hd
door hdaniels Nov 28, 2012 om 14:26
Voeding & gezondheid

Getouwtrek tussen zorgverzekeraar en apotheek

Op 6 juli 2012 heeft mijn huisarts een recept doorgefaxd naar een apotheek in Frankrijk waar ik op dat moment was. De assistente heeft nagelaten het faxnummer van de Amsterdamse apotheek te verwijderen. De Van Wou apotheek heeft het medicijn besteld en gedeclareerd. FBTO heeft het bedrag van 14,37 van mijn rekening geschreven.FBTO wacht opo een creditering van de apotheek. De apotheek zegt dit te hebben gedaan, maar het systeem van FBTO kan dit niet zichtbaar maken. Diverse telefoontjes aan FBTO en diverse bezoekjes en telefoontjes aan de Apotheek verder, is er nog steeds geen oplossing. Niemand geeft toe.

Wat kan ik doen?

Vriendelijke groet
Harriëtte Daniels

849 4 Rapporteer

ja
door jans2 - Nov 29, 2012 om 14:10
311 Antwoorden / 4 Vragen

De fout ligt bij de assistente van de huisarts. Logisch dat fbto en apotheek daar geen verantwoordelijkheid voor nemen. U moet bij de huisartsenpraktijk zijn. Misschien hebben zij wel een potje bedrijfsschade. En anders bent u een paar euro lichter, so what?

in
door inkvwelt - Dec 4, 2012 om 14:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

bellen, bellen bellen
En de belkosten declareren bij fbto
klacht indienen bij de klachtencommissie van fbto.
Niet opgeven, doorzetten, haal je huisarts erbij, roep hem tot verantwoording.
Succes

fbtowebcare
door fbtowebcare - Dec 11, 2012 om 15:10
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Harriëtte Daniels,
We willen dit graag voor je uitzoeken. Is het mogelijk om alle gegevens naar ons te mailen? Je kan dit sturen naar: fbto.webcare@achmea.nl
Dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Marijke
FBTO Webcare

fbtowebcare
door fbtowebcare - Dec 14, 2012 om 14:39
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Harriëtte Daniels,

Wij hebben nog geen e-mail van je ontvangen. We willen graag wat voor je uitzoeken. Stuur je die nog?

Met vriendelijke groet,

Arjan
FBTO Webcare