El
door Elcka Aug 1, 2017 om 20:49
Voeding & gezondheid

Eieren uit een kip zijn nu giftig, is de kip en dus het kippenvlees niet besmet?

Het baard mij zorgen dat een ei nu giftig is en niemand praat over de kip die waarschijnlijk ook besmet is. Kan iemand mij uitleggen waarom ik nog wel veilig kip kan eten?

11244 17 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Aug 1, 2017 om 20:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tot het tegendeel wordt bewezen ...

Jawel, kippen zijn ook besmet en die kippen, die besmette eieren leggen moeten geruimd worden of een kuur gaan volgen ... het hangt waarschijnlijk van de kosten af!

De zaak kwam aan het rollen nadat in België het verboden middel fipronil was aangetroffen. Deze stof is voor zowel mensen als dieren schadelijk. Voor de mens kan het middel irriterend zijn en leiden tot schade aan nier, lever of schildklier. De stof kan maanden in zowel een dier als de bodem blijven zitten. Via de kip komt het in het ei en de mens terecht.

U kunt bij voorbeeld eens vleesvervangend vega-voedsel uitproberen .... misschien gezonder met kip-smaak?

Po
door Pontiac Aug 1, 2017 om 21:32
131 Antwoorden / 5 Vragen

Hans(je) je overdrijfd met het laten staan van de kip of het ei , alleen zwakke ziekelijke kinderen lees zuigelingen , zouden eventueel heel misschien wel een beetje duizelig van dat "giftige"ei kunnen worden , de meeste mensen maken van een mug een olifant  U dus ook !

hansje klein
door hansje klein Aug 1, 2017 om 23:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

TS gaat er in de vraag vanuit, dat de eieren giftig zijn ... misschien voor een zuigeling?

Ikzelf heb de informatie uit het AD ... en u kijkt waarschijnlijk een ander programma.

Wat is wijsheid? Voorzichtig blijven tot de waarheid wordt ontdekt (over drie jaar?).

Gr
door Grunn1 Aug 2, 2017 om 13:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Legkippen zijn niet voor consumptie en worden niet verwerkt tot je kipfilet die je koopt. Dus ja het is zwaar overdreven.

hansje klein
door hansje klein Aug 2, 2017 om 13:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en wie gelooft er nog in sprookjes? Eten we ècht geen legkippen?

Momenteel worden de problemen onderzocht en daarom is even niets consumeren een oplossing.

getty
door getty - Aug 1, 2017 om 21:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit zijn legkippen en geen eetkippen. Dat zijn weer andere bedrijven waar niet schoon is gemaakt met dat middel.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2017 om 21:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De kippen die die "giftige" eieren hebben gelegd, worden ook niet verkocht.

En zolang u niet ziekelijk bent en niet meer dan een ei of wat per week eet, is er ook niets aan de hand.

marita5
door marita5 - Aug 1, 2017 om 21:09
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Elcka ,

Zit het ook in kippenvlees ?

Die kans is erg klein. Leghennen zijn er voor de eieren, niet voor de kipfilet. Daar komt bij dat de stallen van besmette bedrijven zijn geblokkeerd, ook voor kippen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.trouw.nl/home/hoe-zit-het-precies-met-die-besmette-eieren-vijf-vragen~a17b59f9/

Contact NVWA ,
Consumenten en bedrijven kunnen contact opnemen met het Klantcontactcentrum via de website of 0900-03 88 (dit informatienummer kost € 0.20 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten).

gerbera
door gerbera - Aug 1, 2017 om 21:45
7369 Antwoorden / 14 Vragen

niemand praat over de kip die waarschijnlijk ook besmet is.
Is vanavond nog uitgelegd in het 8u journaal en al vele malen ook in het nieuws geweest hoe men er mee om gaat.
Niet alleen het ei maar ook de kippen en de stallen hebben deze gifstof. Het zijn legkippen welke niet voor de slacht bestemd zijn. Dus kunt u met een gerust hart uw kipje eten.
Met onderstaande link kunt u zien of ook uw eieren besmet zijn.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/biociden/fipronil-in-eieren/lijst-met-eicodes-waarvan-de-nvwa-adviseert-ze-niet-te-eten

marita5
door marita5 Aug 1, 2017 om 21:51
11528 Antwoorden / 15 Vragen

De opmerking uw eieren doet mij in de lach schieten .

