door wilma68_1 Jun 6, 2011 om 22:38
Voeding & gezondheid

Ervaring met Virulite tegen koortslip?

Wie heeft er ervaring met Virulite als remedie tegen koortslip?
Zie: de Virulite website
Kosten: 59 euro incl. verzendkosten.
Ik ben heel benieuwd...

21859 57 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt beter een tubetje Blistex kopen, is goedkoper en werkt ook.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, Blistex heeft mij anders nog nooit geholpen... Ik heb inmiddels een vermogen uitgegeven aan tubes met zalfjes en creme's. Zelfs de pillen werken bij mij niet. 59 euro en een 180-dagen-tevredenheidsgarantie vind ik een prima aanbieding. De werking is wetenschappelijk aangetoond. Over de werking kan ik verder nog niets zeggen. Ik ontving de Virulite vanmiddag en heb hem vanavond voor het eerst gebruikt. De blaasjes waren wel al door. De pijn en het trekkende gevoel was wel meteen weg. Het apparaatje ziet er wel gedegen uit. Hoop later meer te kunnen delen.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 6 jun 2011, 22:41: Je kunt beter een tubetje Blistex kopen, is goedkoper en werkt ook.

Blistex, Zovirax of wat voor smeerseltje dan ook helpt absoluut niet. Zelfs het preventief innemen van l-lysine (Contravir) heeft me dit keer, na een fikse griep, niet voor een enorme uitbraak kunnen behoeden. Ik ben dus heel benieuwd naar de ervaringen van deentje!

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 02:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wilma68,
Virulite heb ik nog nooit gebruikt en ik zou er zelf ook niet aan beginnen. Ik zou eens zinkzalf van bijv. Zwitsal of Daro, tubes van een enkele euro, proberen en daarnaast zorgen voor een goede weerstand (met ook bijv. vit.C en gezond eten).

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 02:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

deentje schreef op maandag 6 jun 2011, 23:10: Nou, Blistex heeft mij anders nog nooit geholpen... Ik heb inmiddels een vermogen uitgegeven aan tubes met zalfjes en creme's. Zelfs de pillen werken bij mij niet. 59 euro en een 180-dagen-tevredenheidsgarantie vind ik een prima aanbieding. De werking is wetenschappelijk aangetoond. Over de werking kan ik verder nog niets zeggen. Ik ontving de Virulite vanmiddag en heb hem vanavond voor het eerst gebruikt. De blaasjes waren wel al door. De pijn en het trekkende gevoel was wel meteen weg. Het apparaatje ziet er wel gedegen uit. Hoop later meer te kunnen delen.

Je kunt ook eens bij de huisarts op visite gaan voor advies en medicatie! Scheelt weer in de kosten en zelfdiagnose.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 06:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hepatitis-B???

Koortslip is Herpes Simplex.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren " Akolip" hier zit geen aciclovier in en werkt voor mij veel beter dan zovirax.
Het droogt de koortslip uit.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb trouwens goede ervaringen met Clearasil Acne creme.
Werkt bij mij als een speer.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

börgemeister schreef op dinsdag 7 jun 2011, 02:29:
deentje schreef op maandag 6 jun 2011, 23:10: Nou, Blistex heeft mij anders nog nooit geholpen... Ik heb inmiddels een vermogen uitgegeven aan tubes met zalfjes en creme's. Zelfs de pillen werken bij mij niet. 59 euro en een 180-dagen-tevredenheidsgarantie vind ik een prima aanbieding. De werking is wetenschappelijk aangetoond. Over de werking kan ik verder nog niets zeggen. Ik ontving de Virulite vanmiddag en heb hem vanavond voor het eerst gebruikt. De blaasjes waren wel al door. De pijn en het trekkende gevoel was wel meteen weg. Het apparaatje ziet er wel gedegen uit. Hoop later meer te kunnen delen.

Je kunt ook eens bij de huisarts op visite gaan voor advies en medicatie! Scheelt weer in de kosten en zelfdiagnose.

De huisarts schrijft ook Zovirax en dergelijke voor, niets anders dan verkrijgbaar via de drogist! En het helpt me niets.

