ge
door gekassa Feb 10, 2009 om 00:39
Voeding & gezondheid

Hemaworst

Is de Hemaworst bij u ook zo slecht gevallen? Ik kocht er vorige week twee, natuurlijk goekoper, maar beide worsten waren niet te vre......
Echt verschrikkellijk. De eerste geprobeerd bij de boerenkool, na twee hapjes weggegooid. Na een paar dagen de andere geprobeerd in de soep, ook niet te eten. Nee die worst is geen HEMAworst meer.

Wat mij ook opvalt is dat die worsten zomaar zonder afdekking in de winkel(Hema) liggen en zelfs op kindhoogte. Je kunt er van alles mee doen en iedereen kan eraan komen en weer terugleggen. Dat mag toch niet. Misschien iets voor de Voedsel en Warenwet.

10831 13 Rapporteer

kiran
door kiran - Feb 10, 2009 om 00:59
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gekassa

Nou .... hier zijn we er gek mee hoor. Maar goedkoop? Kocht er van 't weekend ook 2, a €2,- per stuk. Maar niks mis mee. Heb je wel goed laten wellen?

Maar je hebt wel gelijk wat die bak met worsten betreft, ook ik denk wel eens .... getver, iedereen zit er maar in te graaien. Snotneus ... ff je hand erover en dan die bak in! Maar ja, zo zal er wel meer vuiligheid zijn.

Heb nog wel een lekker verhaaltje over Hema worst. Speelde zich jaaaren geleden af. Ik zat nog op de middelbare school en had voor de zaterdag een bijbaantje bij de Hema. Wat ik toen al zo goor vond ... de warme worsten liggen in een pan heet water. Wat niet meer verkocht werd op de zaterdag .... de worsten bleven erin, deksel erop .... en 's maandags werden die ouwe krengen gewoon weer opgekookt. Toendertijd, heb heel lang geen Hema worst meer gegeten! Maar ja, heb man die er gek op is! Dus af en toe waag ik me er maar weer aan. Maar ik koop nog steeds op maandag geen voorverwarmde 'verse' worst uit het vuistje!!

Groetjes van een spaarzame Hema worst eter die ze af en toe toch wel te pruimen vindt.

johanpc
door johanpc - Feb 10, 2009 om 08:56
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Na jaren vorige maand weer eens gekocht en de vlgende dag er nog 5 bij ge4haald zo lekker zijn ze.

hans

holstein
door holstein - Feb 10, 2009 om 09:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hebben hier in de Hema destijds ook wel in een afgeschermde doorzichtige bak gelegen, dat was inderdaad een beter optie.
Je steekt de vork er in en het sap zit aan het plafond, geweldig, zo hoort het....

kenwel2
door kenwel2 - Feb 10, 2009 om 10:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Sinds de (rook)wordst van Hema open en bloot in een bak liggen, koop ik NOOIT meer die worsten, het is eigenlijk te gek voor woorden, dat dit goed gevonden wordt, en waar blijft de vwa nu???

Ik koop ze wel in een andere winkel, vacuum verpakt, en ja, uit dezelfde fabriek hoor....

Henri

ge
door gekassa - Feb 10, 2009 om 11:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie.

Voor mij voorlopig geen Hemaworst meer.
Dat die worsten daar zo liggen dat iedereen er maar in kan graaien is voor mij een raadsel.
Totaat niet Hygiënisch.

Hema doe hier iets mee.
Een worst zo uit het vuistje is kennelijk toch een andere worst.

ge
door gekassa - Feb 10, 2009 om 11:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je support.

Ik hoop echt dat de HEMA er iets aan doet of zal Kassa misschien de V&W informeren.

Heren en dames van de Voedsel en Warenwet:
Ga gerust eens kijken bij de HEMA.

johanpc
door johanpc - Feb 10, 2009 om 11:48
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Bij alle supermarkten liggen groente,fruit,broodjes enz. OOK onverpakt in de schappen  en dat is geen probleem?

ge
door gekassa - Feb 10, 2009 om 12:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja Hans daar heb je wel gelijk in. Ik denk dat het meer een gevoelskwestie is. Je verwacht zulks niet bij de Hema en bij de supermarkt "lijkt" het gewoon. Je hebt gelijk maar toch .......

kenwel2
door kenwel2 - Feb 10, 2009 om 12:35
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@johanpc, ja hans, je hebt wel gelijk, daarom gaan er ook HEEL veel winkels grof de fout in. Vleeswaren open en bloot, nee voor mij niet, dank je. Groenten helemaal verlept, nee dank je, een sinaasappel kun je afpellen,een aardappel kun je afschillen, een appel ook (rook)worst moet je zo kunnen eten, en daar gaat het nu fout mee, bij de Hema. En inderdaad: Echt op kindhoogte, ook heb ik gezien, bij de hema, dat echt heel veel producten erg gevaarlijk liggen, lekker, al die bacterien...getver..

En tegenwoordig kun je haast geen verse groenten meer kopen, het ziet er niet uit...

Dan maar aan de  potgroenten, zeker in de wintertijd, en in de zomer, ja, dan heb ik buren, met de volkstuin...dan HEB je wat! (koop het van ze hoor)

Gr. Henri

johanpc
door johanpc - Feb 10, 2009 om 12:37
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Het is wel zo dat de hema rookworst tenminste 20 minuten in water van 80 a 90 graden moet liggen voor dat je hem eet.

En dan zijn eventuele verontreiniging wel weg.

De melk die je koopt is maar topt 65 graden verhit en dus redeliuk steriel zegt men.

Hema rookworst in de magnetron warm maken is geen o-ptie hij smaakt dan voor geen meter meer hb ik ervaren.

De rookworst invriezen gaat goed van daart dat we er steeds 5 tegelijk kopen.We verpakken hem dan wel vacuum.

groet hans.

la
door ladyblue - Oct 24, 2009 om 01:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Doordat die Hema worsten open en bloot in een bak liggen hoef ik geen Hema worsten meer.Ik vind het geen smakelijk en fris idee.Ik koop wel een voorverpakte rookworst.

la
door ladyblue - Oct 24, 2009 om 01:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is zo,maar groente en fruit maak je eerst schoon voordat je dat gaat gebruiken. En er zijn ook wel groenten en fruit die je eerst moet schillen en dan was je het nog eens. En die rookworsten eet je zo op na het warmmaken.En broodjes liggen bij ons in de stad in de supermarkten altijd afgedekt in een bak met deksel.

elenay
door elenay - Oct 24, 2009 om 01:43
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Zouden ze het daarom een rubberen rookworst noemen,

kijk zelf maar:

http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresultaten.aspx?freetext=rookworst

Of heb je per ongeluk een Hema halal rookworst meegenomen, want die is van puur rundvlees en smaakt heel anders.

http://www.mediamatic.net/page/25609/en