gerbera
door gerbera Aug 1, 2017 om 21:54
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Och er wordt al zo weinig gelachen dus vondt ik de "woordspeling" wel op zijn plaats.

panter22
door panter22 Aug 2, 2017 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Wat gebeurt er met de kippen die uitgelegd zijn?

gerbera
door gerbera Aug 2, 2017 om 12:32
7369 Antwoorden / 14 Vragen

@panter22, ik adviseer u het nieuws wat beter te volgen. Bij de nog jonge legkippen wordt getracht deze te ontgiften. Dit omdat de aankoop investering nog niet is terug verdiend. De oude kippen worden vernietigd.

panter22
door panter22 Aug 2, 2017 om 13:11
6599 Antwoorden / Vragen

Nu worden oude kippen vernietigd. Maar normaal toch niet? Komen ze dan gewoonlijk niet in de kippensoep terecht?
Of in kippenvlees wat aanelkaar geplakt wordt, zoals kipburgers en kipfilet voor op de boterham?

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kipnuggets.:-)) Maar dat maakt niet uit. Daar zit zo weinig kip in, kan men rustig eten.:-((

gerbera
door gerbera Aug 2, 2017 om 16:35
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wordt er een beetje kippig van, zolang die niet op mijn bord ontploft zal het mij een worst zijn waar de kip vandaan komt of naar toe gaat. Misschien wel in de Kips leverworst.;-)  Kip het meest veelzijdige stukje vlees..................kip.

An
door Anneliederuiter Aug 5, 2017 om 13:47
1 Antwoorden / Vragen

De reactie van Gerbera roept bij mij vraagtekens op.

'Een kipfilet op je bord kan geen kwaad, daar wordt een ander soort kip voor gebruikt.'

Hiermee wordt de suggestie gewekt, dat  alleen legkippen last hebben van bloedluis.

Als je wél de literatuur raadpleegt, wordt duidelijk dat bloedluis een groot probleem vormt en zich moeilijk laat bestrijden.

Dus ook kippen die worden opgegeten, zullen op de een of andere manier moeten worden behandeld tegen bloedluis!

En dat de legkip niet op je bord belandt, dat betekent niet dat andere kippen niet op de een of andere manier behandeld zijn tegen bloedluis.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2017 om 15:39
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Anneliederuiter.
Zal ik u ff uit de droom helpen, bij normale bestrijding van bloedluis hoeft u niet bang te zijn dat er schadelijke besmetting optreed. In dit geval is er het verboden, en zwaar giftige, Fipronil toegevoegd aan het normale bestrijdingsmiddel. En die toevoeging heeft er voor gezorgd dat de boel vergiftigd is.

An
door Anneliederuiter Aug 5, 2017 om 18:26
1 Antwoorden / Vragen

Gerbera

Wat betreft uit de droom helpen:

'Dat er besmetting optreed moet zijn: 'Dat er besmetting optreedt'

U gaat er volledig aan voorbij, dat er enorme economische belangen zijn en dat er daarom weinig ruchtbaarheid aan gif van insecticiden in vleeskippen wordt gegeven.

Nogmaals: het feit dat legkippen niet als vleeskippen worden gebruikt, betekent niet dat vleeskippen vrij zijn van insecticiden.

Ook vleeskippen hebben last van bloedluis. En op diverse sites kunt u lezen dat het op z'n zachtst gezegd een uitdaging is om uitsluitend met milieuvriendelijke middelen deze luizen aan te pakken.

Daarom vind ik het niet tof dat u mij verwijt dat ik aan paniekzaaien zou doen.

Als je wél logisch nadenkt dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het eerder een verrassing zou zijn, als er geen gif in vleeskippen zou zitten.

En dat betekent niet dat je geen kip meer moet eten, maar er verstandig aan doet om dit voorlopig te beperken tot twee keer per week totdat er meer bekend wordt.

Het is overigens een erg slechte zaak dat de NVWA eerst 8 a 9 weken wacht en vervolgens niet de (gemiddelde) meetwaarden publiceert, zodat consumenten zelf kunnen bepalen of ze de eieren 'durven' te eten of deze toch maar liever weggooien.

Als er namelijk minieme sporen zijn, dan is dat al weer een heel ander verhaal dan dat er veel meer Fipronil in zit.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2017 om 22:15
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien gerustellend te weten dat elk gevleugelde dier bloedluis bij zich kan hebben en dat met name in gevangenschap levende dieren hier het meeste last van hebben. Zelfs uw kanariepiet, zo u die mocht hebben, kan het met zich dragen.

An
door Anneliederuiter Aug 8, 2017 om 07:16
1 Antwoorden / Vragen

'Dus u kunt gerust hart uw kip
eten' aldus Gerbera.

Toen ik aangaf dat je er donder op kunt zeggen dat hetzelfde verboden middel ook bij vleeskippen zou kunnen zijn toegepast kreeg ik het verwijt dat ik onnodig paniek ging zaaien.

En wat schertst mijn 'verbazing':

Ook onderzoek naar besmetting kippenvlees

De NVWA onderzoekt of fipronil ook in kippenvlees zit. De verboden insecticide is ook gebruikt bij een aantal vleeskuikenbedrijven, blijkt uit de administratie van het verdachte Chickfriend. Die bedrijven zijn geblokkeerd.

di
door diquydiq - Aug 1, 2017 om 21:54
32 Antwoorden / 16 Vragen

https://www.trouw.nl/home/hoe-zit-het-precies-met-die-besmette-eieren-vijf-vragen~a17b59f9/

Ge
door Genee - Aug 1, 2017 om 22:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt waarschijnlijk niet veilig kip eten, waarom zou bloedluis alleen bij legkippen voorkomen en bestreden worden en niet bij mestkippen?

De vraag is hoe het in Nederland gesteld is met de keuringsdienst NVWA.
Doet of kan deze haar werk nog wel goed doen door alle bezuinigingen in het bewaken van onze gezondheid.
Die bloedluisbestrijder stond op beurzen en wat ik lees is dat het blijkbaar een 'nieuw' bestrijdingsmiddel was.
Wanneer is dat middel voor her eerst gebruikt?

Sommige pluimveehouders gingen niet met die bloedluisbestrijder in zee, was te mooi om waar te zijn, vertrouwde de zaak niet zo, ook omdat er nogal geheimzinnig werd gedaan wat er precies in het middel zat.
Lijkt me dat de NVWA hier kennis van behoort te hebben en het nieuwe middel of het pluimveebedrijf gaat controleren.

Er zou een onderzoek moeten komen wanneer de NVWA wist van het bestaan van dit middel en wat met die kennis gedaan is.

Ge
door Genee Aug 1, 2017 om 23:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag is de lijst met codes weer uitgebreid.
Wat me verontrust is dat één code gevaar voor de gezondheid kan opleveren.
Is dat omdat er recent is gesproeid met dat middel of is op dat bedrijf meer bestrijdingsmiddel gebruikt.
Vraag me dus af of elk besmet bedrijf op enig moment na een besproeiing hoog besmette eieren heeft geleverd.
Gezien ook de reactie van een toxicoloog dat de fipronil besmetting in ongeveer 6 weken uit de kippen verdwenen is.

jo
door jorisw Aug 2, 2017 om 08:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals: legkippen zijn geen slachtkippen. Waarschijnlijk hebben veel mensen nog het idyllische beeld van kippetjes die lekker rondlopen op de boerderij, eieren leggen en op een gegeven moment worden geslacht. Het zijn echter 2 verschillende industrieen met hun eigen logistieke stromen.

