hu
door huis3 Feb 13, 2021 om 00:34
Voeding & gezondheid

Hoe komt het dat je toch zo vreselijk aan hechten aan een knuffel beesje?

k heb het zelf heel erg ik heb er een paar gevonden op zolder deze had ik al heel lang zeker wel 25 jaar maar als ik er aan denk dat ik ze zou verliezen dan wordt ik gek Dan denk ik dat ik chronisch depressief blijft en als ik ze in het verleden toch weg gedaan zou hebben dan zou ik nu het gevoel hebben of ik ze echt dump stank voor dank maar gelukkig godzijdank heb ik het niet gedaan en ik ga het ook zeker nooit nooit doen ik ben nu zelf 36
ik hou zo veel van dat ik ze mee neem in me graf als ik er niet meer ben   Ik voel me de laatste dagen depressief ook  in december had ik ook het coronavirus gehad met milde klachten Ik ben nu inmiddels anderhalve maand hersteld in de tijd dat ik erg in had toen voelde ik me ook depressief maar niet zo erg zoals nu het was even weg geweest maar helaas erger teruggekomen ik had het hiervoor nooit in me verleden

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

1660 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2021 om 00:39
11551 Antwoorden / 51 Vragen

Ieder zijn hobby.

hu
door huis3 Feb 13, 2021 om 00:42
11 Antwoorden / 20 Vragen

Ik voel me de laatste dagen depressief ook  in december had ik ook het coronavirus gehad met milde klachten Ik ben nu inmiddels anderhalve maand hersteld in de tijd dat ik erg in had toen voelde ik me ook depressief maar niet zo erg zoals nu het was even weg geweest maar helaas erger teruggekomen ik had het hiervoor nooit in me verleden

What do you want to do ?
New mail

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 13, 2021 om 00:39
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Huis3,

Iedereen heeft zo wel een collectie/ verzameling.

Ik ben zelf dol op schoenen en miniatuur/schaalmodellen van auto's.

hu
door huis3 Feb 13, 2021 om 00:46
11 Antwoorden / 20 Vragen

Ik voel me de laatste dagen depressief ook  in december had ik ook het coronavirus gehad met milde klachten Ik ben nu inmiddels anderhalve maand hersteld in de tijd dat ik erg in had toen voelde ik me ook depressief maar niet zo erg zoals nu het was even weg geweest maar helaas erger teruggekomen ik had het hiervoor nooit in me verleden

What do you want to do ?
New mail

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 13, 2021 om 01:03
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Huis3,

Ik raad u aan om een afspraak te maken met uw huisarts.

Uw huisarts kan u doorverwijzen naar een psycholoog of psychiater.

Donuts
door Donuts - Feb 13, 2021 om 00:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als u depressief bent, kunt u het beste een afspraak maken met de huisarts. Op een forum voor consumentenkwesties beginnen over knuffelbeesten, helpt u niet van uw klachten af. Of wilt u weten of er nog garantie zit op uw 25 jaar oude knuffel?

hu
door huis3 Feb 13, 2021 om 01:08
11 Antwoorden / 20 Vragen

nee ze zijn nog goed  ze lagen  jaren op zolder afgelopen zaterdag heb ik ze weer naar benden gehaald  want ik zag van vroeger oude filmpjes van van mijn oma nog toen ik ze kreeg op mijn verjaardagen en heb ze in verschillende cloud diensten gezet maar toen ik ze van het weekend weer het eerst zag na jaren he was net of ik opnieuw verliefd op ze werd

What do you want to do ?
New mail

Topantwoord

Be
door Bewaklu - Feb 13, 2021 om 01:36
132 Antwoorden / 1 Vragen

Mag deze belachelijke klaagzang weg?
Gaat helemaal nergens over.

hu
door huis3 Feb 13, 2021 om 01:52
11 Antwoorden / 20 Vragen

 mag deze eikel weg
What do you want to do ?
New mail

What do you want to do ?
New mail

Be
door Bewaklu Feb 13, 2021 om 12:40
132 Antwoorden / 1 Vragen

Oke...bedankt voor je reactie.
Uw bijdragen lezend op dit forum gaat het aleen tijdje niet goed met u..
Sterkte....

Pieter73
door Pieter73 Feb 13, 2021 om 14:54
Antwoorden / Vragen

Gelijk schelden,Fatsoen is ver te zoeken tegenwoordig... zielepoot,
Je kunt beter je huisarts bellen en vragen om anti-depresiva,
daar bereik je meer mee als dit gescheld.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2021 om 07:23
7198 Antwoorden / 3 Vragen

U bent de enige niet hoor die gehecht is geraakt aan een knuffeldier, het geeft menigeen troost en u hebt er vroeger geheimpjes mee gedeeld.
Het is winter maar de dagen lengen weer en als er versoepelingen komen verandert ook een en ander.
Doe 's-nachts een schemerlichtje aan en geniet verder gewoon van uw vondst.

panter22
door panter22 - Feb 13, 2021 om 08:39
6599 Antwoorden / Vragen

We zitten nu al een jaar met die stomme corona. Geen wonder dat je af en toe depressief wordt.
Als je naar de tv kijkt die zie je allemaal treurige verhalen, vaccinatievoordringers die hun zaak bepleiten om zo voor te kunnen gaan.
Deskundigen die roepen dat de jongeren het slachtoffer zijn en graag naar school willen, Maar de voorjaarsvakantie gaat wel door?
Bejaarden opgehokt  in verzorgingshuizen die massal besmet worden.
Ga een flnke wandeling maken ook al heb je daar geen zin in. Het heeft best gevroren, de bloemen staan op de ramen en de zon schijnt. Je zult je verbazen hoeveel mensen je tegenkomt. Iedereen is aan de wandel.
Of ga schaatsen. Het kan dit weekend nog.
En bel eens met een speciale telefoonlijn. Daar vind je een luisterend oor. En het is wel goed om eens met een ander te praten. Dat lucht op. Kijk hier voor de info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/gezondheid-en-zorg/somber-of-gespannen-door-het-coronavirus

va
door vanlotjegetikt - Feb 13, 2021 om 09:49
809 Antwoorden / Vragen

Zoals al eerder gezegd graag slotje
Dit is een consumentenforum geen social media oid en gezien de reactie van ts weet ze het verschil niet.
Ts u stelt geen consumentenvraag maar iets wat ergens anders thuis hoort
Benader uw huisarts.

