em
door emmy088 Mar 29, 2018 om 20:15
Voeding & gezondheid

Is dagelijks in de rook staan van een rookmachine op termijn schadelijk voor de gezondheid?

Sommige mensen staan voor hun beroep vrijwel dagelijks in de rook die wordt gemaakt door een rookmachine. Op de verpakking staan de volgende ingredienten:
-Triethylene Glycol (14-30%)
-Monopropylene Glycol (4-10&)
-Demi water (60-78%)

Voor de duidelijkheid: ik heb het dus niet over inslikken van de vloeistof maar over het in aanraking komen door inademing (Vloeistof die als rook/ druppels uit de machine komt)

8629 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2018 om 20:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor je beroep in de rook van een rookmachine staan, ik kan mij er weinig bij voorstellen.

Het lijkt mij niet gezond...

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2018 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat bij shows of zo?

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2018 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees eens hier, beetje naar beneden scrollen. Persoonlijk lijkt het me niet echt gezond, in ieder geval dagelijks in dat spul.

https://www.bax-shop.nl/forum/f8-verlichting-decoratie/rookmachine-gevaarlijk-schadelijk-13611.html

boppe1943
door boppe1943 - Mar 30, 2018 om 12:46
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Welke beroepen betreft het? Iets in de entertainment waarbij kortstondig wat rook op het podium wordt geblazen? Is die rook op waterbasis?

hammond
door hammond - Mar 30, 2018 om 14:25
122 Antwoorden / 15 Vragen

Wat denk jezelf? Triethylene is zwaar giftig dus helemaal voor je longen. Ik zou er ver uit de buurt blijven.

Hammond,

tijger1
door tijger1 Mar 30, 2018 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis.

boppe1943
door boppe1943 - Mar 30, 2018 om 15:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U weet de namen van de ingrediënten. Dan kunt u deze toch gewoon op internet opzoeken? Ik krijg ineens door het antwoord van @Hammond een raar gevoel en moet aan dat meisje Ximena denken dat aan de hand van opgezochte gegevens van de Coöperatie Laatste Wil met succes een zelfdodingsmiddel heeft bereid. Dit kan een griezelige vraag zijn!

newmikey
door newmikey - Mar 30, 2018 om 16:13
830 Antwoorden / 0 Vragen

Niet schadelijk. Triethyleenglycol is antibacterieel, antischimmel en wordt veel in deo's en luchtverfrissers gebruikt. Het bevat géén rare stofjes (is een pure koolwaterstof). Propyleen glycol staat ook wel bekend als hoofdcomponent van e-liquids die in e-cigaretten gebruikt wordt (PG) en gedemineraliseerd water is exact wat het zegt: water zonder mineralen. Als je het inademt als damp blaas je het ook gewoon weer uit, je verdrinkt er zeker niet in.