cavaliertje
door cavaliertje Jun 22, 2005 om 11:18
Voeding & gezondheid

Dier en polis

hoi allemaal

heeft er iemand ervaring met de verzekering dier en polis.

dat zou ik graag willen weten, want we hadden een polis voorwaarden aangevraagd mischien sluit deze verzekering goed bij ons aan.

al vats bedankt voor antwoorden

groetjes cavaliertje

402 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2005 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even gekeken bij het Klachteninstituut Verzekeringen (=
ombudsman verzekeringen). Bij de aangesloten maatschappijen komt Dier
en Polis niet voor. Dat betekent dat je geen beroep op hem kunt doen in
geval van een geschil. Dat maakt dat deze verzekeringsmij. zelf zijn
regels bepaalt.

Kijk heel zorgvuldig de polisvoorwaarden vooraf na. Heel veel zaken
zijn uitgesloten van zo'n verzekering. Er zijn over diverse
dierenverzekeringen al de nodige klachten geweest, omdat bleek dat net
nou dat "ene" dingetje niet onder de dekking viel (net als zoveel
andere dingetjes). Sommige zijn daarom onder een andere naam doorgegaan.

Ik heb oude katten en geen verzekering. Alleen daarom al. Ik leg gewoon
elke maand wat opzij voor het geval de dierenarts er aan te pas moet
komen. Staat op de bank, heb ik er de rente van.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 24, 2005 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi vladja bedankt voor je antwoord.

we gaan het heel goed lezen of we het doen weet ik niet waarschijnlijk niet hij heeft best een aantal mankementen gehat en word  niet eens als hij daar weer last van zou krijgen voor verzekerd.

gr. cavaliertje

ve
door verwijderd - Jun 24, 2005 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar:

www2.trosradar.nl/

en type bij zoeken "Dier en Polis" in. Daarin worden oordelen gegeven
over deze verzekering en andere verzekeringen voor dieren. NZH (of
zoiets, ben even de juiste naam kwijt) schijnt zeer slecht te zijn (ook
even zoeken) en daar is Dier en Polis een onderdeel van volgens de
sprekers aldaar.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 24, 2005 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon doen wat Vladja zegt; regelmatig geld opzij leggen want die verzekeringen ogen leuk maar of je hebt ze nooit nodig of ze dekken nu net niet wat jouw dier nu net mankeert. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2005 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben wel verzekerd bij dier en polis. deze zijn wel aangesloten bij vrzekeingkamer/ombudsman staat in de polisvoorwaarden van hun, daa kan je terecht met eventuele klachten.. totnu toe ben ik heel tevreden over dier en polis.. heb een paar keer maadarm ontstekinggehad met mijn hond en allemaal vergoed gekregen.. laat j goed vorlichten en je komt niet voor verassingen te staan. ze zijn ook geen ondrdeel van de NHZ..dier en polis zit in arnhem geloof ik nhz zit ergens anders.. heb heel veel research gdaan voor ik de verzekering afsloot en daar kwam dier en polis als beste uit de bus! succes met je keuze!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze maatschappij komt mij niet bekend voor.

Zoals Vladja al zei, in de polisvoorwaarden van dit soort maatschappijen staan vaak behoorlijk wat uitsluitingen, zodat verzekeren lang niet altijd een goede optie is. Het is echter verstandig de polisvoorwaarden goed na te lezen.

Navraag bij het Klachteninstituut Verzekeringen en bij de Kamer van Koophandel kan soms ook al heel wat bruikbare informatie opleveren.

In het verleden zijn er al wel een paar maatschappijen geweest die zich bezig hielden met het verzekeren van dieren. De meeste van die maatschappijen zijn inmiddels opgeheven/failliet of overgenomen, waarna deze producten uit de markt zijn gehaald. Slechts een enkele maatschappij geeft redelijk goede tot goede polisvoorwaarden af voor de verzekeren van dieren, en dan gaat het vaak nog om een speciale categorie dieren (bv. uitsluitend paarden).

Denk dus nog eens goed na voordat u aan een dergelijke verzekering begint, of laat de polisvoorwaarden ook nog eens nalezen door iemand die een gedegen kennis heeft op het gebied van verzekeringen en dus snel de 'knelpunten' uit de voorwaarden kan belichten.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja maar is dat niet bij iedere verekering zo?? of het nu gaat on een autoverzekering of een ziektkostenverzekering voor mens en dier.. het is toch altijd belangrijk de voorwarden te lezen? ik vind het jammer dat er altijd zon discussie over de verzekeringen voor huidieren is.. hierdoor krijgt het allemaal zon nare bijsmaak en wordt het m.i. opgeblazen.. kijk, mensen di tevreden zijn over een maatschappij hoor je niet, je hoort alleen de klachten.. bij de ene maatschappij meer dan bij de ander, maar door je goed te laten voorlichten kom je niet voor verrassingen te staan en is een verekering juist een goede oplossing.. als je maar weet waarteen je je verzekert. een maatschappj kan nu eenmaal niet alles dekken, aan jou de keuze wat je wil en voor welke prijs.. daarom heb ik voor dier en polis gekozen...

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jungle,

Als Dier en Polis zegt aangesloten te zijn bij het Klachteninstituut
Verzekeringen, waarom komen ze dan niet voor op de ledenlijst? Het
Klachteninstituut publiceert speciaal die ledenlijst op hun site, zodat
mensen kunnen checken of een maatschappij is aangesloten voor het geval
dat er een meningsverschil is.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ook even mijn reactie over dier en polis. Heb mijn pub direct verzekerd. Betaal 12,- euro per maand. Maken geen problemen met uitbetalen. Chippen en steriliseren e.d. wordt vergoed. Medicijnen operaties ook. Voor een ouder dier met al veel klachten is dit niet geschikt deze bestaande klachten worden waarschijnlijk uitgesloten. Dus geld opzij zetten. Ben tevreden.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Vladja - Dier en Polis is wèl aangesloten bij het klachteninstituut verzekeringen. Je moet kijken onder het kopje 'tussenpersonen'- Groeten - Paul

http://www.klachteninstituut.nl/default.asp?pagina=633&bedrijf_nr=7574&table_id=0&letter=D

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dier en Polis BV
Ijsselburcht 3
6825 BS
Arnhem
Aansluitnummer:20023851
Individueel aangesloten