Imitatie hondenbrokken?
Ik heb van de week honden brokken van royal canin anallergenic gekocht via internet, omdat mijn dierenarts het niet meer op voorraad had. Maar nu heeft mijn hond sinds hij op deze brok van internet zit last van maag krampen, dus ben ik gaan nadenken hoe en wat, en kwam ik bij dat voer uit. Heb er eens goed naar gekeken, en de kleur van deze brok verschilt nogal met die van de dierenarts. Ook stinkt het ten opzichte van de brok van de dierenarts. Kan het zijn dat er nep brokken op de markt worden uitgegeven. Hij zit nu weer op de brok van de dierenarts, en hij lijkt nu weer rustiger te worden.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben mee gemaakt? Of is hier misschien meer bekend over?
Hoeft niet persee imitatie te zijn. Hondenbrokken worden gemaakt van natuurproducten. Zo kun je 2 brokken uit meerdere producties enorm verschillen in kleur en geur. Ondanks zelfde samenstelling..
Enkel brokken met kleur en geurstof zullen altijd zelfde kleur en geur hebben . Maar die wil je niet hebben lijkt mijn .
Denk eerder buikgriepje of virus
https://www.diergezondheidscentrumnicolai.nl/diergezondheid/voeding/royal-canin-hond
Ook heb je oude en nieuwe verpakking.
Blauw is oud, groen is nieuw
Waren beide groene verpakkingen
Ik zou dan die verpakkingen maar eens vergelijken of een en ander navragen bij de fabrikant van Royal Canin.
U zult niet slecht voor één week brokken via internet gekocht hebben.
Vaak vragen zij ook nog om dingen zoals Batch-code, winkel, en andere kenmerken van de verpakking.
Het kan zijn dat het een slechtere batch is. {bijvoorbeeld de 1e nieuwe batch nadat ze eerst vega brokken hebben gemaakt}
Dan worden de eerste zoveel zakken verwijderd omdat hier nog resten van vega brokken in kunnen zitten.
Heb hier al over gemaild met royal canin. Heb nog niets terug ontvangen. Ook heb ik vanmiddag afspraak met de dierenarts , hij wou het voer wel eens bekijken. Voorheen was het voor altijd bleker, dit is de eerste keer dat ik via internet bestel, en het ziet er meteen anders uit (oranje) , heb inmiddels al weer een zak van de dierenarts en die ziet er wel weer goed uit.
En wat betreft kleur zak. Is gewoon de nieuwe
Topantwoord
De link van @lovewinnie:
https://www.diergezondheidscentrumnicolai.nl/diergezondheid/voeding/royal-canin-hond
Het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat ook dit geimiteerd wordt, valt waarschijnlijk goed aan te verdienen.
Waren de brokken (veel) goedkoper dan bij de dierenarts?
Nee brokken waren maar 5 euro goedkoper
Ik zou de reactie van de fabrikant maar afwachten, die zullen mogelijk vragen om de verpakking op te sturen. Je kan natuurlijk ook nog navraag doen hierover bij de leverancier.
Leverancier heeft al gereageerd, en zegt dat dit de gewone echte brokken zijn. Maar ja dat zou ik ook zeggen, k wacht royal canin en dierenarts even af.
Kan het zijn dat de brokken die u via het i-net kocht 'over datum' waren en dus 'bedorven' of op een andere wijze gecontamineerd? Of inderdaad nep?
Waarom etenswaar (voor uw hond) via i-net gekocht?
Omdat de dierenarts het niet op voorraad had, en niet wist wanneer de zak bezorgd werd, daarom ben ik gaan zoeken welk bedrijf de volgende dag nog kon bezorgen, omdat er een weekend tussen zat en de brokken bijna op waren. En nee brokken zijn niet over datum.
Topantwoord
Hallo Huijser,
Ik vind dit een schokkende kwestie....:-((((
Misschien kun je je vraag ook stellen bij het Radarforum omdat zij veel aandacht aan dierenwelzijn besteden.
Houdt je ons op de hoogte van de reactie van de fabrikant ?
Ja doe ik.
