mathijs_b
door mathijs_b Dec 12, 2021 om 14:20
Voeding & gezondheid

Huisartsen adviseren NIET te vaccineren, RIVM adviseert WEL. Wat te doen?

Eindelijk heb ik afspraak kunnen maken maar nu adviseren huisartsen om NIET te vaccineren. Morgen (?) groot stuk in dagblad "De Limburger" over huisarts v.d. Plas in Heerlen die met klem adviseert NIET te vaccineren. En dat in Heerlen waar toch al veel mensen twijfelen.

Ik wordt er helemaal gek van. Ik weet het niet meer. Mag de krant wel zo uitvoerig op de mening van één huisarts ingaan?

Door de verhalen die Baudet schrijft prik je met een beetje logisch denken heen, maar als huisartsen het nu ook gaan afraden?

In mijn omgeving bemerk ik stevige paniek. Wel? Niet? Ik begin in de complottheorieen (?) te geloven dat de enige bedoeling van corona is om chaos te creëren.

Wat moet ik doen? Maar nu krijg ik weer antwoorden dat ik het écht wel moet doen en antwoorden dat ik het écht niet moet doen.

2888 15 Rapporteer

Ho
door Hommer - Dec 12, 2021 om 14:24
30 Antwoorden / Vragen

Als u niet weet wat u moet doen als artsen elkaar tegenspreken, wat verwacht u dan van ons op dit forum?

Ik zou u adviseren om de boosterprik te halen.

Kan het topic dan op slot?

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2021 om 14:27
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Huisarsten, in meervoud adviseren niet te vaccineren? Weet u wat u moet doen? Gewoon doen wat "die huisartsen zeggen": laat u niet vaccineren. U van de zorg af om het al dan niet te laten doen, hoeft u niet nog een keer een topic te maken. Niemand die het niet wil laat zich vaccineren. Wij kunnen u niet antwoorden wat u nu wel moet doen; dat doet u zelf.

marita5
door marita5 - Dec 12, 2021 om 14:28
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mathijs-b ,

Telefoonlijn voor twijfels over COVID-vaccinatie

Het Rotterdamse initiatief van de zogeheten Twijfeltelefoon krijgt een landelijk vervolg, met ook betrokkenheid van een aantal LHV-huisartsenkringen. De telefonische informatielijn waar mensen vragen kunnen stellen over de coronavaccinatie krijgt een landelijk nummer: 088 – 755 57 77.

De telefoonlijn wordt bemenst door medische professionals (waaronder huisartsen) en medisch studenten die volledig op de hoogte zijn van de nieuwste wetenschappelijke inzichten en is vooral bedoeld voor medisch-inhoudelijke vragen.

De Rotterdamse Twijfeltelefoon kreeg sinds de start eind november dagelijks al honderden telefoontjes, vooral over vaccinatie in een specifieke persoonlijke medische situatie.

U kunt patiënten desgewenst verwijzen naar dit landelijke nummer, bijvoorbeeld via uw praktijkwebsite.

Voor verdere informatie , lees hier ,

https://www.lhv.nl/actueel/nieuwsberichten/coronablog/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 12, 2021 om 14:40
16859 Antwoorden / 202 Vragen

WEL vaccineren!! Als ik die huisarts v..d. Plas zou hebben zou ik onmiddelijk een andere zoeken. (Tenzij er dan een zeer specifieke reden zou moeten worden aangegeven waarom een vaccinatie voor mij ongewenst zou zijn - specifieke gezondheidsreden.)
 Laat u a.u.b. niet gek maken door cointinue twijfel en onzekerheid. Covid ius een ernstige pandemie die alleen maar gezamenlijk kan worden bestreden. In de zelfde orde als cholera, typhus, paratyphus, malaria, kinderverlamming etc.

