yo
door yohoh64 May 14, 2014 om 14:11
Voeding & gezondheid

Eigen risico voor iedereen verhogen en niet alleen voor de zieke mensen

Zoals ik begrepen heb gaat het eigen risico volgend jaar flink omhoog. Wie niet ziek is, betaalt niets en kan een lagere verzekering kiezen. Wie echter flink ziek is, zoals ik betaald de jackpot. Volledig aanvullend verzekerd en een hoog eigen risico, te betalen van een lage AOW uitkering (25% van mijn inkomsten gaan op aan ziektekosten).
Door het eigen risico voor iedereen te laten vervallen en de basis kosten te verhogen, lijkt het mij eerlijker verdeeld. FBTO is een voorbeeld voor aanvullende pakketten, hier betaal ik in elk geval niet voor bevallingen (moeten de mannen op oudere leeftijd ook aan meebetalen bij de meeste aanbieders., wat een onzin! Arm word zo armer.
En maar geven aan het buitenland... Hoeveel mensen levenhier wel niet onder de grens, zelfs voedselbanken hebben hier een tekort. De Nederlandse regering moest zich schamen!!!

375 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 14, 2014 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moet u eens een goedkopere verzekering kiezen en die volledige aanvullingen schrappen?

Bevallingen zitten in de basisverzekering en die zijn allemaal gelijk. En al die vrouwen betalen mee aan de kosten van prostaatkanker, zit namelijk ook in de basisverzekering.

Dus uw verhaal is onzin.

pi
door pieterwolters - May 14, 2014 om 21:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=yohoh64 schreef op woensdag 14 mei 2014, 14:11]ZFBTO is een voorbeeld voor aanvullende pakketten, hier betaal ik in elk geval niet voor bevallingen (moeten de mannen op oudere leeftijd ook aan meebetalen bij de meeste aanbieders., wat een onzin! Arm word zo armer.

Een verzekering is gebaseerd op solidariteit. Als iedereen zich slechts gaat verzekeren voor zaken waar men aanspraak op gaat maken werkt het concept achter verzekeringen niet meer.

tijger1
door tijger1 - May 14, 2014 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het ook geen verzekering meer.

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 23:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 14 mei 2014, 21:16]

Een verzekering is gebaseerd op solidariteit. Als iedereen zich slechts gaat verzekeren voor zaken waar men aanspraak op gaat maken werkt het concept achter verzekeringen niet meer.

De basis zorgverzekering is gebaseerd op solidariteit. Niet de aanvullende pakketten.

holstein
door holstein - May 15, 2014 om 20:10
922 Antwoorden / 16 Vragen

Natuurlijk heeft yoho64 wel een punt, want mensen die veel zorg nodig hebben zijn sowieso dat eigen risico meestal kwijt en hebben vaak ook een aanvullende verzekering nodig, dus het begint voor al deze mensen, waar ik er zelf ook eentje van ben, een grote kostenpost te worden en vaak hebben mensen die gezond zijn daar geen erg in....

ma
door marijke1953 - May 15, 2014 om 20:40
136 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=holstein schreef op donderdag 15 mei 2014, 20:10]Natuurlijk heeft yoho64 wel een punt, want mensen die veel zorg nodig hebben zijn sowieso dat eigen risico meestal kwijt en hebben vaak ook een aanvullende verzekering nodig, dus het begint voor al deze mensen, waar ik er zelf ook eentje van ben, een grote kostenpost te worden en vaak hebben mensen die gezond zijn daar geen erg in....

Gelukkig dekken deze bijdragen maar een deel van de zorgkosten voor de maatschappij

tijger1
door tijger1 - May 15, 2014 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je dus veel zorg nodig hebt en medicijnen of behandelingen, zijn of beter gezegd waren daar nog de tegemoetkomingen van het CAK.

En moeten dan mensen die niets gebruiken nog meer gaan betalen?