ro
door rosmo37 Jan 13, 2011 om 13:21
Voeding & gezondheid

Diaree/overgeven bij baby's

Onze kleindochter van 9 maanden heeft nu 4 dagen diaree en overgeven....Drinkt wel haar flesje, maar die blijft niet altijd binnen....
Wat moet/ kan ze het beste eten en/of drinken???
Fruithapje en prakje maar niet geven zeker?

3986 8 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jan 13, 2011 om 13:23
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Vraag de huisarts om advies.

druifje01
door druifje01 - Jan 13, 2011 om 13:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zou ook het cosultatiebureau raadplegen. Het kan een reactie op een schrik- ervaring geweest zijn. Angst dus. In ieder geval doet u er goed aan om te laten controleren of er niets lichamelijks aan de hand is.

cathy1
door cathy1 - Jan 13, 2011 om 14:03
125 Antwoorden / 2 Vragen

na 4 dagen diarree mag je wel naar de HA hoor met zo'n kleintje, bellen dus.
Overigens is alles wat ze binnenkrijgen meegenomen, en als het alleen het drinken is prima, dat eten komt wel weer. Dat drinken is wel belangrijk, kleintjes drogen snel uit en dat is wel gevaarlijk. Houd goed in de gaten of ze wel alert is, zo ja, dan valt het met het uitdrogen ws nog wel mee. Je kunt ook even een velletje (bijvoorbeeld op haar borst) om hoog trekken, als het meteen teruggaat als je het los laat is ze niet uitgedroogd, blijft het ff 'staa'n' dan is ze aan het uitdrogen en dan moet je echt meteen de HA bellen. Je kunt eventueel ORS geven (bij drogist/ apotheek te krijgen) dit voorkomt uitdrogen.

birdies
door birdies - Jan 13, 2011 om 14:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik mag toch hopen dat je al naar de huisarts geweest bent! Vier dagen diarree en overgeven, is lang voor zo'n kleintje! Zij zijn binnen de kortste keren uitgedroogd.

Vragen als dit horen thuis bij de huisarts.

na
door naataalie - Jan 13, 2011 om 15:43
129 Antwoorden / 20 Vragen

bent u onlangs van voeding veranderd? andere flesvoeding of een ander merk potje of met andere ingredienten? overgestapt van 7 mnd potje naar 9 mnd potje? misschien is de kleine allergisch voor een van de ingredienten. is de kleine verder fit en levendig? speelt en kruipt zij lekker in de rondte? misschien is er een huisdier bijgekomen? neem in ieder geval kontakt op met het consultatieburo. die kunnen de kleine wegen en kontroleren, net als de huisarts natuurlijk.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 14, 2011 om 00:59
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag rosmo,

Kan me voorstellen dat je je als oma zorgen maakt om je kleindochter. Zou ik als opa zelfs doen, want zo'n kleintje is snel aan het uitdrogen als ze nagenoeg niets binnenhouden. Wanneer ze wel weer wat vloeistof binnenhouden zijn ze ook weer snel "boven Jan".

Doe de huidtest van Cathy. Dat kan ook bv. op de onderarm en daar met de vingertop drukken is ook goed. Wanneer de deuk langer dan 3 tellen in de arm blijft, moeten alarmbellen gaan rinkelen bij je: uitdrogingsverschijnsel.

Zeg je (schoon)dochter dat ze niet langer moet wachten met een consult aan de huisarts! Huisarts niet te bereiken? Dan er mee naar een polikliniek. Daar kun je dag en nacht terecht.

Hardware ERror MAN. (na ervaring met 3 kinderen, kleinkinderen en ziekenhuis werkervaring niet gauw in paniek)

nb
door nbw - Jan 14, 2011 om 01:41
521 Antwoorden / 24 Vragen

Ben het met je eens hrd en moeilijk gewoon zsm hulp zoeken. Het is meestal niets, maar ik zou het risico niet willen nemen. H1N1 is weer in het land.

börgemeister
door börgemeister - Jan 30, 2013 om 12:21
506 Antwoorden / 25 Vragen

[off topic - redactie]