Het is echter aan u in hoeverre u zich zelf en anderen aan een besmnetting wenst bloot te stellen! .

tenormin
door tenormin Dec 12, 2021 om 14:45
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, en die van der Plas uit Heerlen kan men alleen maar zijn versie horen geven als je abonnee bent van die krant. Nou, kijk wel uit. Ik gaf hem expres geen advies om zich wel te laten vaccineren. De man (Mathijs_b) lijkt me snel van mening te veranderen. Gisteren moest en zou hij (en had zijn afspraak) en vandaag weer dit verhaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 14:55
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, helaas niet mee eens, er zijn m.i. nog steeds te veel 'gele paraplutjes'. En dit staat op de website van dezelfde krant: https://www.ggdzl.nl/coronavirus/vaccinatie-coronavirus/  en dit is ook interessant: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/over-de-zin-en-voornamelijk-onzin-van-antistoftesten-na-coronavaccinatie  en dat afgezien van de m.i. veelheid aan onzin die er ook op het net te vinden zijn van z.g. wetenschappelijke onderzoeken door fervente anti vaccers.

mathijs_b
door mathijs_b Dec 12, 2021 om 14:56
641 Antwoorden / 77 Vragen

Niet van mening veranderd. Maar al die tegenstrijdige berichten maken mij en veel andere mensen erg onzeker.

Ik heb de afspraak kunnen maken en ga er ook heen!

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 14:57
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is dan m.i. zeer prima!!

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 17:15
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Even voor een ander inzicht Heremietkreeft, als mijn partner naar het RIVM zou luisteren, en zich zou laten vaccineren, heb ik binnen een week een uitvaart. Er zit in het (expirementeel) goedgekeurde vaccin een aantal stofjes die voor een vrijwel direct overlijden zorgdragen. En niemand is verantwoordelijk omdat zij dan haar arm vrijwillig zou hebben aangeboden. Je begrijpt dat zij zich dus NIET laat prikken, hetgeen op zelfmoord met voorbedachte raden zou neerkomen. Gelukkig voor haarzelf en mij zal zij zich dus NIET aan jouw advies houden. Hoop dat je onze mening respecteerd.

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 17:18
11543 Antwoorden / 51 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 17:50
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Is dat dan niet hetgeen ik ook stel: niet vaccineren als dat op basis van huisartsoortdeel op basis van gezondheiidssituatie tot (zeer) nadelig effect zou leiden. En dat is nota bene ook hetgeen ook vanuit het RIVM en GDD wordt gesteld.

Ik schreef o.a. dti!: (Tenzij er dan een zeer specifieke reden zou moeten worden aangegeven waarom een vaccinatie voor mij ongewenst zou zijn - specifieke gezondheidsreden.) De 'les' was dus helaas volstrekt onnodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 18:01
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, dan toch even ook persoonlijk: indien ik mij niet tweemaal had laten vaccineren weet ik niet zeker maar heb wel een redelijk idee wat er aan de orde zou zijn geweest na het toch nog besmet zijn geraakt in in een omgeving waar men toen in ieder geval nog antivaccineren was. Nu bleef het beperkt tot 'milde' griepverschijnselen.

panter22
door panter22 Dec 12, 2021 om 18:26
6599 Antwoorden / Vragen

@Heremietkreeft, nu hoef je niet meteen in grote letters te schrijven om je woorden kracht bij te zetten. Ik kan me nog herinneren dat je eerst dacht dat het om een griepje ging, En misschien had je wel gelijk en wordt alles te veel opgeblazen.De tijd zal het leren.
Een huisarts heeft geen oordeel over de gezondheidssituatie. Immers is nog helemaal niet bekend wat de effecten van de vaccinaties  zijn.  Advies is altijd vaccineren.
Ik kan met de partner van Mahadma meevoelen. Ik heb spijt van mijn vaccinatie.
Ik heb naar alle waarschijnlijkheid corona gehad en er weinig klachten van ondervonden.
Ik ging gewoon een prik halen toen deze beschikbaar was. Echter na de prik werd ik steeds zieker en belandde in het ziekenhuis. De vaccinatie is al meer dan een half jaar geleden en nog ben ik niet hersteld. Niemand weet wat er aan de hand is. Dus het verhaal van jou dat een huisarts over vaccineren een oordeel kan geven is niet altijd juist

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 12, 2021 om 14:46
7194 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt twee prikken gehad, tijd is rijp voor de derde om die andere twee te benutten en u weer beschermd bent.
Dus gaat u maar gerust voor de volgende en geniet van uw gezondheid.

mathijs_b
door mathijs_b Dec 12, 2021 om 14:58
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik ga inderdaad. Mening huisarts is zijn mening, maar hij zet veel mensen onnodig aan het denken.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 12, 2021 om 15:49
7194 Antwoorden / 3 Vragen

En zo is dat!

ne
door neodutchio - Dec 12, 2021 om 15:09
5154 Antwoorden / 12 Vragen

U werkt nu zelf mee aan de stemmingmakerij. U schrijft in uw titel "huisartsen" terwijl u maar 1tje kent waarvan het stuk nog gepubliceerd moet worden.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 12, 2021 om 15:23
856 Antwoorden / 3 Vragen

Even advocaat van de duivel spelen voor je.

