beautyfull
door beautyfull Nov 26, 2007 om 11:07
Voeding & gezondheid

Borderline patient

Mijn vriendin is een borederline patient en moet van het DWI naar een leer/werk project anders wordt haar uitkering stopgezet.Ze heeft een paar testen gehad en uiteindelijk is terecht gekomen bij PANTAR,dat is een leer/werk plek voor mensen met een psychische beperking.Mijn vriendin heeft is vaak depresief(vooral deze tijd van het jaar),slaapt slecht en heeft moeite met uit bed komen.dit heeft ze aangegeven in al die gesprekken die ze heeft gehad.nu moet ze van maandg tot vrijdag van 9 uur tot vier 4 naar zo'n leer/werk project van oost naar west en zie daar vreselijk tegenop.dat kan ze niet opbrengen en wordt nog meer depri van.ze wilt wel en men zegd dat ze rekening met haar situatie zullen houden,maar dat doen ze niet.wat is hier aan te doen?

1036 11 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Nov 26, 2007 om 12:08
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Dit is een lastig probleem.
Ik kan u adviseren contact op te nemen met het juridisch loket.
Klik op de volgende link voor meer info:

Juridisch
loket

Vrgr. AF

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2007 om 12:21
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vraag mij in rede af of u zich daar wel mee moet bemoeien anders dan uw eventuele zorg uiten.

U geeft zelf aan dat een en ander plaats vindt op basis van test resultaten en begeleiding dus hoe je het wendt of keert juist met de bedoeling om reïntegratie te bewerkstelligen. Dat iemand met een dergelijke achtergrond daar "benauwd"tegen aan kijkt is zo begrijpelijk als wat en zeker in een context dat hetzelfde fenomeen zich voordoet, vaak, bij mensen die langdurig werkloos zijn geweest of om andere reden uit het arbeidsproces zijn geweest. Het zal absoluut de bedoeling zijn om haar weer in enige vorm van ritme te krijgen. En inderdaad, er is dus een duidelijke stok achter de deur op basis van het eventueel gaan korten op de uitkering. En dat is m.i. ook niet onterecht als er wel degelijk kansen aanwezig lijken op basis van testresultaten en begeleiding.

vladja
door vladja - Nov 26, 2007 om 12:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Extra depressief zijn in deze tijd van het jaar is vaak een gebrek aan licht. Mogelijk komt uw vriendin in aanmerking voor lichttherapie. Als ze daar minder depressief van wordt, zien andere zaken er gelijk ook positiever uit.

Vladja

stacey
door stacey - Nov 26, 2007 om 12:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Er is weinig aan te doen, het is verplicht mee te werken aan je herstel/verbetering van je situatie ( om je uitkering te behouden) dus ze zal het zeker moeten gaan proberen, als er problemen komen/zijn moet ze het daar aankaarten en zullen ze naar de mogelijkheden/wijzigingen kijken.

Ze hebben daar genoeg ervaring met dit soort zaken dus het komt heus wel in orde.

Structuur is wel een belangrijke factor om verbetering te kunnen bewerkstelligen, dus daar zal het plan ook op gericht zijn ( en niet op keihard werken ed, ze houden echt wel rekening met de mogelijkheden/beperkingen )

--men zegd dat ze rekening met haar situatie zullen houden,maar dat doen ze niet.--- Dat doen ze echt wel op het moment dat ze daadwerkelijk in het traject zit.

Misschien moet je vriendin ook eens met huisarts gaan praten of lichttherapie misschien een optie voor haar is om de (winter) depressie wat te verlichten, dat scheelt wellicht al wat om wat makkelijker te kunnen starten.

Succes,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2007 om 12:43
16959 Antwoorden / 202 Vragen

het lijkt mij dat een huisarts niet meer de juiste plaats is aangezien hier al veel meer specialistische psychologische/psychiatrische begeleiding aan de orde is. Het is wel de moeite waard om het aspect van lichttherapie dan daar voor te leggen als het nog niet aan de orde is geweest

stacey
door stacey - Nov 26, 2007 om 14:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Edit redactie. Bijdragen offtopic en verwijderd.

beautyfull
door beautyfull - Nov 26, 2007 om 17:30
60 Antwoorden / 62 Vragen

Ik denk dat mijn vriendin met uw advies iets mee kan,hartelijk dank

beautyfull
door beautyfull - Nov 26, 2007 om 17:32
60 Antwoorden / 62 Vragen

bedankt stacey voor jouw goede advies.groetjes

stacey
door stacey - Nov 26, 2007 om 18:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Graag gedaan.

he
door hermannus1 - Feb 4, 2008 om 10:16
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is goed iemand te helpen die niet voor zichzelf kan opkomen, iemand als antwoord afkraken vind ik dom. Geef leiver een advies waar men iets aan heeft!!!!!!!!!!!!

________________________________________________________________

Ik zelf heb in de 40 jaar hulp geven ook zeer slechte ervaringen met allerlij zogenaamde hulp instanties. (Je kunt proberen of de stichting Mee kan helpen, ze hebben ook een internet site, ik heb zeer goede ervaringen met ze en ze kunnen je verder helpen bij het zoeken naar een andere instantie.)

Er is een stichting waar je kontakt mee kunt opnemen: http://www.stichtingborderline.nl/

Het advies om naar een rechtswinkel te stappen vind ik daarom als laatste redmiddel zeer goed. Maar vergeet daarbij niet dat je wel afhankelijk bent van deze instanties, als je ruzie zoekt ben je verder van huis.

Ik kan je voor o.a. de stemmingen etc. het advies geven, contact op te nemen met een Klassieke homeopaat(moet beslist een klassieke zijn!!!!!!) deze kan veel voor haar doen. De oorzaak wordt aangepakt, en niet de bijverschijnselen. Je bent er dan ook echt van af!!! Ik heb al vele wonderen gezien en mensen helemaal zien veranderen daardoor. De meeste ziekenfondsen vergoeden het.

(In Zutphen houd de directrice van de school voor homeopatie praktijk, meestal 2x per jaar consult bij haar, de rest per telefoon.)

Als ze dat niet wil kan ze Resque proberen, is te verkrijgen bij de drogist. (is een mengsel voor noodgevallen en puur natuur)

De spray kost € 7,95 en druppels € 9,20

Je kunt eventueel in kontakt komen met mij via:http://shambhalareikimasterherman.punt.nl/?gr=766665

als je nog ergens hulp bij nodig hebt, help ik graag,

ik heb eventueel ook op verzoek een speciaal Messenger adres daarvoor.

iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn, ook je vriendin.

Ik wil je er graag bij helpen om de eerste stap te zetten.

Ze mag blij zijn met zo`n vriendin, die er iets aan wil doen.

Ik hoop dat ik je een eind op weg heb geholpen,

Namaste,

Herman

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 5, 2008 om 16:18
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel dit al een "oud draadje is"begrijp ik dit niet geheel. Ik zie nergens iets dat op afkraken lijkt dat is ook niet en nooit de bedoeling van deze site. Antwoorden worden geacht serieus te zijn. En als (geregistreerd) deskundige mag ik vraagtekens plaatsen. Dat is absoluut niet bedoeld als kraken.