gerbera
door gerbera - Feb 13, 2021 om 11:23
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Is niet zo vreemd dat u gehecht bent aan knuffels, anderen zijn dat aan foto's, poëziealbums e.d. welke een herinnering aan hun (gelukkige) jeugdjaren doen herleven. Dit zal bij u ook het geval zijn dus als u die herinneringen naar boven haalt zal dit zeker bijdragen aan een positive kijk op het leven. En zoals al gemeld bespreek het eens met uw huisarts deze zal heus niet raar kijken als u het over uw knuffels heeft.

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2021 om 12:37
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Beste huis13, probeert u eens het volgende te doen, daar heeft men wel geduld en verstand van het probleem wat u nu heeft. Zou het zeker eens proberen. Veel sterkte.

https://www.deluisterlijn.nl/ik-zoek-hulp-home/de-luisterlijn-telefoon.html

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 13, 2021 om 14:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je moet gewoon dingen weg doen,   alleen  niet in 1x maar elk kaar  1 knuffel uitkiezen....

De foto boeken hetzelfde,  veel weggedaan,   en  de beste bewaren...
Net verhuist en   dat scheelde vele KG en paar keer rijden.

Als je huis plat brand ben je ook alles kwijt,  net als watersnood  ramp of zo....
En denk dan niet  aan Zeeland  of Wieringermeer  in de oorlog maar ook de Rivieren die buiten hun oevers kwamen.....

Niemand heeft zekerheid  maar je moet je eenmaal  wel eens afscheid nemen...  elk  jaar een beetje beviel mijn prima.

Pieter73
door Pieter73 Feb 13, 2021 om 14:59
Antwoorden / Vragen

Idd Daar beschrijf je ergere zaken,
zolang depresievelingen maar ver weg blijven van het spoor,
Machinisten zien al genoeg leed van pure egoisten die alleen aan zich zelf denken...
maar dat is maatschappelijk minder zielig blijkbaar,
als een avondklokje en wat winkels dicht, oeh oeh wat erg is het hier....

Ben blij dat je een knuffel gekregen hebt dat getuigd van liefde in je jeugd,
ik heb alleen maar slaag gekregen en moest gaan werken vanaf me 11de want dat hoorde zo.
Word je hard van is generaties later wel een gezegde wat waarheid is geworden...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 13, 2021 om 15:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik  weet dat een stom ding van  geliefde oom meer waarde heeft  dan  dure dingen van mijn eigen ouders...
Gewoon emotie en  dan moet je dat niet weg doen....

En als  Pieter 73  een slechte Jeugd had,  dat valt buiten de vraag in dit Topic.
Open eventueel een nieuwe als je hulp wilde.

gerbera
door gerbera Feb 14, 2021 om 14:46
7368 Antwoorden / 14 Vragen

zolang depresievelingen maar ver weg blijven van het spoor,
Machinisten zien al genoeg leed van pure egoisten die alleen aan zich zelf denken...
maar dat is maatschappelijk minder zielig blijkbaar,

Pieter73,
Wat verwacht u dan, dat dit met grote koppen in de kranten komt. De reden dat dit niet gepubliceerd wordt is om te voorkomen anderen wakker te schudden. En wat u ziet als "pure egoïsten" zijn mensen die om aandacht schreeuwen, de hulp niet krijgen en daardoor vaak ten einde raad zijn. En kom nu niet met allerlei verhalen, ik weet heel goed waar ik het, als inmiddels gepensioneerd, machinist over heb in de tijd dat de opvang van NS personeel hierin nog zeer belabberd was.

justmeagain
door justmeagain Feb 15, 2021 om 00:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

@somms, neemt u zich ook voor om de reacties die u hier plaats te gaan minderen.  Misschien vindt u de fotoboeken niet leuk maar eventuele nabestaanden zeker wel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 15, 2021 om 11:56
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn foto boek?

Met meerdere broers en zussen en andere liefhebbers alles op de Brandstapel gegooid!

Ja, je leest dit goed, de door Zilvervisjes  aangetaste scannen en op  Micro SD kaart  als Kerstkaart gestuurd.
Dan mag je alle originele  aangetaste en verkleurde,  enkele bijgewerkt met Software.....
Zwart Wit ingekleurd  omdat ik de echte kleuren nog wist.

Dan is  CD  en Micro SD kaart  opslaan  betere!
En als mijn huis 100% plat zou branden, naast  mijn kantoor ook bij gehele familie  een Kopie van alle oude zooi!

Maar dit  Topic  is geen foto boek  topic maar knuffels  en die scannen?   Dat knuffelen vind ik maar niets....

justmeagain
door justmeagain - Feb 15, 2021 om 00:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als die knuffels u op dit moment enige troost bieden is dat toch mooi.
Met uw depressie kunt u beter iena ND in vertrouwen nemen of hulp erbij zoeken. Depressie is een échte ziekte waar tegenwoordig goede medicijnen/therapieën voor zijn.
Succes!