Ik vraag wie er ervaring heeft met het bovengenoemde apparaat Virulite, niet of er nog andere suggesties zijn want ik heb álles al uitgeprobeerd naar mijn idee.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2011 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een virusremmer is de methode om een koortslip te behandelen.

Bij de FAQ lees ik dat beweerd wordt dat koortslip door u.v. licht veroorzaakt wordt. Foutje. De oorzaak is het herpes virus.

Sunlight Contains UV (ultraviolet light), which actually causes cold sores to occur
Op grond van deze foutieve info zou ik dit product niet kopen.

M.i.
als virusremmers via plaatselijk aangepaste zalf niet helpt, zou u uw huisarts kunnen vragen een virusremmer per tablet voor te schrijven.

De behandeling beginnen zodra de verschijnselen beginnen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wel helpt is een homeophatisch middel dat heet natrium muriaticum.!!!!!!
Je neemt deze druppels in tot het flesje helemaal leeg is.En dan krijg je het NOOIT meer terug.Gewoon bestellen bij de apotheek.
Dit is een uitkomst en jammer dat weinig mensen dit weten.
succes allemaal.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met dit middel, helaas wel met koortslippen. Toen er net zovirax was, hielp het nog weleens bij me, maar dat hield al snel op. Toen ik het in Spanje kreeg, van de zon, kocht ik daar zoiets dergelijks, alleen was het veel sterker, en hielp het dus wel. Zij mogen daar veel meer, sterkere samenstelling van medicijnen verkopen.
Nu is mijn ervaring, het blaasje aan de lucht laten drogen, zelfs een beetje zout erop doen soms en dan droogt ie heel snel uit. Het is even een dagje zeer pijnlijk, en even doorbijten vor jezelf want je zou het liefst met iets vets willen smeren, maar de dag erna zit er al een korstje op.
Succes

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

om de blaasjes goed te laten indrogen kun je er best maizena op doen, er komt snel een korstje! wat ik zelf t prettigste vind is toch wel vet houden en dat doe ik dan met de"lips" van de aloë vera producten van FLP en ik neem dan extra vit. c in.Als ik dit doe gelijk bij de eerste verschijnselen, dan komt het vaak nog niet eens door.
succes met al die verschillende tips!!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma68 schreef op dinsdag 7 jun 2011, 08:46:
börgemeister schreef op dinsdag 7 jun 2011, 02:29:
deentje schreef op maandag 6 jun 2011, 23:10: Nou, Blistex heeft mij anders nog nooit geholpen... Ik heb inmiddels een vermogen uitgegeven aan tubes met zalfjes en creme's. Zelfs de pillen werken bij mij niet. 59 euro en een 180-dagen-tevredenheidsgarantie vind ik een prima aanbieding. De werking is wetenschappelijk aangetoond. Over de werking kan ik verder nog niets zeggen. Ik ontving de Virulite vanmiddag en heb hem vanavond voor het eerst gebruikt. De blaasjes waren wel al door. De pijn en het trekkende gevoel was wel meteen weg. Het apparaatje ziet er wel gedegen uit. Hoop later meer te kunnen delen.

Je kunt ook eens bij de huisarts op visite gaan voor advies en medicatie! Scheelt weer in de kosten en zelfdiagnose.

De huisarts schrijft ook Zovirax en dergelijke voor, niets anders dan verkrijgbaar via de drogist! En het helpt me niets.

Ik vraag wie er ervaring heeft met het bovengenoemde apparaat Virulite, niet of er nog andere suggesties zijn want ik heb álles al uitgeprobeerd naar mijn idee.

Nou ja, als jij €59.00 wil uitgeven en niet de moeite wil nemen om andere oplossingen door te lezen..................

Ik denk toch niet dat er heel veel mensen zijn die ervaring hebben met Virulite,
het kost nogal een paar centen en dat voor zo iets eenvoudigs als een koortslip.

Misschien ten overvloede, maar ik gebruik het huismerk van Dirx en bij mij werkt dat prima en dat kost misschien €3.00.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik sinds een paar jaar 'tea tree oil' meteen bij de eerste tekenen van 't krijgen v.e. koortslip. Gewoon op je pink een druppel op de lip/tintelende plek. Dat is alles. De koortslip zet dan niet door!!!!
Is ook Nooit meer doorgezet, én ook nog es veel minder vaak 'een begin van een koortslip 'gehad!

Succes.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

orgelmuts schreef op woensdag 8 jun 2011, 11:33:
wilma68 schreef op dinsdag 7 jun 2011, 08:46:
börgemeister schreef op dinsdag 7 jun 2011, 02:29:
deentje schreef op maandag 6 jun 2011, 23:10: Nou, Blistex heeft mij anders nog nooit geholpen... Ik heb inmiddels een vermogen uitgegeven aan tubes met zalfjes en creme's. Zelfs de pillen werken bij mij niet. 59 euro en een 180-dagen-tevredenheidsgarantie vind ik een prima aanbieding. De werking is wetenschappelijk aangetoond. Over de werking kan ik verder nog niets zeggen. Ik ontving de Virulite vanmiddag en heb hem vanavond voor het eerst gebruikt. De blaasjes waren wel al door. De pijn en het trekkende gevoel was wel meteen weg. Het apparaatje ziet er wel gedegen uit. Hoop later meer te kunnen delen.

Je kunt ook eens bij de huisarts op visite gaan voor advies en medicatie! Scheelt weer in de kosten en zelfdiagnose.

De huisarts schrijft ook Zovirax en dergelijke voor, niets anders dan verkrijgbaar via de drogist! En het helpt me niets.

Ik vraag wie er ervaring heeft met het bovengenoemde apparaat Virulite, niet of er nog andere suggesties zijn want ik heb álles al uitgeprobeerd naar mijn idee.

Nou ja, als jij €59.00 wil uitgeven en niet de moeite wil nemen om andere oplossingen door te lezen..................

Ik denk toch niet dat er heel veel mensen zijn die ervaring hebben met Virulite,
het kost nogal een paar centen en dat voor zo iets eenvoudigs als een koortslip.

Misschien ten overvloede, maar ik gebruik het huismerk van Dirx en bij mij werkt dat prima en dat kost misschien €3.00.

Uiteraard lees ik de overige reacties, je weet maar nooit of er een simpele en goedkope oplossing tussen zit.
Wie weet probeer ik ze - voorzover me onbekend - ook nog wel eens uit.

Ik zie op zich best wat in het Virulite-apparaatje, ik denk dat het best zou kunnen helpen. Ik hik echter óók tegen die 59 euro aan en vraag me af of er mensen zijn die het kennen en er ervaringen mee hebben! Het schijnt vrij nieuw te zijn...

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was onvolledig; Wél de druppel paar keer per dag herhalen trouwens, evt. paar dagen lang.
Maar toch..heel simpel dus, voor mij, gebleken.
( ik had best erge klachten, en ook paar keer per jaar, zéker in zomer-zon-vakantie)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

aravassak schreef op woensdag 8 jun 2011, 11:43: Ik gebruik sinds een paar jaar 'tea tree oil' meteen bij de eerste tekenen van 't krijgen v.e. koortslip. Gewoon op je pink een druppel op de lip/tintelende plek. Dat is alles. De koortslip zet dan niet door!!!!
Is ook Nooit meer doorgezet, én ook nog es veel minder vaak 'een begin van een koortslip 'gehad!

Succes.

Gebruik je de pure olie, of een creme op basis van tea tree oil?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu moet ik eerlijkheidshalve er wel bij zeggen dat ik praktisch nooit een koortslip heb, dus ja, als je er gevoelig voor bent en om de haverklap ermee loopt, dan kan ik me voorstellen dat je aan zo'n apparaatje begint.

En ik had over de reaktie van Deentje heen gelezen en begrepen dat die er eentje had aangeschaft, nou, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar zijn/haar ervaringen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de olie. Ik heb 't flesje al wat jaren, maar ik meen dat het kleinste flesje, waar je dus láng mee doet, nog onder de 10 euro was. Gaat áltijd mee op vakantie!

Je kunt 't ook op een wrat doen. Maar niet élke wrat verdwijnt ervan.

Geur is sterk.

Op je lip, zo pál onder je neus kan even 'zwaar'zijn( ik ben gevoelig voor sterke geuren,) maar beter dan een koortslip!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra je, maar dan ook onmiddelijk, de kriebel op je lip voelt opkomen
een laagje echte jodium met een wattenstaafje opbrengen. Dit doogt op en voelt
dan een beetje stak aan. Na een uurtje opnieuw aanbrengen.
Middeltje gebruik ik al 60 jaar en het werkt bijna altijd, mits op tijd
aangebracht. Een grootmoeder recept.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon bij de apotheek eigen merk koortslip crème halen dat is het zelfde als Zivorax en andere te dure merken.

Wat is namelijk het geval?, de octrooi is afgelopen en dan mag iedere fabrikant dit produceren.

Het zelfde geld ook voor bv. Broomhexine & acetylcysteine (bruis) (tegen vast zittende slijm en in tegenstelling wat er wordt beweerd is het geen hoest drank/stopper)
Niet bekend wat dat is?, Bisovol is bekender maar bij de kruidvat en apotheek is ook een veel goedkopere versie te verkrijgen onder eigen naam. en acetylcysteine (200mg bruis) is zelfs bij aldi , c1000 en bij de Lidl te verkrijgen.

Maar bij hoesten is honing evt. vermengd met citroen beter tegen hoesten.
Een flinke lepel met honing op de tong laten weg smelten is het beste.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@alice1947

Nou Alice, als dit middel helpt, zou ik dolgelukkig zijn. Heb véél last van koortslippen. Ben dus zojuist naar de Apotheek gereden om het te kopen.
Krijg ik als antwoord: er zijn wel 50 varianten te bestaan, allemaal ook voor koortslippen schijnbaar. Kun je mij misschien een beetje verder helpen??
Bedankt vast Ineke.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds ik gewoon vaseline op 'n beginnende koortslip aanbreng....
Ben ik die zo kwijt en heb nu ook minder last van 'n koortslip...
't Is ook 'n stuk goedkoper dan al dat dure spul die te koop zijn en helemaal niet helpen...Succes ermee....

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vorig jaar een Herpotherm gekocht. Zou door middel van warmte die het virus dood voorkomen dat er blaasjes ontstaan. Werkt ook niet en is behoorlijk pijnlijk. Teatree olie droogt de blaasjes uit en helpt mij beter dan Zovirax.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na dit alles gelezen te hebben kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat topicstarter die vraag eerder stelde als sluikreclame om het alternatieve veld weer de gelegenheid te geven om allerlei "alternatieve"middeltjes hier te promoten.

Ik reageer er nu op omdat een herpesinfectie niet ongevaarlijk is met in de mildste variant die koortslip.
Gordelroos is al weer wat ernstiger en bijzonder naar is de aangezichtsverlamming.
Lees o.a: http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/aangezichtsverlamming.

Herpes is en blijft een virusinfectie die tijdens het gehele leven in het lichaam zit en op kan vlammen bij een verminderde weerstand (ook bij stress).
Het is daarom onzedelijk (om het netjes te zeggen) om reclame te maken voor onzinprodukten die de gevolgen van een herpesuitbraak nooit zullen doen tegenhouden.
Hooguit kan een arts de gevolgen wat doen verminderen,bestrijden zal echter nooit gaan dan alleen zorgen voor wat gelukkiger te leven en wat gezonder te eten.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

geen enkel product helpt iedereen. maar ik heb succes met het huismerk van etos.
aciclovir. kost een beetje, en ik heb er veel baat bij. altijd de moeite waard om het te proberen.heb ik ook gedaan, en met resultaat.

veel succes ermee.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al ruim 40 jaar last van koortslippen. Het beste middel op dit moment is wat mij betreft: Vectavir, het wordt niet meer via de ziektekostenverzekering vergoed en is niet goedkoop. Maar toch heel erg veel goedkoper als 59 euro. Vectavir is te koop bij apotheker en drogist.

Als je er op tijd bij bent, dus zodra je jeuk voelt en begint te behandelen, zal de koortsuitslag niet eens doorbreken, dus iedere cent meer dan waard!!

Suc6!!!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wilma,

Het Herpes Simplex virus kan actief worden als op een gegeven moment je bloedsuikergehalte te laag is:

Het Herpes virus heeft op zijn eiwitmantel een soort sensor waarmee een laag bloedsuikergehalte kan worden waargenomen.

Als het bloedsuikergehalte (te) laag is, komt het Herpes virus uit zijn schuilplaats en begin ontstekingen te veroorzaken, meestal op de plaats waar slijmvliezen zijn b.v. neus, lippen, enz; maar Herpes kan ook ontstekingen aan de ogen en/of zelfs aan de hersens veroorzaken...

Als je merkt dat je bloedsuikergehalte te laag is geworden: dit kun je b.v. merken aan dat je het plotseling koud krijgt/of plotseling te warm krijgt en/of opeens onverklaarbaar snel moe/geïrriteerd wordt.

De oplossing is om snel 3 eetlepels druivensuiker in te nemen; indien je druivensuiker niet lekker vindt, kun je het ook oplossen in een b.v. thee/koffie/limonade/yoghurt enz en daarna ook nog wat te eten, waardoor je bloedsuikerniveau langer stabiel blijft.

Dit herhalen als je het opnieuw onverklaarbaarheid koud/warm krijgt en/of moe/geïrriteerd wordt.

(Druivensuiker is bij de meeste supermarkten te koop voor ongeveer € 1.70 per 500 gram).

Tegen het Herpes Simplex virus is nog steeds niets te doen, dan wachten totdat je immuunsysteem het virus weer overwint en terugdringt in zijn schuilplaats.

Een voorzichtige schatting is dat meer dan 85% van de Nederlandse bevolking besmet is met het Herpes Simplex virus.
Een flink aantal mensen hebben (meestal) geen zichtbare symptomen, waarom dit zo is, is nog steeds niet helemaal duidelijk.

Het Herpes virus is zeer besmettelijk als de blaasjes vocht en/of korstjes bevatten; goede hygiëne is daarom erg belangrijk, want je kunt andere mensen makkelijke besmetten en/of jezelf besmetten op andere plaatsen waar b.v. slijmvliezen zijn.

Als je Googel raadpleegt op de zoekterm: "herpes simplex and glucose" kun je wetenschappelijke onderbouwingen vinden van de onderdrukkende/voorkomende rol van glucose bij de uitbraak van het Herpes virus.

Noot:

Om het simpel te houden:

Druivensuiker staat ook wel bekend als glucose of dextrose.

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij altijd veel baat heeft gegeven...,bij een koortslip is 70 a 80 % alkohol....verkrijgbaar bij de drogist in een klein flesje...eerst de blaartjes doorprikken met een onsmet naaldje,en dan de koortlip aanstippen met een wattestaafje ,gedrenkt in de alcohol...dat geregeld de eerste dagen herhalen..je krijgt dan geen dikke korst en de pijn is zo weg.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op woensdag 8 jun 2011, 14:05: Na dit alles gelezen te hebben kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat topicstarter die vraag eerder stelde als sluikreclame om het alternatieve veld weer de gelegenheid te geven om allerlei "alternatieve"middeltjes hier te promoten.

Ik reageer er nu op omdat een herpesinfectie niet ongevaarlijk is met in de mildste variant die koortslip.
Gordelroos is al weer wat ernstiger en bijzonder naar is de aangezichtsverlamming.
Lees o.a: http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/aangezichtsverlamming.

Herpes is en blijft een virusinfectie die tijdens het gehele leven in het lichaam zit en op kan vlammen bij een verminderde weerstand (ook bij stress).
Het is daarom onzedelijk (om het netjes te zeggen) om reclame te maken voor onzinprodukten die de gevolgen van een herpesuitbraak nooit zullen doen tegenhouden.
Hooguit kan een arts de gevolgen wat doen verminderen,bestrijden zal echter nooit gaan dan alleen zorgen voor wat gelukkiger te leven en wat gezonder te eten.

De Vrije Vogel

Beste grootvader/vrije vogel,

Ik heb geen enkel belang bij het promoten van wat voor middelen dan ook, alternatief of regulier. Ik wil alleen graag weten of iemand de Virulite heeft geprobeerd en of het hem/haar geholpen heeft! Verder geen insinuaties s.v.p.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma68 schreef op woensdag 8 jun 2011, 15:22:
Ik wil alleen graag weten of iemand de Virulite heeft geprobeerd en of het hem/haar geholpen heeft!

Helaas is Virulite geen werkzame remedie tegen een koortslip :(

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een rare vraag,maar gebruikt u regelmatig lippenstift? Ik wel! Ik had 40 jaar last van koortslippen, te pas en te onpas.Sinds ik lipfinity van Max Factor iedere dag gebruik nooit geen last meer gehad!Staat nog mooi ook en je hoeft het maar 1 x per per dag op te doen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

het klinkt mischien vreemd, maar als je een koortslip aan voelt komen . neem dan een zilver theelepeltje maak dat warm onder de kraan +/- 40 graden. druk dat op de plek. en er komt geen koortslip. werkt ook om een bestaande plek weg te krijgen. maar voorkomen is beter dan genezen toch.het kost niets en is beter dan al die dure troep .die toch niet helpt

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg dat je calendula van zonnegoud in huis heb,voel je een koortslip opkomen smeer dat er dik op,
Groetjes spouky

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op woensdag 8 jun 2011, 15:28:
wilma68 schreef op woensdag 8 jun 2011, 15:22:
Ik wil alleen graag weten of iemand de Virulite heeft geprobeerd en of het hem/haar geholpen heeft!

Helaas is Virulite geen werkzame remedie tegen een koortslip :(

Waarop is je opmerking gebaseerd? Heb je ervaring met de Virulite? Of een wetenschappelijke onderbouwing missschien?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Simpele maar even `pijnlijke` manier om korte meten te maken met koortslip....
handen goed ontsmetten en openkrabben en jodium erop en klaar is klara
Doet het al jaren zo, werkt bij mij prima.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het virus dat een koortslip veroorzaakt kan zich voeden met twee verschillende proteïnen die in voedsel voorkomen: met arginine en lysine. Arginine bevindt zich o.a. in grotere hoeveelheden in havermeel, volkorenproducten, noten, rozijnen en zilvervliesrijst. Hoe meer arginine genuttigd wordt, hoe meer de virusdeeltjes zich kunnen vermeerderen. Als de virusdeeltjes zich echter eerst tegoed hebben gedaan aan lysine, kunnen de deeltjes zich niet vermeerderen. Daarom gebruik ik voordat ik een argininerijke maaltijd gebruik eerst wat extra L-lysine. Chocola heeft een ongunstige arginine-lysine-verhouding, vandaar dat ook chocola beter niet gegeten kan worden door iemand die last heeft van een herpesinfectie.
Ida

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harinkje happen! (en dan niet te netjes eten: beetje smeer op de wond en...........)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2011 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma68 schreef op woensdag 8 jun 2011, 18:53:
tar schreef op woensdag 8 jun 2011, 15:28:
wilma68 schreef op woensdag 8 jun 2011, 15:22:
Ik wil alleen graag weten of iemand de Virulite heeft geprobeerd en of het hem/haar geholpen heeft!

Helaas is Virulite geen werkzame remedie tegen een koortslip :(

Waarop is je opmerking gebaseerd? Heb je ervaring met de Virulite? Of een wetenschappelijke onderbouwing misschien?

Het is een wetenschappelijke onderbouwing.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2011 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook regelmatig last van een koortslip
maar heb veel baat bij levertraanzalf

ve
door verwijderd - Jun 9, 2011 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

ik ben 67 jaar en heb ook jaren last gehad van koortsblaren op de bovenlip
het zal 30 jaar geleden zijn toen ik in een vlaag van onmacht
odorex anti-transpirant extra dry erop deed
tot mijn verbazing was na korte tijd het branderige gevoel weg
en droogde de blaasjes op
ik zorg nu om dit altijd in huis te hebben
zodra het gevoel van koorstlip opkomt
dit erop en heb nu ook nooit kapotte blaasjes die je zo ontsiert
ook de rode bultjes die ontstaan bij allergische reacties
verdwijnen als sneeuw door de zon

