AA
door AA.2012 Mar 4, 2017 om 23:10
Voeding & gezondheid

Haartransplantatie

Beste Kassa,

Ik ben op zoek naar een kliniek voor haartransplantatie door middel van de FUE techniek waarbij haarzakjes uit de achterkant van het hoofd (het donorgebied) worden gehaald om te transplanteren naar de kale plek op het hoofd. Op internet vind ik heel veel verschillende klinieken in binnen- en buitenland (met name in Turkije) die deze behandelingen aanbieden. Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag me af of het 1) betrouwbaar en veilig is? 2) of het resultaat heeft? 3) of het donorgebied op de achterkant van het hoofd weer terug groeit? 4) hoe zichtbaar de littekens kunnen zijn? 5) en of er gevallen bekend zijn waarbij er zichtbaar resultaat is geboekt of juist niet. De mensen die je op internet ziet, zijn altijd geïnterviewd door de kliniek zelf waardoor ik het niet echt vertrouw (wij van WC-eend bevelen WC-eend aan).

Hopelijk kunnen jullie meer duidelijkheid geven over dit onderwerp, het zou mij enorm helpen in mijn zoektocht!

Met vriendelijke groet, Kale A.

3888 8 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 4, 2017 om 23:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag Gerard Joling eens naar zijn ervaringen.

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2017 om 23:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hé, dat wilde ik ook schrijven @familyman. Maar @A.A.2012, als u in de slappe was zit (Joling dus wel):
zou ik het zeker in Nederland laten doen en niet in het buitenland.

http://www.gerardjoling.nl/2011/gelukkig-nieuw-haar/

Wi
door Wil_H - Mar 4, 2017 om 23:26
270 Antwoorden / Vragen

Bij dit soort cosmetische ingrepen zou ik zeker in Nederland blijven. Als er complicaties optreden heb je weinig aan een dokter die in Turkije zit. Als de transplantie helemaal mislukt dan moet je maar zien in hoeverre de Turjse dokter zich daar druk over maakt of bereid is eventuele fouten te herstellen.
In Nederland ben je, voor zover als ik kan zien,  voor dit soort operaties aangewezen op particuliere klinieken. Maar die hebben in elk geval nog een keurmerk, met een klachtenprocedure en een geschillencommissie.  Dus misschien dat je daar wat meer info kunt opvragen. Kijk eens op http://zkn.nl/.

costnix
door costnix - Mar 4, 2017 om 23:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben meer dan de helft van mijn hoofdhaar kwijt, maar geen haar op mijn hoofd, die er aan denkt om een hoofdhaar transplantatie te laten doen. Ik kan mijn geld beter gebruiken. Ik zet gewoon een hoed, pet of baret op.

tenormin
door tenormin Mar 4, 2017 om 23:40
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, maar dat is natuurlijk uw keuze. Het barst van de kale mannen, de een meer aantrekkelijk dan de ander. En u heeft er geen geld voor over terwijl een ander er alles voor over zou hebben. Dus da's geen maatstaf. Als TS wel haar wil hebben: good luck voor hem.

Cookies
door Cookies Mar 5, 2017 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Costnix, het maakt bij een keuze nogal verschil of iemand 30 of 70 jaar is.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 5, 2017 om 04:00
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Beste aa2012,
daar waar haarzakjes verwijderd zijn kan geen haar meer groeien, houd daar rekening mee. Denk niet dat er zichtbare littekens overblijven.
Vr,gr.

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2017 om 15:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hier voor naar Turkije te gaan.
En hier weghalen om daar te plaatsen is het verplaatsen van het probleem.
En mooi kaal hoeft niet altijd lelijk te zijn. Ook jonge meiden vinden dit soms best wel aantrekkelijk.
Maar u kunt ook bij Marc Marie Huijbregts informeren.

jo
door jorisw - Mar 5, 2017 om 17:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou al een aantal bomen in dat bos kunnen kappen door alleen naar klinieken in Nederland (en desnoods Belgie) te kijken. Dat maakt het al een stuk overzichtelijker.