betta
door betta Feb 6, 2013 om 20:56
Voeding & gezondheid

Hardnekkig slijm in de keel

Ik heb al lang last van hardnekkig slijm in de keel, het is niet op te hoesten en als ik moet praten heel vervelen niet weg te slikken. Moet extra veel de keel schrapen om normaal te kunnen praten, ik rook niet en heb al diverse keel pastilles en slijmoplossende hoestdrank geprobeerd.Ook neus spray op aanraden van de huisarts geven geen verlichting.
Als ik in de spiegel kijk en een lampje in de keel houd zie je duidelijk groen slijm aan de achterwand geplakt tegen de keelholte, alsof het uit de neus naar de keel kruipt.
Weet iemand een doelltreffend medicijn?

51701 34 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 6, 2013 om 20:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien eens naar de kno arts gaan.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2013 om 21:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als het middel van de huisarts niet werkt dan een nieuwe afspraak met hem maken.En anders een verwijzing naar de KNO specialist.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 21:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo betta,

Voor medische zaken moet je toch echt bij je huisarts zijn.

(Zie wel eens reclame op de tv van die oplossende Bisolvon o.i.d.)

Met vr.gr.

betta
door betta - Feb 6, 2013 om 21:02
26 Antwoorden / 7 Vragen

Bij de KNO arts weten ze het ook niet Mee Leren leven???

betta
door betta - Feb 6, 2013 om 21:14
26 Antwoorden / 7 Vragen

Bisolvon en dergelijke heb ik allemaal geprobeerd en ik stel deze vraag omdat de huisarts het ook niet weet...

jantje7
door jantje7 - Feb 6, 2013 om 21:19
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Het beste help 5 a 6 keer spoelen met kleine slokjes water achter elkaar.

Dit eventueel na 15 minuten herhalen.

Jantje

zwemmer
door zwemmer - Feb 6, 2013 om 21:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je maakt het zelf aan, dus aan zoek uit waar het mee te maken heeft. Dat weet een dokter natuurlijk niet. Zolang je de oorzaak niet weet zal het blijven terug komen. Misschien leren huilen? Van het verdringen verdriet komen de ernstigste klachten (zoals maagklachten, rug-, nek schouderklachetn en ga zo maar door). Het is naar mijn idee al hoog opgelopen.

betta
door betta - Feb 6, 2013 om 21:41
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb geen last van opgekropte emoties en laat mij gemakkelijk gaan wat betreft huilen geen probleem ik lach en huil op de juiste momenten maar dat slijm zit in de weg!
En nee, hoog opgelopen????? Ja het slijm dat is wel hoog opgelopen!!

zwemmer
door zwemmer - Feb 6, 2013 om 21:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

De bijholten dan? Misschien helpt Broomhexine (vrij te koop).

betta
door betta - Feb 6, 2013 om 21:50
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ja het is echt waar ook dat ken ik!!
Ik heb op diverse fora gekeken en meer mensen hebben dit echter geen oplossing te vinden!

freya
door freya - Feb 6, 2013 om 22:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo betta,

Misschien niet zo algemeen bekend, maar in karnemelk zitten stoffen die slijmverdunnend werken. Heb er zelf veel baat bij gehad en het is nog gezond ook.

Freya

macwouter
door macwouter - Feb 7, 2013 om 00:59
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik wil u niet bang maken maar u heeft het ook over groene slijm achter in uw keel ?????

Symptomen van gonorroe in de keel
Als de keel geïnfecteerd is, dan kan dit asymptomatisch zijn - dat wil zeggen geen symptomen veroorzaken. Maar het kan ook leiden tot keelpijn, dit is het meest voorkomende symptoom. De getroffen keel lijkt op een keelontsteking met roodheid en soms zijn er witte vlekken of is er witachtige / gele afscheiding zichtbaar.

Naast een zere keel, kan een persoon met orale gonorroe ook last krijgen van overgeven, pijn bij het slikken en koorts. De verschijnselen van orale gonorroe zijn voor mannen of vrouwen dezelfde en meestal treden ze een paar dagen nadat de patiënt oraal contact met de geslachtsdelen of het anale gebied van een partner als de partner is geïnfecteerd met de bacterie. Mensen met orale gonorroe zullen de ziekte vaak niet doorgeven aan anderen, maar uitgesloten is het zeker niet. De meeste onderzoekers stellen dat door zoenen de ziekte niet wordt overgebracht, aangezien de bacteriën blijkbaar niet de tong of de mond infecteren.

sweeterlake
door sweeterlake - Feb 7, 2013 om 02:20
468 Antwoorden / 16 Vragen

Maak een afspraak met uw huisarts!

Groene (hardnekkige) slijm betekent in veel gevallen bacteriële infectie, doch dat is tegenwoordig achterhaald en vaak ook geen bacteriële noch virale infectie in die zin dat er een antibioticum een afdoend medicament zou kunnen zijn.

Geel of groen slijm en/of bloed ophoesten?!

sweeterlake
door sweeterlake - Feb 7, 2013 om 02:21
468 Antwoorden / 16 Vragen

Maak een afspraak met uw huisarts!

Groene (hardnekkige) slijm betekent in veel gevallen bacteriële infectie, doch dat is tegenwoordig achterhaald en vaak ook geen bacteriële noch virale infectie in die zin dat er een antibioticum geen afdoend medicament zou kunnen zijn.

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2013 om 02:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een eenvoudig huismiddel dat misschien wat kan helpen is dagelijks een paar keer gorgelen met water met wat zout erin.

vr.gr.

sweeterlake
door sweeterlake - Feb 7, 2013 om 03:22
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 7 feb 2013, 02:28]Nog een eenvoudig huismiddel dat misschien wat kan helpen is dagelijks een paar keer gorgelen met water met wat zout erin.

vr.gr.

Ja, misschien ook wel homeopathie?! Of een middeltje bij een drogisterijketen van 'Professor K. Wakzalver' misschien?!

Een afspraak maken bij de huisarts en die de kwaal laten beoordelen is de beste remedie tegen alle antwoorden hier vermeld!

freya
door freya - Feb 7, 2013 om 10:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@sweeterlake:

Tja, misschien moet je dan toch eens alle reacties doorlezen, want dan had je kunnen lezen dat TS al bij de huisarts en een KNO-arts is geweest en dat die er verder ook niet veel aan (kunnen) doen.....

Freya

betta
door betta - Feb 7, 2013 om 10:59
26 Antwoorden / 7 Vragen

Inderdaad Freya, vandaar mijn vraagstelling hier omdat ZE het ook niet meer weten dacht ik misschien iemand op dit forum??
Bedankt toch,
Betta

betta
door betta - Feb 7, 2013 om 11:03
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi macwouter, mijn man en ik leven al 40 jaar in liefde met en voor elkaar dus orale seks binnen of buiten de deur doen wij niet aan de huisarts denkt dat het uit de neus in de keel terechtkomt, daarom heeft ze eerst diverse neussprays geprobeerd, daarna de tabletten daarna de drankjes.....
vul zelf maar aan en gonoroe???
Nee daar is geen sprake van. Uw antwoord lijkt me meer iets voor een ander forum dan dit???

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2013 om 11:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u niet aan orale seks doen als u in liefde met en voor elkaar elkaar leeft?

betta
door betta - Feb 7, 2013 om 11:09
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ik geloof dat we een beetje aan het afdwalen zijn over mijn activiteiten in bed ga ik naar een ander forum!!!!

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2013 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=betta schreef op donderdag 7 feb 2013, 10:59]Inderdaad Freya, vandaar mijn vraagstelling hier omdat ZE het ook niet meer weten dacht ik misschien iemand op dit forum??
Bedankt toch,
Betta

Drink je soms veel melk? Melk geeft een verhoogde slijmproductie.

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2013 om 11:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 7 feb 2013, 11:07]Waarom zou u niet aan orale seks doen als u in liefde met en voor elkaar elkaar leeft?

Zullen we on topic blijven? Gaat jou geen f*ck aan verder.

freya
door freya - Feb 7, 2013 om 11:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 7 feb 2013, 11:12]....
Drink je soms veel melk? Melk geeft een verhoogde slijmproductie.
Klopt, karnemelk daarentegen juist weer niet. Vandaar mijn tip dat eens te proberen. Ik kreeg indertijd ook allerlei middeltjes voorgeschreven, maar die deden praktisch niets. En toevallig merkte ik dat na het drinken van een beker karnemelk het slijm binnen 10 minuten verdunde waardoor je het makkelijk kwijtraakte.
Zelfs de arts had niet echt een verklaring, maar vermoedde dat er in de karnemelk een stof zat die slijmverdunnend werkte. (Duh! Daar was ik inmiddels ook al achter....)

Freya

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2013 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=betta schreef op donderdag 7 feb 2013, 11:09]Ik geloof dat we een beetje aan het afdwalen zijn over mijn activiteiten in bed ga ik naar een ander forum!!!!maar u hebt het er zelf over in dit forum.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2013 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 7 feb 2013, 11:10][quote=tijger1 schreef op donderdag 7 feb 2013, 11:07]Waarom zou u niet aan orale seks doen als u in liefde met en voor elkaar elkaar leeft?

Zullen we on topic blijven? Gaat jou geen f*ck aan verder.

Ts begon daar zelf over hoor.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 8, 2013 om 14:42
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo betta,
er mee leren leven vind ik niets!
Er zou toch een monstertje van dat slijm naar het lab.gestuurd kunnen worden?
Misschien komt daar iets uit, zonniet dan kunt u er altijd nog mee leren leven.
Vr. gr. sjoppie.

betta
door betta - Feb 8, 2013 om 19:41
26 Antwoorden / 7 Vragen

Ja sjoppie, dat dacht ik ook, ik had een beetje in een potje mee genomen naar de huisarts.
Ze zei daar niets aan te hebben, toch mee leren leven?

dearagain
door dearagain - Feb 8, 2013 om 20:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*je zegt dat je kontakt gehad heb met 1 kno-arts, maar heb je ook kontakt gehad met meerdere kno-artsen?

betta
door betta - Feb 8, 2013 om 20:45
26 Antwoorden / 7 Vragen

Je moet tegenwoordig van goede huize komen om meerdere kno artsen te spreken, het is schijnbaar niet ernstig genoeg, maar voor mij wel heel lastig.
Als ik moet praten en eerst de keel moet schrapen....Heel lastig!

ar
door arjenvd - Feb 8, 2013 om 21:50
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Betta,

heb je naast het vastzittende slijm geen andere klachten, dus vaker dan gemiddeld last van een verstopte neus, hoofdpijn oid? Bij mij zit vaak m'n neus verstopt en soms plakt dat ook tegen de keelholte aan. Neusspray gaf hiervoor geen oplossing, ik spoel nu dagelijks met de Rhino horn (gewoon met keukenzout er in). Dat lijkt iets te helpen maar ben er pas een week mee bezig dus geen idee hoe dit op lange termijn werkt.

In ieder geval zou ik nogmaals naar de huisarts gaan en vragen of ze bloedonderzoek kunnen doen op gangbare zaken als virussen, bacterieën en allergieën.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 9, 2013 om 09:30
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo betta,
deze reatie vond ik nog op dokter.nl :

[i]Groen slijm wijst op een bacteriële ontsteking. Als het erg lang duurt kun je de huisarts om een antibioticum vragen maar de kans dat het net zo snel vanzelf overgaat als je verder goed gezond bent is net zo groot. Sommige huisartsen geven het wel, anderen zullen je adviseren even af te wachten.
Het groene is "debris", ontstekingsrommel met celresten van kapotte cellen en vieze bacteriën. Heel normaal eigenlijk bij een infectie met bacteriën en niks om je zorgen over te maken.
Duurt het naar je zin te lang, ga dan even naar de huisarts.

En zo niet dan een second opinion overwegen?
Vr. gr. sjoppie

el
door elze30 - Feb 12, 2013 om 20:11
150 Antwoorden / 3 Vragen

Weer terug maar de huisarts. De huisarts zal toch echt moeten horen dat het probleem nog niet is opgelost. Als het proleem is dat al langer bestaat, raad ik je aan om eerst de reactie van de huisarts af te wachten en het advies op te volgen. Uiteindelijk is een tweede KNO de volgende stap. Je moet dan een afspraak met een expert maken: een ervaren KNO specialist in een groot ziekenhuis of academisch ziekenhuis.

ti
door tinagutsche - Mar 3, 2013 om 06:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Beta.
Ik heb zelf ook veel last gehad van slijm in mijn keel .Schrapen soms tot er bloed mee kwam.Op aanraden van mijn huisarts gebruik ik nu otrivin neus druppels en ik moet zeggen dat het sinds die tijd erg verbeterd is.Ik druppel 1x per dag.Altijd voor ik naar bed gaat want als ik ging liggen was het net of alles dicht liep met slijm.Heb vrienden die er ook last van hadden en die heeft er ook veel baat bij.