he
door hendrikaelise Aug 8, 2016 om 13:40
Voeding & gezondheid

Heeft een keurslager een weegschaal die hij op tarra kan instellen

Mijn slager deed 100 gr paté in een plastic doosje van 19 gram. op de kassabon wer 119 gram berekend

2810 10 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 8, 2016 om 13:44
251 Antwoorden / Vragen

Vraag het hem, ik neem aan dat er een tarra instelling op een dergelijk dure schaal zal zitten.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2016 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een plastic doosje van 19 gram? Lijkt me onwaarschijnlijk. Hebt u thuis een geijkte weegschaal?

jo
door jorisw - Aug 8, 2016 om 14:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan niet klagen als er een apart bedrag voor de verpakking in rekening wordt gebracht en dat het totaal dan hoger wordt dan de huidige manier van werken omdat de administratieve kosten omhoog gaan....

ha
door halex - Aug 8, 2016 om 14:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien zit de prijs van de verpakking wel in de kiloprijs van het product verdisconteerd. Vraag het de slager, die weet wat voor soort weegschaal hij gebruikt. Is vanaf hier wat lastig vast te stellen.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2016 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zwaar plastic doosje als uw controle met een geijkte weegschaal klopt w.b. 100 gram product en 19 gram doosje.
Wat zei de slager toen u hem erover vroeg?

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2016 om 17:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat had u gewild, dat u 100 gr zo los in uw hand had gekregen.  Maar hoe weet u zo zeker dat het 100 gr paté en geen 119 gr was. En een bakje van 19 gr, was het zeker een tupperware bakje. Zie het al helemaal voor me, bakkie op de weegschaal, weegschaal op 0 zetten en dan het bakkie vullen.

ph
door philip36 Aug 8, 2016 om 17:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een onzin opmerking.
Krijg mijn gesneden brood ook in een plastic zak mee.

gerbera
door gerbera Aug 8, 2016 om 21:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Beste @philip36, mijn reactie is net zo onzinnig als de opmerking van de Ts. Je druk maken over een bakje wat zeker geen 19 gr is. Overigens een ongesneden brood krijg je zo mee.

ph
door philip36 Aug 9, 2016 om 00:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lekkere bakker heeft u om een ongesneden brood zo mee te geven.

gerbera
door gerbera Aug 9, 2016 om 11:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hele goeie warme bakker, en ik mag zelf kiezen of ik het wel of niet in een papieren zak doe die hij heeft liggen. Waar het om gaat is dat de Ts zich druk maakt over niets want een bakje weegt nog geen 2 gram en geen 19 gram. En de paté los op de weegschaal leggen om precies 100gr af te wegen, en het daarna in een bakje te doen lijkt mij niet fris.

ph
door philip36 Aug 9, 2016 om 13:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u serieus denkt dat een plastic bakje nog geen 2 gram weegt reageer ik maar niet meer.

getty
door getty - Aug 8, 2016 om 17:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarschijnlijk zat er ook gewoon wat extra pate in, precies 100 gram uitscheppen is best lastig.  Een bakje van 19 gram lijkt me onzinnig. Maar inderdaad ga eens een goed gesprek aan met uw slager, die kan u vast helpen hiermee.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2016 om 18:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk heeft uw slager een weegschaal waar hij tarra op kan instellen. De (handel) weekschalen worden ieder jaar geijkt door het IJkwezen. Te zien aan sticker op schaal. In principe kan iedereen er mee "klooien" daarna, maar een goede ondernemer zal dit echt niet doen.

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2016 om 23:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt het u niet veel logischer dat u wat meer dan 100gr paté hebt gehad?

altijdgeluk
door altijdgeluk - Aug 12, 2016 om 11:55
35 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft een goed punt. Hier gaat het niet om de paar gram paté, maar om het principe. Veel producten worden volgepompt met water en flink verpakt verkocht. Ik erger me enorm aan diepvries zalm, waar na het ontdooien een frummeltje zalm in een grote vieze plas overblijft.

Wordt het niet tijd dat de regering hier iets mee doet? Een van haar taken is om de consument te beschermen.