Ge
door Genee Aug 2, 2017 om 09:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw
Denkt u nu werkelijk dat de legkip na de slacht niet voor menselijke consumptie gebruikt wordt? Vlees van de legkip en vleeskip komen allebei in de supermarkt.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die legkippen komen in de kipnuggets.:-))

Gr
door Grunn1 Aug 2, 2017 om 13:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Toonder: legkippen worden niet voor consumptie gebruikt en komen niet in de supermarkt, wat een onzin aanname en onnodige paniek om niks.
Tot 1 januari was de toegestane hoeveelheid giftige stof wat toegestaan was hoger dan de hoeveelheid die nu is aangetroffen. Dus vorig jaar was het niet gevaarlijk en nu wel? Als het toegestane percentage volgend jaar weer verder omlaag gaat zijn "goede" eieren van dit jaar volgend jaar ook weer slecht voor de gezondheid.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig eet ik geen kipnuggets.

Ge
door Genee Aug 2, 2017 om 14:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot
Zelfs het beetje vlees wat aan kippenbotjes zit wordt in de industrie nog afgeschraapt en gebruikt z.g. separatorvlees en u beweert dat legkippen niet voor consumptie gebruikt worden?
Misschien niet als kipfilet maar in allerlei andere producten.
Wat doen ze dan met de legkippen volgens u?
U praat over giftige stoffen, we hebben het hier wel over fipronil.

Gr
door Grunn1 Aug 2, 2017 om 15:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou Toonder dan eet je en paar duizend nuggets en dan nog is er niks aan de hand. Het is opvallend hoe bepaalde mensen het voor elkaar weten te krijgen om iets op te blazen tot een volledig gekke hetze. Hou je bij de feiten en reageer anders niet met dit soort werkelijk totaal nutteloze uitspraken. Er is totaal geen bewijs dat er giftige kippenvlees in de omloop is. Zelfs de NVWA is al tot de orde geroepen om hun uitspraken die niet kloppen en alleen maar voor paniek zorgen. Er is maar 1 code van eieren bekend die eventueel bij veelvuldig gebruik gevaarlijk zou kunnen zijn en niet meer en niet minder dan dat.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 15:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Toonder: als je dan zo bang bent, dan eet je toch geen kip(produkten)? Mens kan prima zonder die waterige kipzooi.

Ge
door Genee Aug 2, 2017 om 16:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot Wat zijn de feiten?
Als u denkt dat wat gepubliceerd wordt alle feiten zijn bent u erg goedgelovig.
Ja de NVWA is tot de orde geroepen want geen paniek mensen, niks aan de hand, eet gewoon kip voordat je er ziek van wordt zijn we toch jaren verder en wie legt dan nog het verband met fipronil. Ja, de branchevereniging heeft niet graag dat de NVWA advies geeft om tot zondag geen ei te eten.

@carola.83
ik eet voorlopig ook geen kip en ei.

hansje klein
door hansje klein Aug 5, 2017 om 14:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.. eet niets meer van de afhaalchinees en heb mijn fles advocaat in het drinkwater ontruimd. Proost!

An
door Anneliederuiter Aug 5, 2017 om 18:47
1 Antwoorden / Vragen

Toonder is een van de weinige mensen die écht logisch nadenkt.

Vijf ***** voor Toonder.

Denk maar niet dat vleeskippen volledig vrij zijn van insecticiden.

Je kunt op diverse sites lezen dat de bestrijding van bloedluis op z'n zachtst gezegd een uitdaging is.

An
door Anneliederuiter Aug 8, 2017 om 07:18
1 Antwoorden / Vragen

En zie hier:

Ook onderzoek naar besmetting kippenvlees

De NVWA onderzoekt of fipronil ook in kippenvlees zit. De verboden insecticide is ook gebruikt bij een aantal vleeskuikenbedrijven, blijkt uit de administratie van het verdachte Chickfriend. Die bedrijven zijn geblokkeerd.

