedrijf netjes met de natuur maar zeker ook netjes met hun maatschappij bewuste klanten omgaan. Als men de eigenaar al niet in de prijzen kan vertrouwen vraag ik me nu steeds meer af kan men de inkoop wel vertrouwen en is dan ook wel echt alles biologisch ???
Martin Smolders
Gewoon niet meer naar die winkel gaan. Net zo makkelijk.
Of je stopt helemaal met dat biologische gedoe en gaat weer normaal eten. Zo hou je geld over en ook normaal eten moet aan bepaalde eisen voldoen.
Niet dat ik het vindt kloppen van de winkel, maar je bonnetje controleren blijft natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid.
[quote=anicu schreef op zondag 24 okt 2010, 12:47]Gewoon niet meer naar die winkel gaan. Net zo makkelijk.
Of je stopt helemaal met dat biologische gedoe en gaat weer normaal eten. Zo hou je geld over en ook normaal eten moet aan bepaalde eisen voldoen.
gewoon niet meer naar deze winkel gaan helpt niet want bij elke biowinkel in Arnhem maar ook normale supermarkten kloppen regelmatig de prijzen op de bonnetjes niet en 'toevallig' altijd te hoge prijzen.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerIk moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome
als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer