tk
door tke Jul 22, 2013 om 00:22
Voeding & gezondheid

Factuur van fysiotherapie

Ik verstuurde mijn facturen van fysiotherapie naar zorgverzekeraar. Helaas ontving ik niet terug geld van betaalde facturen. Verzekeraar vertelde me dat niet alles staat op deze facturen.
Heeft iemand juiste factuur van fysiotherapie? Wat moet staan op factuur?

4869 13 Rapporteer

wendy-claire
door wendy-claire - Jul 22, 2013 om 00:50
619 Antwoorden / 29 Vragen

Vraag het aan je fysiotherapeut e/o. zorgverzekeraar.

tk
door tke - Jul 22, 2013 om 10:14
10 Antwoorden / 4 Vragen

Hm, mijn fysiotherapeut is buitenlander...verzekeraar vertelde me dat betaal niet facturen met fout...

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2013 om 10:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tke schreef op maandag 22 jul 2013, 10:14]Hm, mijn fysiotherapeut is buitenlander...

Ja, en? Als hij in Nederland werkt / een praktijk heeft, hoort hij te weten hoe hij moet factureren.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 22, 2013 om 11:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een kleine taalfout moet kunnen, mits hij legaal in NL werkte, maar fouten of ontbrekende dingen mag niet.
Vraag eens je verzekeraar wat ontbreekt of fout is want enkele zijn zo lastig dat je soms beter een makkelijker verzekeraar kunt nemen per 1 januari 2014.

En zijn het eisen van jou verzekeraar of wettelijk verplichtte?

Als ondernemer moet ik meestal KVK nummer verplicht vermelden, net als bank of zo.
En als dat ontbreek mag er geweigerd worden.
Ik ben echter in totaal andere branche werkzaam dus weet niet of daar dezelfde eisen gelden.

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2013 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb zo het vermoeden dat het om een fake-factuur gaat die topicstarter in wil dienen.

tk
door tke - Jul 22, 2013 om 17:31
10 Antwoorden / 4 Vragen

Carola.83 bent je een crimineel dat heeft jij niet goed gedachte?

me
door mein33 - Jul 22, 2013 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tke schreef op maandag 22 jul 2013, 10:14]Hm, mijn fysiotherapeut is buitenlander...verzekeraar vertelde me dat betaal niet facturen met fout...

Dat uw fysiotherapeut een buitenlander is maakt op zich niets uit.
Uw fysiotherapeut moet wel ingeschreven staan in het BIG-register.
Mogelijk staat hij/zij daar niet ingeschreven en wordt hij/zij niet door de zorgverzekeraar(s) erkend en zullen zij uw declaratie(s) niet vergoeden.
Navraag doen bij de zorgverzekeraar en de fysiotherapeut waarom de vergoeding niet wordt gegeven.

co
door cornalien - Jul 26, 2013 om 10:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, hier een fysiotherapeut.

De Fysiotherapeut moet inderdaad in het BIG register staan, u kunt dit checken op
https://www.bigregister.nl/zoeken/zoekenopnaamenspecialisme/default.aspx

Verder moeten er in de rekening een aantal dingen vermeld zijn:
Naam Fysio(praktijk), werkadres, tel nr, banknummer, BIG registratienummer en AGB code.
Daarna factuurdatum, naam/adres patient, geboortedatum
Diagnosecode 1(chronisch) of 9 (niet chronisch) en een diagnosecode van 4 cijfers (bijvoorbeeld 3622)
Daarna behandeldata, behandelcode (ws 1000 (gewone behandeling)of 1850/1860 voor eerste afspraak) en prijs, totaalbedrag en betaling gewenst per die en die datum.

Missen er dingen ga dan met deze beschrijving terug naar je therapeut en laat de rekening aanpassen en opnieuw utidraaien.

Succes!

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2013 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus uw fysiotherapeut is een buitenlander en u bent een buitenlander. Hebben die behandelingen soms ook in het buitenland plaatsgevonden?

tk
door tke - Jul 26, 2013 om 11:56
10 Antwoorden / 4 Vragen

Bedank Cornalien voor de informatie.
Mijn fysiotherapeut is buitenlander. Ik weet niet, misschien heeft hij niet BIG register (?)
Als heef hij niet de BIG - ontvang ik voor de factuur betalingen?

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2013 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tke schreef op vrijdag 26 jul 2013, 11:56]Bedank Cornalien voor de informatie.
Mijn fysiotherapeut is buitenlander. Ik weet niet, misschien heeft hij niet BIG register (?)
Als heef hij niet de BIG - ontvang ik voor de factuur betalingen?

Nee.

me
door mein33 - Jul 26, 2013 om 12:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tke schreef op vrijdag 26 jul 2013, 11:56]Bedank Cornalien voor de informatie.
Mijn fysiotherapeut is buitenlander. Ik weet niet, misschien heeft hij niet BIG register (?)
Als heef hij niet de BIG - ontvang ik voor de factuur betalingen?

Zowel @cornalien als @mein33 hebben geschreven dat een fysiotherapeut in het BIG-register moet zijn opgenomen.
Als hij/zij daarin niet is opgenomen dan krijgt u geen vergoeding en moet u de rekening zelf betalen.

el
door elze30 - Aug 8, 2013 om 23:43
150 Antwoorden / 3 Vragen

Ter info voor de topicstarter: het BIG register is een bestand van erkende zorgverleners.