Toonder had het vantevoren erg goed
ingeschat!

aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2017 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ga u niets uitleggen want het is overal al meervoudig uitgelegd en meegedeeld.
Maar u kunt altijd nog varkensvlees met antibiotica eten.

An
door Anneliederuiter - Aug 5, 2017 om 14:05
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Elcka,

Ik kwam zojuist de volgende reactie tegen:

Omdat de legkippen niet als vleeskippen worden gebruikt zou je je geen zorgen hoeven maken.

En daar ben ik het niet mee eens.

Hiermee wordt namelijk de suggestie gewekt, dat  alleen legkippen last hebben van bloedluis.

Als je wél de literatuur raadpleegt, wordt duidelijk dat bloedluis een groot probleem vormt en zich moeilijk laat bestrijden.

Dus ook kippen die worden opgegeten, zullen op de een of andere manier moeten worden behandeld tegen bloedluis!

Bovendien stapelen die giftige stoffen zich op in het buitvet van de kip.

En dat de legkip niet op je bord belandt, dat betekent niet dat andere kippen niet op de een of andere manier behandeld zijn tegen bloedluis.

Dus als iemand jou probeert wijs te maken dat je met een gerust hart kip kunt eten, dan weet je dat die persoon kennelijk niet begrijpt, dat bloedluizen ook bij vleeskippen voorkomen en dat het écht een uitdaging is om ongedierte met uitsluitend natuurlijke stoffen te bestrijden.

Vroeger werd er nafta (zwaar kankerverwekkend) gespoten in combinatie met insecticiden en ook met spiritus.

Ik zeg niet dat je alle kip moet laten staan, voor alles geldt: eet het met mate.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2017 om 16:39
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Anneliederuiter.
Zal ik u ff uit de droom helpen, bij normale bestrijding van bloedluis hoeft u niet bang te zijn dat er schadelijke besmetting optreed. In dit geval is er het verboden, en zwaar giftige, Fipronil toegevoegd aan het normale bestrijdingsmiddel. En die toevoeging heeft er voor gezorgd dat de boel vergiftigd is.

Uw vraag ging over legkippen. Er wordt dus nergens de suggestie gewekt dat vleeskippen niet behandeld zouden worden. Dit is weer wat u er van maakt en haalt daar allerlei zaken bij die nergens op slaan.
Paniek zaaien noemen wij dat, en daar doet u aardig aan mee. Luister naar het nieuws en lees dagbladen alvorens onzin de wereld in te helpen.

An
door Anneliederuiter Aug 5, 2017 om 17:54
1 Antwoorden / Vragen

Re: 'luister naar het nieuws'

Haha u houdt van grapjes.

Het 'nieuws' was al 2 maanden bekend en het duurde ruim 8 weken voor er werd ingegrepen.

U verwijt mij dat ik paniek zaai.

Misschien goed dat u zich eerst even 'inleest'. U zult dan zien dat het klopt wat ik beweer: namelijk dat de kans weldegelijk aanwezig is dat ook vleeskippen zijn blootgesteld aan insecticiden.

http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=35190&start=10 Zoals u ziet is dit al jaren een groot probleem.

An
door Anneliederuiter Aug 8, 2017 om 07:17
1 Antwoorden / Vragen

Ook onderzoek naar besmetting kippenvlees

De NVWA onderzoekt of fipronil ook in kippenvlees zit. De verboden insecticide is ook gebruikt bij een aantal vleeskuikenbedrijven, blijkt uit de administratie van het verdachte Chickfriend. Die bedrijven zijn geblokkeerd.

hansje klein
door hansje klein - Aug 5, 2017 om 14:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... een duitse saladeproducent heeft gisteren zijn salades, waarin eieren zijn verwerkt, teruggehaald van de markt.

REWE, Lidl en Aldi verkopen géén eieren meer en de nederlandse eierlobby praat alleen maar over claims en vergoedingen die wij consumenten zullen moet gaan ophoesten, zolang we niet aan een zenuwziekte als gevolg van de toxische eieren zijn overleden.

