b.
door b.verslagers Dec 10, 2019 om 16:04
Voeding & gezondheid

Hibitane & chloorhexidine keeltabletten

Wie weet waarom Hibitane met chloorhexidine keeltabletten bijde niet meer verkrijgbaar zijn? Nergens is er iets over te vinden waarom deze goedwerkende en goedkope medicatie niet meer verkocht mag worden!?

13503 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2019 om 16:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens bij de apotheek gevraagd? Die kennen vast ook goede alternatieven. Maar water met zout werkt vaak ook....
Chloorhexidine wordt vaak gebruikt als mondspoelmiddel na bijv. het trekken van kiezen:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-chloorhexidine-oplossing/p/3246475

https://www.kruidvat.nl/corsodyl-mondwater/p/4903578

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2019 om 16:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Omdat ze liever een duurder artikel verkopen zoals Trachytol. ;-(

b.
door b.verslagers Dec 10, 2019 om 20:31
Antwoorden / 1 Vragen

Ben bang dat dit idd het geval is!

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2019 om 16:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u kunt het bij de registratiehouder vragen:
https://consumed.nl/bijsluiters/hibitane

b.
door b.verslagers Dec 10, 2019 om 20:35
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je tip ga morgen ff bellen!????

aurora1
door aurora1 Dec 10, 2019 om 22:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en succes.
Kijk ook nog bij Strepfen, o.a. bij het Kruidvat verkrijgbaar.
Klik/tik op de eerder door mij gegeven linken naar het Kruidvat.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2019 om 17:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2019 om 09:16
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Met enig eenvoudig zoekwerk zie ik dat het product zo te zien nog best te verkrijgen is maar ik zie ook diverse nadelen m.b.t. het door u genoemde betanddeel.

Waarom niet aan uw huisarts naar een oplossing gevraagd of bij uw apotheek voor dit 'mondspoelmiddel'.

Of zoek even verder waar het wel te verkrijgen is zoals ik zie maar ik geen naam noem omdat dat dan reclame zou zijn.

t.
door t.boelman@hotmail.nl - Feb 18, 2020 om 15:10
1 Antwoorden / Vragen

Dag, Ook ik baal ervan dat ze er niet meer zijn, tenminste niet in Nederland. De tabletten waren goedkoop en zelfs bij de Hema te koop: 20 tabletten voor 2 euro meende ik.
Beginnende keelpijn? Paar zuigtabletten om de paar uur en weg is de keelpijn. Komt door de werking van de chloorhexidine, doodt bacterien ( gram positieve en gram negatieve). Ik heb overal gezocht kon ze niet vinden.
Las ergens een artikeltje dat het middel te weinig concurentie heeft in Nederland en daarom uit de markt is gehaald. Onbegrijpelijk.
Nu is er wel weer een alternatief: Strepfen, alleen belachelijk duur: 16 tabl voor € 6,09 bij Medisafe (https://www.medicsafe.nl/artikel/strepfen-hibitane-zuigtabletten.html), weet niet of het goed werkt.
Ik heb ook bij mijn apotheek gevraagd, wisten niet waarom het uit de handel is gehaald, maar wees mij erop dat ik ook een mondspoelwater met chloorhexidine kan gebruiken: bij beginnende keelpijn dan even gorgelen en niet doorslikken natuurlijk. Is alleen erg duur. google maar eens.
Een fles is na het openen tot 1 jaar nog te gebruiken volgens de apotheek.
Dus Hema: sla je slag!

va
door vanlotjegetikt - Feb 18, 2020 om 15:25
809 Antwoorden / Vragen

https://www.voordeeldrogist.eu/idyl-keeltbl-chloorhexidine-20-st.html

marita5
door marita5 Feb 18, 2020 om 15:37
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Bezorgkosten €5,95

va
door vanlotjegetikt Feb 18, 2020 om 15:44
809 Antwoorden / Vragen

Weet ik maar je kan ook een berg tegelijk bestellen=meer dan 20 euro, zit je zo aan hoor.

marita5
door marita5 Feb 18, 2020 om 16:11
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Welja , tot € 25,- bezorgkosten €5,95 ,  moet je 13 doosjes bestellen , dan heb je 260 tabletten . Wat moet iemand met zo`n hoeveelheid ?

Gebied
Nederland

Bezorgkosten tot €25 euro € 5.95

Bezorgkosten van €25 tot €50 € 2.95

Gratis verzending vanaf €50 besteding