Goedemorgen meneer Huijser, Hartelijk dank voor uw vraag. Ik begrijp uw ongerustheid als u verandering aan de brokken ziet en dat uw last heeft gehad van maagkrampen. Gelukkig is het nu over. Ik kan u geruststellen dat we niet op de hoogte zijn van een imitatieproduct. Als u Royal Canin gekocht heeft is dit ook van ons. Het kleurverschil is echter wel te verklaren. Het is mogelijk dat er inderdaad weleens kleurverschil zit tussen de verschillende batches. We maken geen gebruik van kunstmatige kleurstoffen waardoor je altijd kleurverschil kan krijgen. De kleur is afhankelijk van de natuurlijke grondstoffen, bakproces en intrekken van de coating laag. Dit kleurverschil heeft geen invloed op de kwaliteit van de voeding, daar kan ik u in geruststellen.Hebben alle brokken wel dezelfde vorm? Mocht dat niet zijn dan kan het zijn dat er per ongeluk andere brokken bij gekomen zijn. Mocht u het niet vertrouwen zou u mij dan een foto van de brokken willen sturen? Ook is het mogelijk dat per productie de grootte en textuurvan de brokken iets verschillen. De brokken van de Royal Canin voedingen zijn geëxpandeerde brokken. Dit houdt in dat de brokken tijdens het productieproces onder invloed van hoge druk en temperatuur hun vorm aannemen. Hierdoor kan het zijn dat de brokken soms verschillen in formaat. Ieder half uur tijdens de productie wordt er een sample genomen en worden de brokken op de verschillende punten gecontroleerd. Zo moet een brok binnen een bepaalde grootte vallen en ook wordt de samenstelling gecontroleerd. In de bijlage heb ik als extra informatie nog onze voedselveiligheidsbrochure toegevoegd. Wellicht zijn de krampen per toeval ontstaan met het eten van de nieuwe brokjes. Ook kan de geur en smaak soms per batch verschillen waardoor hij misschien de brokken erg lekker heeft gevonden, heeft u dit toevallig gezien? Ik zie graag uw reactie tegemoet en ik hoop dat ik wat ongerustheid weg heb kunnen nemen. Met vriendelijke groeten, Kind regards, Linnea Consumer Care Advisor | Corporate Affairs Royal Canin Benelux T +31 (0) 413318400 E info.nld@royalcanin.com www.royalcanin.nl | www.royalcanin.be hier de mail van royal canin
Hallo Huijser,
Ik raad je aan om beide zakken op te sturen in 1 doos.
Vraag eventueel om een antwoordnummer zodat je geen portokosten hebt.
Als de verzendkosten geen probleem zijn ,kun je de doos ook aangetekend sturen.
Nu ben ik om 17.00 uur bij de dierenarts geweest, en die vond het abnormale brokken, en adviseerde mij om toch weer in contact met royal canin te gaan. Nu zal ik eerlijk zijn, zijn anaal klieren zaten ook vol. Dit kan ook buikpijn geven, maar toch vond de dierenarts het vreemd. Dus ga ik morgen het contact mrt royal canin weer opstarten, en ga ik het voer proberen te laten onderzoeken door hun. Want mijn en de dierenarts gevoel zegt dat er iets niet klopt. Later meer...
Artsen die merkproducten verkopen zijn natuurlijk ook niet geheel objectief. Hij hoeft niet te liegen om u toch het idee te geven het voer volgende keer maar beter weer bij hem te kopen.
Artsen moeten doen waar ze goed in zijn en zij behoren geen belang te hebben in de verkoop van wel product dan ook.
Bij welke internet-shop heeft u het gekocht? Een goede (betrouwbare) of een of andere 'marktplaatsjongen'? Bij een goed bekend staand bedrijf (Zooplus, Brekz of Ranzijn of dergelijke) kun je vaak binnen 14 dagen, wanneer het dier het voer niet verdraagt of niet lust, de aangebroken verpakking terug sturen. Ook is bij zo'n bedrijf de kans klein (zo niet te verwaarlozen) dat het 'imitatie'-voer betreft. Neem contact op met de verkoper.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?
Een huurder van onze flat (66 woningen) heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen.
De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven.
Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer