ka
door kasperarie Sep 4, 2013 om 11:20
Voeding & gezondheid

Bril met meekleurende glazen

Ik heb een bril met meekleurende glazen ,het probleem is dat de bril na 3 jaar helemaal niet meer mee kleurt.
Volgens de firma Hans anders is dit normaal,daarom geven ze ook maar 2 jaar garantie op de meekleuring.
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben.

46216 16 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Sep 4, 2013 om 16:28
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=kasperarie schreef op woensdag 4 sep 2013, 11:20]Ik heb een bril met meekleurende glazen ,het probleem is dat de bril na 3 jaar helemaal niet meer mee kleurt.
Volgens de firma Hans anders is dit normaal,daarom geven ze ook maar 2 jaar garantie op de meekleuring.
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben.

*geen ervaring, maar ik heb er wel vaker van gehoord

sw
door swat1500 - Sep 5, 2013 om 00:59
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks alle reclame zit er wel degelijk een kwaliteits verschil tussen de goedkope aanbieders zoals Hans Anders en de "echte" opticien.
Dit blijkt dus weer uit de ervaring van TS.
Hem is echter verteld wat hij kon verwachten gezien de twee jaars garantie.
Wil TS een bril met mee kleurende glazen dan zal hij een nieuwe moeten aanschaffen.

gompy2
door gompy2 - Sep 5, 2013 om 09:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bekend dat meekleurende brillenglazen niet het eeuwige leven hebben, maar na 3 jaar niet meer werken is wel erg kort.

Zet je klachten eens op een site waar contact opgenomen wordt met het bedrijf waar over geklaagd wordt, daar heb je meer kans.
De "grote klok" werkt meestal zeer goed.

Klik hier-> Klachten-1

Klik hier-> Klachten-2

Zoals ik schreef, via die site's wordt er een melding gedaan bij die bedrijven en is het slagingspercentage vrij hoog.
Niet schromen!

pino123
door pino123 - Sep 5, 2013 om 10:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 5 sep 2013, 09:21]Het is bekend dat meekleurende brillenglazen niet het eeuwige leven hebben, maar na 3 jaar niet meer werken is wel erg kort.

Zet je klachten eens op een site waar contact opgenomen wordt met het bedrijf waar over geklaagd wordt, daar heb je meer kans.
De "grote klok" werkt meestal zeer goed.

Klik hier-> Klachten-1

Klik hier-> Klachten-2

Zoals ik schreef, via die site's wordt er een melding gedaan bij die bedrijven en is het slagingspercentage vrij hoog.
Niet schromen!

Wat is de klacht dan? Dat TS goed is voorgelicht? Dat de bril twee jaar garantie heeft en na drie jaar vervangen dient te worden?

Wat een onzin?

gompy2
door gompy2 - Sep 5, 2013 om 10:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is onzin?
Dat als er op een product 2 jaar garantie [edit - redactie] wordt gegeven en een onderdeel van dat product, het meekleuren van de brillenglazen, werkt niet meer na 3 jaar, mag daar best tegen gereclameerd worden.
Meekleurende brillenglazen moet wel langer hun werking blijven doen als 3 jaar, zie info op internet.
Op bijna alle producten zit een "garantie-periode" van 2 jaar tegenwoordig, houdt dat in dat je niet meer mag reclameren als onderdeel van een product niet meer functioneert na 3 jaar?
Zou niet weten waarom niet.
Ik geef een tip hoe TS wel zijn/haar gelijk kan proberen te halen, simpel en meestal doeltreffend.

hans anders
door hans anders - Sep 5, 2013 om 16:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kasperarie,

Hans Anders lever twee jaar garantie op productiefouten. Mocht de bril niet meer meekleuren dan kan de bril een nacht in de koelkast worden gelegd en hierna in de zon. Het proces voor meekleuren wordt hierdoor weer geactiveerd.

Wanneer dit niet blijkt te helpen, adviseren wij om de klacht via onze site op het contactformulier te melden. http://www.hansanders.nl/informatie/145-contact/

Met vriendelijke groet,
Hans Anders

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 5, 2013 om 16:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt Hans,

Maar ik heb ervaring met de diepvriezer, op -18 werkte het beter en door de zon later werken ze inderdaad weer.
Koelkast nooit geprobeerd maar je moet niet 3 jaren wachten maar dit eerder doen, omdat de UV straling de werking langzaam verminderde.

Gewoon elk jaar 1x vriezen, en de volgende ochtend ontdooien in de zon en dan gaan ze moeiteloos 8 jaren mee.
Alleen zijn mijn ogen zo slecht dat ik deze nog goed kleurende toch moet vervangen maar daar is Hans Anders niet duur mee.

