fonzerello
door fonzerello Dec 28, 2019 om 01:11
Voeding & gezondheid

Een consumenten betaling verloopt toch na 2 jaar

Ik zou ruim 4 jaar geleden een artikel hebben besteld bij Tommy teleshopping en niet hebben betaald, kan me er niets van herinneren, dit is toch al verlopen?

1463 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 28, 2019 om 01:16
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fonzerello ,

In 2017 had u hetzelfde probleem , dit had toen te maken met uw broer , dan maar nagaan of dit nu ook zo is .
Wordt het niet eens tijd dat u hulp zoekt bij uw financiën , al uw vorige vragen gaan over schulden en u weet van niks

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/heb-een-brief-van-de-deurwaarder-gekregen-om-tommy-teleshoppen-te-betalen?id=590317

panter22
door panter22 Dec 28, 2019 om 09:36
6599 Antwoorden / Vragen

Fonzerello heeft toen geen antwoord gehad en verder laten lopen.

marita5
door marita5 Dec 28, 2019 om 09:45
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Of antwoord gehad en hier niet gemeld . Bij de andere vragen waren er deurwaarders en incassobureaus , een puinhoop . Als ik zo moest leven was ik peu nerveu .

gerbera
door gerbera Dec 28, 2019 om 15:02
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wordt tijd dat de deurwaarder zijn TV in beslag neemt;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2019 om 10:19
16876 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft in die zin gelijk dat indien er binnen twee jaar na de aankoop niet een herinnering is geweest en die herinnering nu is herhaald is de vordering niet verjaard. Na een herinnering begint de verjaringstermijn opnieuw. Zie: https://www.geld.nl/lenen/service/verjaring-schulden en dit als aanvulling door @MARITA5 gemaakte opmerking / verwijzing waaruit dus blijkt dat u tijdig bent herinnerd. Het lijkt mij dat u dan toch maar eens moet gaan betalen om incasso en de daaruit voortvloeiende extra kosten te gaan voorkomen.

ro
door ron503 - Dec 28, 2019 om 10:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U plaatst opnieuw een vraag over deze kwestie en blijkbaar heeft u weer een brief o.i.d. ontvangen waarin u er aan herinnerd wordt dat er nog een schuld openstaat. Er was zo blijkt uit een vorige vraag al een deurwaarder ingeschakelt en zou het kunnen zijn dat er al een rechtszaak is geweest of u een laatste kans krijgt om te betalen en als u dat niet doet voor de kantonrechter mag verschijnen om de schuld te betwisten. Vorderingen verlopen na twee jaar als de verkoper geen actie heeft ondernomen om de schuld te innen maar als de verkoper dat wel heeft gedaan en in dit geval uit handen heeft gegeven dan verjaard de vordering voor de duur van 5 jaar niet en kan binnen die 5 jaar gestuit worden met een volgende stuitingstermijn. Als de kantonrechter bij verstek uitspraak heeft gedaan dan gaat de verjaringstemijn pas in als het vonnis is betekend en voor zover als mogelijk door de deurwaarder aan de schuldenaar is overhandigd.

jo
door jorisw - Dec 28, 2019 om 10:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En heb je inderdaad wat besteld? Het maakt nogal wat uit of je daadwerkelijk iets hebt besteld en niet betaald hebt, of dat je helemaal niets hebt besteld. In dat laatste geval is verjaring immers helemaal geen probleem.

Maar als je wel wat hebt besteld, waarom betaal je niet gewoon?

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2019 om 11:37
7368 Antwoorden / 14 Vragen

kan me er niets van herinneren
Vreemd dat uw geheugen op dat gebied u vaak in de steek laat maar wel weet dat er een verjaringstermijn bestaat.
Al uw vragen gaan over schulden die u al dan niet zou hebben en betalingen die u wel of niet gedaan heeft dus volg het advies van @marita5 op.

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2019 om 12:58
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u überhaupt uw vorige (en deze) vragen over geldkwesties de antwoorden gelezen? Dat u het zich niet kan herinneren wil niet zeggen dat u niets bij Tommy teleshopping heeft besteld. Dat is toch zo'n programma waar, als je snel besteld je wel 3 artikelen voor dezelfde prijs krijgt? Reken maar dat u wel aanmaningen heeft ontvangen. Dat u uw ogen er voor sluit is een ander verhaal: maar als het gestuit is zal u toch die knip, en nu veel wijder, moeten opzetzetten. Snel betalen voor er weer een deurwaarder aan te pas moet komen.
@marita5, dank je wel, speurneus. ;-)

marita5
door marita5 Dec 28, 2019 om 13:02
11524 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , schulden , deurwaarders , incassobureaus zijn bij Ts schering en inslag . De adviezen die hier worden gegeven zijn ook bij de vorige vragen gegeven . Lijkt wel een cassetteband die wordt afgespeeld , eentonig .

tenormin
door tenormin Dec 28, 2019 om 13:14
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, gelukkig moet hij en niet wij op de blaren zitten. Heb wel eens, per ongeluk - t.v. te vroeg aangezet -, reclame van Tell Sell geien. Mensen die daar niet tegen kunnen worden er enorm hebberig van "zulke goedkope" aanbiedingen. ;-)

gerbera
door gerbera Dec 28, 2019 om 15:01
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wordt tijd dat de deurwaarder zijn TV in beslag neemt;-))