rinus

ve
door verwijderd - Jun 9, 2011 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat het een koortslip is? Mijn huisarts attendeerde mij op ,,Krentenbaard,, terwijl ik dacht dat het een koortslip was en daar eigenlijk geen aandacht aan gaf. Mijn bezoek aan de huisarts ging over iets heel anders. Krentenbaard is een bacteriële besmetting en kan heel agressief te werk gaan. Met een zalfje ben ik er vanaf geraakt. Dus let ook een beetje op je hygienne.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een van de bijdragen las ik over natrium muriaticum . Dat is dus gewoon zeezout (NaCl). Pas dus op voor homeopathische middelen. Veel kaf onder het koren.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2011 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wilma,
Jaaaaren geleden een tip van mijn oma.
AudeCologne erop deppen en idd dat helpt prima bij mij.
Nu mijn oma er niet meer is gebruik ik AfterShave. Dit helpt ook prima.
Het proberen waard.
Suxxes.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2011 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

kama schreef op vrijdag 10 jun 2011, 22:15: In een van de bijdragen las ik over natrium muriaticum . Dat is dus gewoon zeezout (NaCl). Pas dus op voor homeopathische middelen. Veel kaf onder het koren.

@kama

Zeezout is niet hetzelfde als NaCl hoor, NaCl is keukenzout. (natrium chloride)

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met virulite is heel goed. Ik heb de commentaren gelezen, maar ben toch overstag gegaan om verschillende redenen:
- Ik wel 80,000 verschillende producten en 'tips' uitgeprobeerd maar niets hielp tegen mijn koortslip. Ook kosten sommige van deze middelen maar '3 euro bij de Dirk, oid', het heeft mij in totaal een kapitaal gekost.
- Volgens mijn arts is de werking van zovirax gebaseerd op placebo. De behandelrichtlijnen van huisartsen beoordelen zovirax als volgt. "nauwelijks werkzaam".
- De 180-dagen-tevredenheidsgarantie bij de Virulite spreekt van vertrouwen. Ik ken geen andere middeltjes die dit aanbieden. En 6 maanden vind ik een hele mooie lange termijn om het uit te kunnen proberen.

Enfin, ik heb een Virulite gekocht en ben er zeer tevreden over. Het komt tot nu toe zijn beloftes na. De eerst keer begon ik aan de wat late kant. De blaasjes zaten er al, maar waren veel sneller verdwenen dan normaal. De tweede keer dat ik een koortslip voelde aankomen heeft Virulite een uitbraak weten te voorkomen.

Dus oordeel niet over iets wat je zelf nog niet kent of hebt gebruikt. Eerst proberen, dan oordelen. En met de tevredenheidsgarantie loop je met Virulite geen risico

ve
door verwijderd - Nov 8, 2011 om 08:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eergisteren begon er een koortslip bij mij. Had sinds vorige week de virulite in huis.
Meteen begonnen met behandelen. Het voelt een klein beetje warm aan, maar dat kan ook zijn omdat je het apparaatje op je huid drukt.
De pijn verdwijnt direct, op dit moment is het allemaal in een versnelde fase zich aan het ontwikkelen. en ik ervaar het als een prettige manier van behandelen. je eet geen brood met zalfjes smaak en die tubetjes kosten een godsvermogen en raken kwijt of drogen uit.
Vooralsnog een tevreden gebruiker dus.

ve
door verwijderd - May 21, 2012 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ViruLite werkt perfect en is het geld waard. Geen last meer van een lelijke koortsplek.
Een echte aanrader! Er is geen ander middel dat het van dit apparaatje wint!!
Dus alle tubetjes kunnen echt de prullenbak in!

ve
door verwijderd - May 21, 2012 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het daar niet mee eens. Behandeling is erg pijnlijk en helpt absoluut niet. Ik heb het twee keer geprobeerd en het komt net zo hard vlak naast de plek weer terug. Geef mij maar het tubetje Zovirax, helpt mij echt veel beter.

ve
door verwijderd - May 21, 2012 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebruik van de ViruLite is compleet pijnloos! Infrarood licht geeft géén pijn.
En er komen geen andere plekken vlak ernaast voor terug.

