jo
door johanna58 Mar 26, 2020 om 09:26
Voeding & gezondheid

Corona en toch cursus met 8 personen!

Mijn nichtje werkt op een KDV en de werkgever heeft besloten dat ze op cursus gaan. Ongeveer 8 personen in een ruimte. Haar collega’s gaan akkoord! Mijn nichtje heeft het RIVM gebeld en het mag gewoon!
ik begrijp het niet en mijn mond viel open!

1255 8 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 26, 2020 om 09:31
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Bewerkt: Als men bij het RIVM stelt dat het mag blijft bij mij toch de vraag of men bij het RIVM dan de rechtlijnen volgt.
Het lijkt mij een goed idee om deze vraag dan voor te leggen bij het Ministerie van Volksgezondheid : https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-volksgezondheid-welzijn-en-sport/contact  Zie de inmiddels ook gegeven reactie van @DIUMENGE waaruit blijkt dat het op dit moment nog zou mogen. Ik arceer 'dit moment' omdat er steeds wijzigingen komen / kunnen komen in de maatregelen.

diumenge
door diumenge Mar 26, 2020 om 10:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/maatregelen-en-handhaving

Tot wanneer geldt dit?

Alle maatregelen gelden tot en met 6 april. Er vinden geen evenementen plaats tot 1 juni.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 26, 2020 om 10:49
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, ook op dit moment is er weer beraad en blijven aanpassingen mogelijk. Helaas waar en dus wel iets waar een werkgever rekening mee dient te houden. Nu mag het nog maar of het morgen of volgende week nog mag???

Tr
door Trostomaat Mar 26, 2020 om 11:38
239 Antwoorden / Vragen

Gisteren was er crisisberaad. De uitkomst gisterenavond: geen verandering in de maatregelen.

gerbera
door gerbera Mar 26, 2020 om 16:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat meer vertrouwen in het RIVM hebben en minder onrust zaaien zou sieren in deze periode. En waar gaat het helemaal om, we lopen ook met tientallen door winkels en met grotere aantallen door supermarkten. Het gaat hier niet om een samenscholing. Maar ja dit is precies wat de TS wil horen, gelijk hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 26, 2020 om 16:33
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik bedoel met mijn reactie dat indien er de komende dagen wijziging komt in de maatregelen zoals ze nu gelden de bedoelde werkgever daar dan ongetwijfeld rekening mee zal houden. De uitkomst gisteren was: geen verandering maar niemand van ons heeft een 'glazen bol'.
Hoe dan ook heb ik er vertrouwen in dat men al naar gelang de situatie dat vraagt de juiste maatregelen blijft nemen in ons aller belang.

gerbera
door gerbera Mar 27, 2020 om 09:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom dan een verwijzing naar het ministerie, deze handelen in nauw overleg met o.a het RIVM, en ja dat kan met de dag veranderen daar is geen glazen bol voor nodig. Denk dat de werkgever dit ook wel in de gaten zal houden.

diumenge
door diumenge - Mar 26, 2020 om 09:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat klopt ja, zie: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/24/aanvullende-maatregelen-23-maart

2. Alle overige samenkomsten worden verboden, waarbij enkele uitzonderingen gelden:
a. wettelijk verplichte samenkomsten (max 100 personen), zoals vergaderingen van de gemeenteraad als ook de Staten-Generaal
b. samenkomsten die nodig zijn voor de continuering van de dagelijkse werkzaamheden van instellingen, bedrijven en andere organisaties (max 100 personen);
c. uitvaarten en huwelijksvoltrekkingen (max 30 personen);
d. samenkomsten van religieuze of levensbeschouwelijke aard (max 30 personen).

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 26, 2020 om 09:35
7188 Antwoorden / 3 Vragen

De mogelijkheid zal dan wel aanwezig zijn om 1,5 m van elkaar af te zitten en gezond zijn.

gerbera
door gerbera - Mar 26, 2020 om 10:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

ik begrijp het niet en mijn mond viel open!

Tr
door Trostomaat - Mar 26, 2020 om 10:46
239 Antwoorden / Vragen

8 mensen samen in een kantoorruimte mag ook hoor, voor een cursus zal dat niet anders zijn. Wel alle afstandsregels en hygiënemaatregelen in acht nemen. Je kunt zelfs beargumenteren dat in die zin er geen sprake is van 'samenkomst'.

lo
door lovewinnie - Mar 26, 2020 om 11:37
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang er afstand of van 1,5 meter dus de ruimte mag dat indd gewoon. Het is blijkbaar nodig en het mag ook gewoon. Hoe denk je dat er in het zh patiënten overleg is nu?
Kan werkt in magazijn met paar honderd personen en moet werken ( distributie centrum supermarkt)

rj
door rjw - Mar 26, 2020 om 16:41
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Aals het een ruimte is van minimaal 6x4 meter kan het gewoon. Dan kan je prima op de juiste afstand van elkaar zitten.

aurora1
door aurora1 - Mar 26, 2020 om 17:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan uw mond maar weer snel dicht doen? Wat weet u beter dan het RIVM?
En wat is uw vraag?