gr
door gremmetheo Sep 5, 2007 om 15:09
Voeding & gezondheid

Eige bijdragen

ik kwam door mijn ziekte niet in aan merking voor noclaim korting

nu moet ik een eige bijdragen gaan betalen ben ik dan dubbel de klos of komt er een anderen regeling voor gronisch zieken en wat word de premie

372 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 5, 2007 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Volgens de laatste gegevens wordt de no-claim verlaagd naar € 175.- wat de premie voor volgend jaar gaat worden is nog onbekend. Het verlagen van het eigen risico moet een dempende werking hebben op de premieverhogingen, ten gunste van de chronisch zieken.

Wacht prinsjesdag af.

Harrie

ve
door verwijderd - Sep 5, 2007 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het allemaal doorgaat wordt de no-claim per 01-01-2008 afgeschaft. Hiervoor in de plaats komt het eiegen risico. Het eigen risico bedraagt in 2008 € 150,00 en zo als het er nu naar uitziet valt ook de huisarts buiten het eigen risico. Chronisch zieken worden gecompenseerd voor het eiegen risico. Op basis van gegevens zal een gemiddelde Nederlander € 103,00 kwijt zijn aan het eigen risico. Chronisch zieken zullen de volle € 150,00 kwijt zijn aan dit risico. De compensatie zal het verschil tussen deze bedragen zijn. Dus 150-103= 47.

Welke chronisch zieken er gecompenseer worden hangt af van het medicijn gebruik. Er is een lijst gemaakt met bepaalde medicijnen voor bepaalde aandoeneingen. Mensen die in 2006 en 2007 minimaal 180 dagen medicijnen uit deze groep genruikten krijgen de compensatie. de compenstaie wordt uitbetaald in het laatste kwartaal van 2008.

zie ook: http://www.minvws.nl/actueel/vraag-en-antwoord/verplicht-eigen-risico-voor-chronisch-zieken-en-gehandicapten/default.asp

En hier kunt u vinden om welke aandoeningen het gaat:

http://www.vektis.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=182&Itemid=188/

groet louisa2

en hier kunt u vinden om welke aandoeningen het gaat:

ve
door verwijderd - Sep 5, 2007 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harrie,

de noclaim wordt niet verlaagd naar 175 euro volgend jaar; de no claim van 255 euro wordt met ingang van 2008 volledig afgeschaft.

Met ingang van volgend jaar wordt het EIGEN RISICO ingevoerd, dat betekent dat je de eerste 150 (niet 175 dat speelt pas in 2011) euro aan zorg zelf moet gaan betalen.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet kunnen ontdekken wat er gebeurd ten aanzien de chronisch zieken.

Zie tevens nu .nl

eigen risico in zorg

Linda

ve
door verwijderd - Sep 5, 2007 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gremmetheo,

Per 1-1-2008 wordt de no-claim van 255 euro (maximaal) afgeschaft. De premie van de basisverzekering wordt daardoor waarschijnlijk tussen de 97 en de 103 euro verlaagd. Daarvoor in de plaats wordt er een eigen risico ingevoerd van 150 euro. Hoe precies de chronisch zieken enige compensatie krijgen is nog niet geheel bekend. Dit staat dus los van de nettopremieverhoging van de basisverzekering van naar schatting 10%. In feite gaat iedereen er dus inclusief de reguliere verhoging (fors) op achteruit.

Vriendelijke groet, Read2.