lo
door loesje48 Jun 12, 2012 om 20:41
Voeding & gezondheid

Gebitsreiniging?

Beste allemaal,

Ik ben vorige week naar de tandarts geweest voor de periodieke controle. Hier had ik ook een afspraak voor gemaakt (controle dus). De tandarts keek wat rond, en besloot met een borsteltje even langs mijn tanden te gaan, vanwege wat (thee)aanslag, zei hij naderhand "en dan vind ik dat ik dat even moet oppoetsen" . Dit alles duurde nog geen 2 minuten, maar ik krijg wel een rekening (naast de controle) van 24.10 voor gebitsreiniging standaard. Ik vind dit belachelijk, bij mijn vriend heeft hij ook nog tandsteen verwijderd, en die kreeg dezelfde rekening. Ik vind het daarnaast ook vreemd dat ik kom voor controle, en wegga met een ongevraagde behandeling die 5euro duurder is! Alsof ik naar de fietsenmaker ga om een lekke achterband te laten plakken, en hij besluit om ook maar de voorband te vervangen "omdat ik vind dat dat er niet uit ziet, zo'n oude band".
Kan ik hier nog enigzins bezwaar tegen maken, of moeten we dit maar accepteren?

ps. Positief item over de tandarts: hij vond dat mijn gebit er zo goed uit zag, dat ik niet elke 2 jaar foto's hoef te maken.

1110 2 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jun 12, 2012 om 20:53
740 Antwoorden / 1 Vragen

Hmmm... een Tandarts die voor Mondhygiëniste speelt, daar hou ik al niet van.
Ik ga één keer per jaar naar de mondhygiënste die dan in 20 minuten mijn gebit grondig reinigt en dat kost me dan 25 euro!

En die foto's zijn er juist om te kunnen 'zien' wat je aan de buitenkant niet kan zien, dus is vreemd!

Dus ik zou hier zeker wat van zeggen tegen uw tandarts en anders op zoek gaan naar een andere tandarts met aparte mondhygiëniste die daar speciaal voor gestudeerd heeft en ook speciale apparatuur voor heeft!

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2012 om 22:27
16847 Antwoorden / 108 Vragen

loesje48, alleen een periodieke "kijktijd"? Dat is prijzig voor niets doen. Denk niet dat je er iets aan kan doen, is hoogstwaarschijnlijk het allergoedkoopste basistarief. Bij mij doet tandarts de nodige behandelingen, indien nodig; de mondhygeniste (zijn vrouw) heb ik 4x per jaar = €150,00 per 2x, is 45 min. per behandeling. Maar krijg wel waar voor mijn geld. Foto is juist wel belangrijk, zoals heirestom al zegt, de tandarts zelf heeft geen röntgenogen.