Bovendien is er door de strenge contrôles nu ook nog samonella in de eieren vastgesteld.

Eet smakelijk zolang het nog kan!

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 16:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......zolang we niet aan een zenuwziekte als gevolg van de toxische eieren zijn overleden...... Zit de boel toch niet zo op te jutten, joh. Geen mens zal daar een zenuwziekte door oplopen, laat staan aan overlijden!

hansje klein
door hansje klein Aug 5, 2017 om 16:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ratten zijn eraan bezweken ... en op mensen is dit nooit getest.

Het gaat erop dat ieder zèlfs een conclusie kan trekken en trouwens opjutten is het éne uiterst, maar geruststellen het net zo slimme andere uiterste.

Gr
door Grunn1 Aug 5, 2017 om 19:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eet dan niks meer en stop ook met drinken zijn we van dit gezeik af.

Ge
door Genee Aug 5, 2017 om 19:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot   Struisvogelpolitiek.
Valt me wel op dat u telkens weer reageert op dat 'gezeik'.

simon55
door simon55 - Aug 5, 2017 om 14:43
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het beste advies is " stop met eten " dan krijgt U ook niets verkeerd naar binnen,  wel blijven drinken ( water )

hansje klein
door hansje klein Aug 5, 2017 om 16:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Foutje ... u bedoelde 'stop met foute eieren eten en producten waarin deze eieren verwerkt zijn'.

simon55
door simon55 Aug 5, 2017 om 16:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

nee hoor n mens kan 42 dagen zonder eten

Cookies
door Cookies Aug 5, 2017 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar dan geen kraanwater, ook levensgevaarlijk.

hansje klein
door hansje klein - Aug 5, 2017 om 23:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Beste collega's ... bedankt voor de vele 'bloemen' aan mijn adres!

Ik heb een wetenschappelijk onderzoek gelezen waarin inderdaad op het eerste oog alle gevaren uit de weg geruimd werden. Maar in dit onderzoek worden tevens de afbreekfactoren ingerekend en wat mij zo verontrustte was de optelsom van de gif-inname van het gift door verschillende producten die op eierbasis zijn geproduceerd ... tesamen.

Wat nog meer verontrust: het rapport wordt in Nederland nergens besproken en dàt verontrust juist nòg meer.

Prima dat jullie het (allemaal) slechts een storm in een glas water vinden. Ik zal hierover verder mijn mond houden.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2017 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect en heel verstandig.

a3
door a3aankip - Aug 6, 2017 om 09:25
1 Antwoorden / Vragen

Het lijkt erop dat je vraag niet serieus is genomen. De voedsel en waren autoriteit loopt altijd ver achter op de start van de vergiftigingen en broedhennen eindigen naar mijn weten als soepkip of in babyvoeding.....… altijd op je hoede blijven en ervan uitblijven gaan dat informatie incompleet is en er belangen zijn die kleuren.

costnix
door costnix - Aug 6, 2017 om 12:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u zich zorgen maakt, kunt u zich altijd nog bekeren tot het veganisme.
Zelf ben ik parttime vleesetariër.

di
door diquydiq - Aug 7, 2017 om 20:13
32 Antwoorden / 16 Vragen
An
door Anneliederuiter Aug 8, 2017 om 07:20
1 Antwoorden / Vragen

Toonder had hier al op voorhand voor gewaarschuwd!

Ook onderzoek naar besmetting kippenvlees

De NVWA onderzoekt of fipronil ook in kippenvlees zit. De verboden insecticide is ook gebruikt bij een aantal vleeskuikenbedrijven, blijkt uit de administratie van het verdachte Chickfriend. Die bedrijven zijn geblokkeerd.

di
door diquydiq - Aug 11, 2017 om 16:23
32 Antwoorden / 16 Vragen

Fipronil-contaminatie reeds in 15 EU-landen, Zwitserland en Hong Kong! Het wildvuur slaat om zich heen...