zoom1
door zoom1 Feb 24, 2018 om 13:23
Voeding & gezondheid

Ervaring met Carpal Solution?

Heeft iemand ervaring met de Carpal Solution?

www.mijncarpaletunnel.nl

Dit zijn een soort spalkende pleisters die je 's nachts om je pols moet plakken en daarmee de klachten van het tunnelsyndroom
(CTS, carpal tunnel syndrom) moet verhelpen. Het pakket voor de behandeling van 6 weken kost € 79,- en dat is nog wel te overzien, en zolang geldt: baadt het niet dan schaadt het niet dan zou ik het zo bestellen, maar wellicht dat er al mensen zijn die dit geprobeerd hebben en er misschien meer klachten van hebben overgehouden?

Marc

2820 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2018 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou u dat niet beter even opnemen met uw huisarts, of de specialist, of wellicht uw fysiotherapeut?

hansje klein
door hansje klein - Feb 24, 2018 om 13:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Zoom1 ... en wat dan nog?

Pijn en genezen is zo wat van een individuele ervaring, dat men beter geen grote waarde aan de mening van andere gebruikers hecht. Objectief kan hoogstens een (vak-)arts of een professionele behandelaar hierover iets zeggen.

Is er geen bijsluiter met opgedane ervaringen en/of bijwerkingen?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 24, 2018 om 13:32
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Overleg het eerst eens met uw huisarts, er zijn inderdaad eenvoudige behandelingen mogelijk mits de mate van de aandoening zich daartoe leent.
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/carpaal-tunnel-syndroom/item40497

pe
door peentjes - Feb 24, 2018 om 14:08
421 Antwoorden / 0 Vragen

Nee. Ik heb al jaren last van slappe polsen en regelmatig pijn. Een posband bij de sportzaak van pakweg 15 euro (zo een met een duimgat die je zelf comfortabel om je pols kan winden) werkt voor mij al 20 jaar perfect. Doe hem een paar uur om en het is over. Tegenwoordig verkoopt de Wibra trouwens twee goede polsbanden voor 1 euro. Die werken ook heel goed en je kan hem rustig snachts omhouden. Wel opletten dat hij niet te strak zit. Aan pads en ander spul zou ik me persoonlijk niet wagen. Als het helpt is dat ook maar tijdelijk.

gerbera
door gerbera Feb 24, 2018 om 15:32
7372 Antwoorden / 14 Vragen

edit, zat verkeerd met de reactie. sorry

aurora1
door aurora1 Feb 24, 2018 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat bij Wibra inmiddels niet 0,50 euro?
Altijd handig die dingen, ook voor ellebogen, knieën en enkels mocht je ze een keertje nodig hebben.

gerbera
door gerbera - Feb 24, 2018 om 15:38
7372 Antwoorden / 14 Vragen

kost € 79,- en dat is nog wel te overzien,
Als dat zo is dan gewoon bestellen, bent u straks ervaringsdeskundige. Aan meningen van een ander heeft u niets want eenieder ervaart het op zijn manier.
Maar als u geduld heeft komt er straks zeker iemand die dit spul de "hemel" in prijst zonder het maar ooit gebruikt te hebben. Wij noemen dat sluikreclame waarbij met hoopt dat mensen dit soort duur, en vaak onzinnig spul koopt.

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2018 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen ervaringen mee want ik doe niet aan experimenteren en al helemaal niet met mijn gezondheid.
Zou u niet beter naar uw huisarts kunnen gaan voor advies over dit probleem?

Ch
door Christinejd - Dec 22, 2018 om 12:07
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook heel benieuwd of iemand er goede ervaringen mee heeft.
Snap wel dat mensen hier reageren met 'ga naar een arts' maar ik mijn geval heeft het allemaal niet geholpen.
Heb spalkjes gehad, injecties, tractie, ben geopereerd maar zelfs dat laatste hielp maar kort.
Dus als je dan weer leest over iets nieuws, word je nieuwsgierig of dat misschien wat is.
En ik vind 79 euro dan net een te hoog bedrag om het zo maar te proberen

gerbera
door gerbera Dec 22, 2018 om 12:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als spalkjes (via de arts neem ik aan) al niet helpen, zouden dan die "spalk"pleisters wel helpen?

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2018 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vhritine

U bent dus het juiste slachtoffer voir die ongein.