ro
door roderakker Jul 30, 2013 om 20:58
Voeding & gezondheid

Colour run

dat gekleurde stof dat ze strooien bij zon colour run , dat moet wel haast schadelijk zijn om in te ademen.
wat is het en wat gebeurt er als je het insnuift?

5988 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2013 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is dat kleurstof en kan dat helemaal geen kwaad, zeker niet als één keer meedoet

ve
door verwijderd - Jul 30, 2013 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zeggen zelf van niet:

Hoe wordt het kleurpoeder gemaakt? Doet het pijn of kan ik er schade van oplopen?
Hahaha! We zijn dol op deze vraag!! Nee, het doet absoluut geen pijn! Het voelt alsof je beland bent in een suikergevecht!

Weet je het zeker???
Ja. Dat weten wij 100% zeker. Het poeder wordt gemaakt van natuurlijk gekleurd maïszetmeel. Het is niet schadelijk voor de gezondheid en geheel biologisch afbreekbaar.

Beïnvloeden de ‘’Kleurenzones’’ je ogen of je ademhaling?
The Color Run™ kleuren poeder is natuurlijk biologisch maïszetmeel. Het is 100% VEILIG. Zoals met alle soorten stof wil je deze natuurlijk zoveel mogelijk uit je ogen houden. Onze ‘Color Heroes’ zullen zoveel mogelijk beneden ooghoogte mikken als je voorbij loopt. Sommige Color Runners kiezen ervoor om een bril of zonnebril te dragen om hun ogen te beschermen anderen een bandana of een mondkapje om hun mond te beschermen. Deelnemers met lenzen in, raden wij sterk aan bescherming in de vorm van een veiligheidsbril of duikbril te dragen! Deelnemers met astma raden wij sterk aan een mondkapje of bandana te dragen!
bron

ve
door verwijderd - Jul 30, 2013 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

concierge schreef op dinsdag 30 jul 2013, 20:58: dat gekleurde stof dat ze strooien bij zon colour run , dat moet wel haast schadelijk zijn om in te ademen.
wat is het en wat gebeurt er als je het insnuift?

de kleurstof waar ik mijn textiel mee verf is zeeeeer schadelijk en dat wil je beslist niet in ademen ; hoe weet ik dat men onschadelijke verf gebruikt?

ve
door verwijderd - Jul 30, 2013 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik loop op achter, wat is dit nu weer voor hip gedoe?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@concierge, het is geen textielverf, heb je al op het rode "bron" van diumenge geklikt?
@zoekster: ik doe er ook niet aan mee...

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, er ontbreekt een vraag: mag je met rollator "rennen"? Zal best een leuke happening zijn. Goh, wat is het soms jammer dat de tijd vliegt...

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 31 jul 2013, 00:33: Haha, er ontbreekt een vraag: mag je met rollator "rennen"? Zal best een leuke happening zijn. Goh, wat is het soms jammer dat de tijd vliegt...

je mag ook wandelen :P

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

als ik op mijn werk met de bladblazer blaas, dan adem ik ook veel stof in.
Dat is nog maar gewoon zand etc .
Maar ik loop soms wel een maand te hoesten daarna.
En ik ben een niet-roker dus de trilhaartjes in mijn longen doen nog gewoon hun werk omdat stof er weer uit te werken.
Maar bekend is dat alle fijn stof je levensduur verkort.
En in de landen vanwaar dit is komen overwaaien wisten ze kennelijk niet van de risicos voor de gezondheid; werken ze daar ook met maismeel?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

verder is ook de natuurlijke kleurstof vaak ge E-nummerd en niet geheel onschadelijk.
om welke natuurlijke kleurstoffen gaat het?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom die paniek over dat kleurstof, je zou het kunnen eten dus zo schadelijk is het niet. alles is overigen schadelijk als je er teveel van binnen krijgt. zelfs water.

Niet zo angstig doen, dan heb je geen leven meer.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2013 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorzorgsmaatregelen
Buiten bereik van kinderen (t/m 6 jaar) gebruiken en bewaren. Vermijd direct contact met de ogen (let op met lenzen) en inademing. Niet gebruiken op beschadigde, geïrriteerde of gevoelige huid. Geadviseerd wordt om beschermende bril en mondmasker te gebruiken voor langer gebruik.
Telefoon, fototoestel, camera goed beschermen tegen het poederstof. Afdekken in een stofvrij omhulsel, gebruik maken van kappen voor de lenzen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2013 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.royal-colours.nl/epages/64145323.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/64145323/Categories/%22Kleuren%20poeder%20-%20informatie%22

ve
door verwijderd - Aug 7, 2013 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja die was nog voor kaasbroodje die kennelijk nooit heeft gehoord van COPD

ve
door verwijderd - Aug 7, 2013 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het is 100% veilig, totdat blijkt dat het toch niet veilig is!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2013 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd topic, net alsof de vraagsteller zelf de antwoorden wil geven.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2013 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf verder moeten zoeken en ontdekt dat het allemaal niet zo onschuldig is .
degenen die dit willen bagetelliseren moeten dat vooral doen dus leef je uit : ik houd ontzettend van kleur maar wil geen pigment inademen .
dus voor je iets aanprijst uit naiviteit : weet wat je schrijft!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2013 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stof is altijd schadelijk voor je longen dat weet toch iedereen.
Hoe denk je dat men aan stoflongen komt, niet doordat men klinkers inademd.