Ik weet echter ook dat duurdere winkels vaak dezelfde glazen verkopen dus waarom meer betalen?
Ik ga dus wegens slechtere ogen en toch krassen, maar dat mag na 8 jaren zwaar gebruik.

ikbenik
door ikbenik - Sep 5, 2013 om 19:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 5 sep 2013, 16:48]Bedankt Hans,

Maar ik heb ervaring met de diepvriezer, op -18 werkte het beter en door de zon later werken ze inderdaad weer.
Koelkast nooit geprobeerd maar je moet niet 3 jaren wachten maar dit eerder doen, omdat de UV straling de werking langzaam verminderde.

Gewoon elk jaar 1x vriezen, en de volgende ochtend ontdooien in de zon en dan gaan ze moeiteloos 8 jaren mee.

Bedankt voor de tip! :-))

jantom
door jantom - Sep 6, 2013 om 13:09
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds mijn 20e jaar meekleurende glazen. De eerste decennia die van Rodenstock en later ook van andere merken zoals Hoya. Nooit dit soort problemen meegemaakt.

Toen ik 63 jaar oud werd (2 jaar terug) heb ik weer normale glazen genomen omdat ik in de avond wat meer licht nodig heb. Het scheelt niet veel (maar het scheelt) en de glazen zijn ook goedkoper (in ieder geval minder duur).

Niet-meekleurende glazen geven in de avond iets meer licht door dan die meekleurende glazen. Overdag is het verschil uiteraard groter ~ daar zijn ze ook voor bedoeld.

co
door contigo1948 - Sep 6, 2013 om 14:57
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al 6 jaar een bril met dezelfde meekleurende glazen, ze werken nog steeds, maar moet erbij zeggen dat ze wel van een erkende opticien komen. Ik heb inderdaad ook het idee dat een zaak als Hans Anders en andere mindere kwaliteit leveren. Na 3 jaar helemaal geen werking meer lijkt me wat te veel van het goede, misschien zou u de fabrikant van de glazen eens kunnen benaderen?

gompy2
door gompy2 - Sep 6, 2013 om 16:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jantom schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:09]Ik heb sinds mijn 20e jaar meekleurende glazen. De eerste decennia die van Rodenstock en later ook van andere merken zoals Hoya. Nooit dit soort problemen meegemaakt.
Ik heb diverse mensen in mijn kennissen/vrienden/familiekring die ook een bril hebben met meekleurende glazen en die ook niet de problemen hebben die topicstarter heeft ondevonden na 3 jaar, en toch zijn 2 daarvan klant bij Hans Anders en hebben ook de brillen van dat bedrijf. Met zoeken op internet zal men ook vinden dat de levensduur veel langer is als die van TS aangeeft.
Het vervelende voor iemand die dat overkomt en gaat reclameren is dat men vaak het bos in wordt gestuurd, zoals nu is gebeurd bij TS en waarbij Hans Anders aangeeft dat er maar 2 jaar garantie op de meekleurende glazen zit. Wat moet men dan doen?
Het aannemen voor zoete koek of hulp zoeken. Dat hulp zoeken heeft er nu toe geleidt dat omdat er wat is gepushed, de webcare van Hans Anders heeft gereageerd, alleen is het erg stil rondom topicstarter nadat die de eerste vraag heeft gesteld.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2013 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook twee brillen met meekleurende glazen een leesbril en een voor de verte, allebei meer dan 7 jaar oud. Maar dat meekleuren werkt nog steeds prima. Zonder koel-of vrieskast. Niet van HA.

Ik vraag me ook af waarom dat advies door Hans Anders niet in de winkel is gegeven. Of wilden ze liever een nieuwe verkopen?

@gompy2

Het niet meer reageren door een Ts komt helaas vaak voor.

vr1944
door vr1944 - Sep 6, 2013 om 16:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het niet meer reageren door een Ts komt helaas vaak voor.

Het antwoord van TS is toch duidelijk , Waarom moet TS nog reageren op al dat meestal geleuter van die zogenaamde experts?

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2013 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 6 sep 2013, 16:53]Het niet meer reageren door een Ts komt helaas vaak voor.

Het antwoord van TS is toch duidelijk , Waarom moet TS nog reageren op al dat meestal geleuter van die zogenaamde experts?

Waar leest u dan een antwoord van de Ts?

co
door contigo - Sep 6, 2013 om 17:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, het zal wel aan mijn bril (grinnikt) liggen dat ik niets van TS zie, toch maar naar Hans Anders gaan dan ??

gompy2
door gompy2 - Sep 6, 2013 om 17:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1,

Klopt en verder reageren is dan eigenlijk verspilde moeite en vermoeiend en leidt tot rare reactie's van "deze of gene" ;-)

grtn