Volgend jaar, in dezelfde periode van het jaar, krijgen we allemaal weer een brief om ons tegen Covid-19 te laten enten net als met de griepspuit. Covsars-2 wordt gewoon een jaarlijks terugkerend virus... Ga je dan ook weer in de stress schieten?

panter22
door panter22 - Dec 12, 2021 om 15:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je leest een klein stukje en begint al in paniek te raken.
Lees gewoon eens wat de huisarts schrijft. Het is een heel objectief stuk. Deze huisarts adviseert helemaal niet om niet te vaccineren. Hij adviseert juist om zelf na te denken.
https://mcbekkerweg.nl/wp-content/uploads/2021/06/Wel-of-niet-tegen-corona-vaccineren-enkele-overwegingen.pdf

sira
door sira - Dec 12, 2021 om 15:44
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Als u van Russisch roulette houdt, moet u zich niet vaccineren.

Ik weet niet of u recentelijk die documentaire op tv heeft gezien, maar daar vroeg een jonge bewust niet-gevaccineerde op de IC, op z'n sterfbed of hij alsnog gevaccineerd kon worden.

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 17:59
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Zo is er ook een 19 jarig meisje/jonge vrouw  die haar maand miste en dacht zwanger te zijn, achtergekomen na dokters, zij is levenslang onvruchtbaar geworden door het vaccin. Wat de media betreft, die zijn volledig gekleurd door het rivm/de jonge.

KLIK HIER  als u wilt zien wat de vaccin's met je bloed doen. En bedenk dan wat je wil.

sira
door sira Dec 12, 2021 om 20:36
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Is dat wetenschappelijk onderbouwd en door welke universiteit?

Voor mij is er geen discussie, ik laat mij vaccineren.
Misschien weten velen dat niet, maar de pokkenprik was destijds ook verplicht, zonder pokkenbriefje niet naar school. En van de pokkenprik kon je héél ziek worden en ik ben er heel ziek van geweest, kantje boord, maar ik heb het niet bewust als baby meegekregen, maar dank zij de pokkenprik zijn de pokken wel overwonnen.

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 20:55
11543 Antwoorden / 51 Vragen

@Sira, we spreken elkaar over 1 a 2 jaar. Nu al na 2 prikken een booster (alternatieve naam voor weer een prik), die blijft maar 9 maanden actueel, en dan komt prik 4, 5, 6, 7, 8, enz. En effe onder ons, als je nu 3x geprikt bent met een vaccin en je bent dan nog steeds vatbaar voor waarvoor je geprikt bent, hoeveel shots moet je dan hebben voor je snapt dat het vaccin niet (goed) werkt?

jpm
door jpm - Dec 12, 2021 om 16:07
820 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Matthijs,
Laat je niet misleiden, ook niet door die enkele huisarts. Waar de hele wereld overwegend wordt ingeënt, hoef je niet te twijfelen door een enkele arts.
Zoveel artsen die je kunnen overtuigen van het nut van vaccinatie, ga daar maar vanuit.

rj
door rjw - Dec 12, 2021 om 16:35
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Kan zo'n arts niet voor 1 of andere tuchtraad worden gebracht? Dit is spelen met mensenlevens.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 17:47
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, de reactie van @PANTHER22 niet gezien resp.gelezen? Het bericht is toch genuanceerder.  Zo er sprake zou zijn dat huisartsen dit werkelijk zo zouden stellen, dan mben ik het met u eens.b

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 18:01
11543 Antwoorden / 51 Vragen

En als nu uiteindelijk zou blijken dat het zogenaamde vaccin fout zou zijn, mag dan het rivm en de jonge voor de tuchtraad?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 12, 2021 om 16:35
2065 Antwoorden / Vragen

Ik vind het een nationale schande dat je nog steeds mag werken in de gezondheidszorg en de ouderenzorg zonder gevaccineerd te zijn. We hoeven niemand te verplichten zich in te enten maar wel verplichten weg te blijven bij anderen.

ma
door marnix1 Dec 12, 2021 om 17:19
256 Antwoorden / 22 Vragen

Die mensen hebben daar echt wel een reden voor hoor,

trouwens al gehoord van personeelstekort in de zorg momenteel?

ze geven het virus waarschijnlijk iets eerder door, maar geprikten kunnen het ook doorgeven hoor.
"we"?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 12, 2021 om 17:43
2065 Antwoorden / Vragen

Die reden interesseert mij geen ene moer. Dat moet je lekker zelf weten maar wat mij betreft blijf je uit de buurt van kwetsbare groepen. 'We' als in de samenleving, je weet wel, waar we het samen moeten rooien. En dan krijgt iedereen alle ruimte totdat je op het terrein van anderen komt. Bij tegengestelde belangen moeten er knopen doorgehakt worden en het lijkt mij goed dat maar eens te gaan doen en wie weet laat 90% zich dan alsnog inenten, ook weer opgelost

ma
door marnix1 Dec 12, 2021 om 17:50
256 Antwoorden / 22 Vragen

uw door te hakken knoop? ontslag?

word wakker!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 12, 2021 om 19:58
2065 Antwoorden / Vragen

Ja, gewoon ontslaan, wedden dat 90% zich alsnog laat inenten en de rest is blijkbaar niet goed bij z'n hoofd, die wil je ook niet in de buurt van zieken hebben.

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 21:01
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Het is OOK bekend dat geprikten nog besmetbaar en besmettelijk kunnen zijn. Ik heb liever een niet geprikte aan mijn bed als dat zou gebeuren als een geprikte. Er zijn talloze situaties geweest waar geteste mensen, genezen mensen en geprikte mensen samen gekomen zijn. En daar kwamen wel besmettingen van ........ en dat ligt dan aan de niet geprikten die er niet bij waren .........

Maar goed, Hendrik7, we gaan van het handje vol wat nog op de ic werkt nog meer ontslaan, wie wil jij dan naast je bed, wat ik je niet gun en hoop? Er waren in 2010 4.000 ic bedden met handen eraan, in 2021 800 tot 1.350 en in die tussentijd was rutte aan het bezuinigen geweest. En nu paniek.

mahadma
door mahadma - Dec 12, 2021 om 16:54
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zal hier een link plaatsen, doe ermee wat je wil. [Edit redactie: links naar desinformatie staan wij niet toe]

UW huisarts kent U en UW lichaam en eventuele problemen het beste.
Hugo en het rivm weet niet eens wie u bent.
Ik zou luisteren naar iemand die MIJ en MIJN lijf het beste kent.

Het blijft uw vrijwillige keuze, (mocht er onverhoopt wat echt fout gaan, wat ik zeker niet hoop, er is NIEMAND verantwoordelijk voor de gevolgen omdat u de prik dan "vrijwillig" zou nemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 17:43
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het virus weet ook niet wie wij zijn maar kan ons ondanks dat 'goed te pakken nemen'. Ik had eerder ook aangevenbe dat er meerdere van dit soort berichten op het i-net staan van vermeed wetenschappelijk onderzoek. Wetenschappelijk onderzoek of niet, de werkelijkheid laat zien wat dit allemaal betekent en wat het voordeel is van voorals ook vaccineren (tenzij de eigen gezndheid dat in de weg staat op basis van dan artsadvies.

mahadma
door mahadma Dec 12, 2021 om 18:07
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Dan toch een vreemde situatie, vandaag gehoord dat 19% het de jonge en rivm beleid steunt en dus 81% niet. En dan kan je alleen met veel geduld en moeite een prik krijgen waarbij je uren moet wachten en in de rij (of regen) moet staan. Ergens rammelt dit.

mathijs_b
door mathijs_b Dec 12, 2021 om 23:33
641 Antwoorden / 77 Vragen

81% steunt het RIVM beleid niet? Waar kan ik dat vinden?

ACOD
door ACOD - Dec 13, 2021 om 01:34
1 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: een oproep voor demonstratie is niet toegestaan op ons forum]

Redacteur
door Redacteur - Dec 13, 2021 om 09:36
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumgebruikers,

Dit topic leidt tot een discussie-topic, daar waar Vraag & Beantwoord niet voor bedoeld is. Gezien de reeds vele antwoorden met voors- en tegens, sluiten we het topic.

Met vriendelijke groet,
Redactie Kassa