li
door lisa123 Sep 25, 2011 om 21:46
Voeding & gezondheid

Heeft iemand ervaring?

Geachte panelleden,

Heeft iemand ervaring met de toepassing van lichttherapie thuis (tegen de winterblues) en vooral welke lamp het beste is?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

12362 10 Rapporteer

ma
door marjan117 - Sep 26, 2011 om 13:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds vorige jaar in het bezit van een Litebook Elite. Deze heb ik gekocht bij een Thuiszorgwinkel waar je allerlei zaken kan kopen zoals hulpstukken, rollators etc.
Litebook is ook te koop via internet.
1/2 tot 1 uur per dag, tijdens het lezen van de krant bijv. Werkt perfect!

stacey
door stacey - Sep 26, 2011 om 13:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou zeggen huur er eerst een bij een thuiszorgwinkel, dan kun je het eens proberen, ik had hem destijds gehuurd bij Vegro thuiszorg voor 2 weken, kuur is tussen de 5 en 10 dagen.
Je betaald wel borg maar die krijg je bij inleveren direct weer terug.
In sommige gevallen kan het zijn dat je verzekeraar dit vergoed, maar dat moet je even nagaan.
Tegen winterdblues moet je de kuur dan wel voor november gedaan hebben was mij verteld.
Tijdens mijn huurperiode was het zonnig weer, als nu, dus of lamp effekt had of de zon was niet duidelijk.

Info: Lichttherapie

stacey
door stacey - Sep 26, 2011 om 13:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik was overigens bij de Winkel zelf geweest, hoe het via internet geregeld wordt weet ik dus niet, maar zelf halen (en controleren) en terugbrengen bij kwetsbare zaken als dit lijkt me handig, kun je in elk geval achteraf geen gezeur krijgen dat er iets niet goed is en je borg kwijt zijn.

li
door lisa123 - Sep 26, 2011 om 14:04
134 Antwoorden / 53 Vragen

Dames, dank voor jullie reactie.

Heb in de tussentijd uitvoerig internet zitten raadplegen en heb net als Marjan 117 een Litebook Elite besteld via internet.
Wel bij een winkel met het waarborg zodat terugsturen als er iets aan mankeert geen problemen zal opleveren.

Kwam als beste uit de bus, ook veilig voor de ogen en een lange levensduur zodat de aanschafprijs die toch wel een tikkie hoog is er met gemak uitkomt.

Door een medicus is me aangeraden om het te doen, maar ik heb totaal geen zin om een week of langer naar het ziekenhuis te tuffen, gemak dient de mens zulen we maar zeggen.
En helaas zit er bij mij in de buurt geen thuiszorgwinkel.

.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 26, 2011 om 14:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Google eens bij een bedrijf dat zulke lampen verkoopt.
En kijk eens welk type lamp erin moet als ie stuk is.
Let op de codering.
En wat blijkt : er gaan gewoon een soort kleine tl buisjes in die ook in bureaulampen zitten.
En die je overal kunt kopen !
Voor weinig.
Gewoon in je bureaulamp kijken heeft hetzelfde effect.
Je hoeft er trouwens niet recht in te kijken, als de brandende lamp in je gezichtsveld staat is dat voldoende.
Een half uurtje in de zon zitten heeft gratis hetzelfde effect.
Want van de zon en veel licht worden we vrolijk, niet waar ?
De mensheid wordt bedonderd door de gezondheids dealers.

ka
door katja54 - Sep 26, 2011 om 15:04
54 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ga al jaren enkele keren per week onder de zonnebank , helpt prima.
Wel goed insmeren want net als met de zon kan je er huidkanker van krijgen.

lijnvb
door lijnvb - Sep 26, 2011 om 15:52
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de lichttherapielamp van Philips en het helpt écht. Heb hem ook af en toe tijdens deze sombere zomer gebruikt en je voelt meteen het resultaat.

1paul
door 1paul - Sep 26, 2011 om 16:19
3155 Antwoorden / 0 Vragen

Speciale lamp is inderdaad onzin en onnodig duur, u moet gewoon om een daglicht lamp vragen, ik weet ff de lichtkleur code niet maar als u bij onderstaande link even verder zoekt of u tikt in volspectrum daglicht lamp komt u al een eind verder...

http://vivalitedaglichtlampen.nl/daglichtlampen/26mm-tl-daglichtlampen

sl
door slof - Sep 26, 2011 om 17:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Philips lichttherapie lamp (blue light) omdat ik steeds last kreeg van slapeloosheid, en dus vermoeidheid, in de herfst en winter. Dat is nu heel wat minder geworden. Ik ben er blij mee. Je voelt je gewoon een stuk fitter.

birdies
door birdies - Sep 26, 2011 om 18:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=1paul schreef op maandag 26 sep 2011, 16:19]Speciale lamp is inderdaad onzin en onnodig duur, u moet gewoon om een daglicht lamp vragen, ik weet ff de lichtkleur code niet maar als u bij onderstaande link even verder zoekt of u tikt in volspectrum daglicht lamp komt u al een eind verder...

http://vivalitedaglichtlampen.nl/daglichtlampen/26mm-tl-daglichtlampen

Lamp is al besteld.