ve
door verwijderd - May 21, 2012 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat jij er tevreden mee bent, ik gebruik lekker m'n Zovirax weer, helpt mij beter.

mhab schreef op maandag 21 mei 2012, 20:51: Het gebruik van de ViruLite is compleet pijnloos! Infrarood licht geeft géén pijn.
En er komen geen andere plekken vlak ernaast voor terug.
mhab schreef op maandag 21 mei 2012, 20:51: Het gebruik van de ViruLite is compleet pijnloos! Infrarood licht geeft géén pijn.
En er komen geen andere plekken vlak ernaast voor terug.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2013 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi hoi,

Ik heb nu al weer ruim een half jaar ervaring met het apparaatje van Virulite.
Ik vind het geweldig!!!!

Ik had zeer regelmatig last van een koortslip. Hopeloos, internet afgezocht naar een oplossing, want al die zalfjes helpen echt niet bij mij. Van alles geprobeerd, zelfs zalf uit Amerika laten komen, helaas.

Ik dacht: baat het niet, dan schaadt het niet, zalfjes zijn ook erg prijzig. Dus gekocht.
Ik ben er zo blij mee, zodra ik een prikkel voel in mijn lip, hup, apparaatje aan en er gebeurt een wondertje, geen koorstlip. Ik heb het apparaat nu ruim een half jaar en heb geen koorstlip meer gehad. Ik geloof het zelf bijna niet eens, maar het is toch echt waar.
Snappen doe ik het niet, maar ik kan het echt aanbevelen!

Wel een late reactie, maar ik wilde het toch even kwijt

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu 2 keer ViruLite gebruikt.
De eerste keer brak de koortslip niet eens door en dat heb ik met al die zalfjes nog nooit kunnen voorkomen.
De tweede keer had ik hem helaas niet direct bij de hand, maar de volgende dag toen de blaasjes er al waren direct gebruikt. Ik heb hem wel die dag en de volgende dag 4 keer gebruikt, maar het resultaat was er dan ook wel naar. Na twee dagen waren de blaasjes al opgedroogt en de korstjes veel kleiner dan normaal.
Dit product is TOP!!! Omdat ik liever geen koortslip heb, ga ik ter voorkoming Lysine proberen.
Maar bij een uitbraak is dit wel het beste product wat ik heb gebruikt :)

ve
door verwijderd - Jul 6, 2014 om 03:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je hem al geprobeerd? Ben heel benieuwd als iemand die mijn heel leven last van gehad heeft. Ik heb ook alles geprobeerd en niks werkt. En voor al die mensen die zeggen vraag maar advies aan je doctor, die weten helemaal geen reet, ze zeggen allemaal Ja Zovirax, wat mijn kortslippen alleen maar lekker vinden! Ik heb een keer toen ik ziek (en ook heel veel stress, wat het ergste is voor je weersysteem) 9 kortslippen over mijn mond, kin en een kant van mijn neus gehad waardoor ik niet kon werken voor bijna 2 weken. Dat wil ik nooit meer meemaken en 50eu wil ik zeker uitgeven zelfs als er een kans is dat het werkt. Ik laat jullie weten!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2014 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 'm nog niet geprobeerd.
Ik heb momenteel (gelukkig) erg weinig last van koortslippen en als ik er al eentje denk te voelen aankomen, gebruik ik "Sorefix", een zalfje dat volgens mij redelijk goed werkt.
Bovendien slik ik preventief L-Lysine met catsclaw.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2014 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet over twijfelen, gelijk kopen. Niet doorvertellen want dan wordt het uit de handel genomen.
Gooi alle zalfjes maar weg, alleen het uit de handel genomen Vectavir helpt, en ViruLite dus.
ViruLite helpt echt. Vaak een halve lip aangedaan door Zovirax, tot niets of een potloodpuntje met ViruLite. Combinatie met Compeed werkt ook. (Maar dat aanbrengen....)
In het begin voel je ook de tintelingen afnemen tijdens het bestralen.
Zorg ook op tijd voor een reservebatterij, want zonder doet hij het helaas niet...
Ik heb hem nu vaak bij me met een omgekeerde batterij erin, tegen het evt. leeglopen.