ja
door janvangog Mar 9, 2004 om 17:55
Voeding & gezondheid

Infuus thuis

vorig jaar mei hebben we een aanvraag ingediend om een infuus thuis toegediend te krijgende specialist was akkoord (werkt positief mee)het regionaal indicatie orgaan gaf een positief adviesde huisarts was het ermee eensde thuiszorg was al ingeschakeldde apotheek wist er al van op het laatst :het ziekenfonds weigerde de vergoedingnaar aanleiding van het progeramma van januari hebben we een brief naar het ziekenfonds geschreven.Nu wordt het medicijn ''coulance' halve een jaar vergoed (toediening elke twee maanden 4 dagen)En nu zijn we alles zelf weer aan het regelen, iedereen begint beren op de weg te zien.Als er maar niets fout gaat etc.De apotheek zal moeten zorgen voor medicijn De specialist zal het aanprikken doen (heeft dit netjes toegezegd)De thuiszorg zal voor de pomp zorgen - hopen we toch-De spuiten ??Wie doet de spuit vervangen?Eigenlijk heb ik hier maar twe zeer konkrete vragen- moet het zieken fonds niet gewoon alles betalen (of het ziekenhuis?) en zolang als nodig - we besparen ze tenlslotte toch een aantal ligdagen.- wie zou dit nu eigenlijk moeten coordineren - wij doen het nu zelf? En dus lijkt er niemand meer (medisch) verantwoordelijk te zijn - wij zelf dus .

2201 1 Rapporteer

lu
door luca_1 - Apr 16, 2004 om 13:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een kwestie van wat is goedkoper thuisbehandeling of toediening in het ziekenhuis. Waarschijnlijk gaat het om toediening van medicatie die in het ziekenhuis in dagbehandeling kan gebeuren. In dit geval
zijn de kosten voor het ziekenfonds of particuliere verzekering gering. De kosten van de medicatie komen dat ten laste van het ziekenhuis en worden niet doorberekend aan de verzekering. Bij thuis toe diening komen ze wel ten laste van de verzekering. De zorgverzekeraar kan dan beredeneren wat is goedkoper thuisbehandelen of in dagbehandeling. Wanneer je er niet uit komt kun je het beste een bezwaarschrift cq klacht indienen bij je zorgverzekeraar. Zorg er wel voor dat deze aan de directie gericht is. Dan zijn er wettelujke termijnen waar binnen zij moeten reageren anders verliezen zij in het geval van een rechtszaak altijd.Succes.